• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excelgegevens in Word (samenvoegen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Postma

Verenigingslid
Lid geworden
25 apr 2003
Ik heb in Excel een tabel met gegevens (omschrijving en cijfers, het laatste soms wel, soms niet afgerond).
Als ik deze gegevens gebruik in een samenvoeg-actie in Word komen er andere cijfers te staan: bijv. in Excel staat Eerste - 12,5678, in Word komt dan, na samenvoegen, te staan: Eerste - 12,56789999999. Ik kan dit niet verklaren.

Wie wel??

Laatst bewerkt:
Probeer in Excel de afronden functie is te gebruiken, misschien dat ze dan correct in Word komen te staan.

Hallo Paul,

Selecteren in Excel, in Word Bewerken>plakken spciaal>Microsoft Off Excel-werkblad-object, werkt bij mij prima.

Gr Joop

Finch: dank voor je reactie, maar helaas: dat werkt niet

Justes: het moet via samenvoegen in Word, plakken speciaal kan dus niet in deze

Finch: dank voor je reactie, maar helaas: dat werkt niet

Justes: het moet via samenvoegen in Word, plakken speciaal kan dus niet in deze

Voor de zekerheid: je hebt de functie afronden gebruikt (die formule in de cel zetten), en niet gewoon het aantal decimalen zitten veranderen?

Beste Paul, zou je een vb bestand toe kunnen voegen waarin zo'n getal staat(excel).

Timmiesch:
hierbij de excel-map

Gert:
ik krijg dat (nog) niet voor elkaar

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Afronden in Excel niet altijd juis

Paul,

Volgens mij heeft het probleem met het 'algemene probleem' van afrondingen in Excel te maken. Wat je ziet is niet waarmee Excel rekent. Het lijkt erop dat bij het mergen de niet-afgeronde waarden worden gebruikt.

Zie o.a. deze topic
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=337320

Misschien helpt het als je een hulpcel gebruikt waarin je de berekende, afgeronde waarde als tekst plaatst?

Zie ZIP-bestand

Bijlagen

Paul,

Je samenvoegveld moet er als volgt uitzien:
Code:
{ MERGEFIELD  Tweede \# 0,00}
dan krijg je automatsch, maar wel altijd, twee cijfers achter de komma.

Een andere opties is het getal in Excel aanpassen met de tekst-functie.
Bij een oplossing in Excel kun je de volgende formule toepassen:
Code:
=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC(",";C3;1));C3;LINKS(C3;VIND.SPEC(",";C3;1)-1)&","&RECHTS(C3;LENGTE(C3)-VIND.SPEC(",";C3;1)))

@Gert, Dit klopt, Word pakt altijd het volledige getal met alle decimalen, tenzij je een van bovengenoemde trucs toepast.

Laatst bewerkt:
Rob, Gert.

Het lijkt er werkelijk op, dat de oplossing met jullie antwoorden in zicht is.
Moet het morgen gaan uitproberen, maar ik vertrouw het wel...

Dank voor jullie bijdrage.

Groet, Paul.

ps: na morgen hoop ik deze topic op 'opgelost' te kunnen zetten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan