• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens ophalen uit een DOS geprogrammeerd bestand!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Beste Expert,
Heb een zeer ingewikkelde vraag:
Is het mogelijk om met een formule/een VBA code in Excel gegevens op te halen uit een bestand dat DOS geprogrammeerd is?

Alle ideeën zijn welkom, alvast bedankt!

Ik denk dat je te weinig informatie geeft. Wat is de structuur van het bestand? Is het een csv-bestand? In dat geval kan het.

Beste Timmiesch,

Hier kunnen we nog niet veel mee. Staat die code in een bac-bestand, een com-bestand, een exe-bestand, een csv-bestand???????????
Richard

Als ik erop klik, moet ik iets installeren, dus genereer een bestand waar een ander ook iets mee kan.

Die code moet in VBA komen te staan en dan met een macro in excel moet ik dus gegevens uit dat bestand in excel kunnen zetten...
is dat wat je wilt weten?

Het betreft een CSV bestand heb ik nagevraagd. Is de mogelijkheid er daarmee?

CSV bestanden zijn normaliter in Excel in te lezen.

Het zou super zijn om ze in te lezen in excel.

Is er een mogelijkheid om met een formule of een code bepaalde gegevens uit zo'n bestand in te lezen, en zo ja hoe moet ik die formuleren?

Je kan die gegevens importeren op volgende wijze bijvoorbeeld:

Data > Exterene gegevens importeren > gegevens importeren > Bestandstype aanpassen naar CSV en correcte file selecteren.
Vervolgens de wizard doorlopen.

Tekstbestand importeren.

Die menustructuren durven wel eens afwijken doorheen de verschillende versies van Excel.

Finch, bedankt voor je hulp. Het gaat echter niet lukken! er moet eerst ingelogd worden in dat programma dus Excel geeft een foutmelding!

Volgends de makers moet het wel kunnen met een VBA Code, enig idee waar ik daarvoor moet zijn? Of kan jij mij helpen?

Ooh, ik dacht dat er reeds een export vanuit dat programma gebeurt was naar een CSV file, maar dat heb ik dan blijkbaar mis begrepen. Wanneer je een CSV file hebt kan je die op die manier inlezen.

Ik ken het programma niet en kan je zodoende niet dadelijk helpen om een oplossing te vinden. Als eens opgezocht in de gebruikershandleiding of daar geen voorbeeldcode staat?

Na die webpagina gelezen te hebben merk ik dat dat een programma is dat eigenlijk een zorgt voor de communicatie met AS/400.

Ik kan het van hieruit natuurlijk niet beoordelen, maar is er geen mogelijkheid om rechtstreeks die data uit de AS/400 te halen? Als daar bv. een DB/2 database op draait moet dat wel mogelijk zijn denk. Maar nogmaals: van hieruit niet te beoordelen.

Wat houd AS/400 in?:$

en er is wel een mogelijkheid met een bepaalde knop een kopie te maken en dit te plakken in Excel!
Maar dan moet je het elke keer weer plakken en dat is niet helemaal wat ik zoek! wil in Excel een berekening maken, een aantal.arg formule, met gegevens uit dat programma.

en er is wel een mogelijkheid met een bepaalde knop een kopie te maken en dit te plakken in Excel!
Maar dan moet je het elke keer weer plakken en dat is niet helemaal wat ik zoek! wil in Excel een berekening maken, een aantal.arg formule, met gegevens uit dat programma.

Zit die data IN het programma ik bedoel daarmee ergens "versleuteld" in programma bestanden? Of is dat gekoppeld aan een database of aan databestanden?
Bestaat er maw geen mogelijkheid om rechtstreeks je data aan te spreken ipv de omweg via dat programma?

In dat AS/400 Programma zit data die ik in excel wil optellen. Zou niet weten hoe dit moet omdat die data ingevoerd word vanaf onze planning en ik ze niet via een andere weg kan aflezen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan