Wat voor soort internetverbinding moet ik nemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ns23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ns23

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Op dit moment hebben we geen telefoonlijn aangesloten. Ik dacht eraan om een ADSL verbinding aan te schaffen maar sinds we geen telefoon hebben, is dit niet een verspilling van geld? Want er moet zoiezo betaald worden voor een telefoonlijn per maand, niet?

Ben ik dan beter af met een kabelverbinding? Ik wil ook graag draadloos internet. Ik dacht eraan om de Linksys wrt54g erbij te kopen.
Ik weet weinig van verbindingen en providers af. Kan iemand mij de weg wijzen?

Hierkan je kijken wat er bij jou beschikbaar is:
http://www.breedbandwinkel.nl/

Postcode en huisnummer daar invullen en dan krijg je een lijst met prijzen en snelheden.
Bij de prijzen er wel om denken... want veel zijn aanbiedingen die na het eerste jaar hoger uitvallen qua prijs.

Met de knoppen bovenin kan je dan ook sorteren op snelheid, prijs/maand, eenmalige kosten en provider

Laatst bewerkt:
Ik ben al eerder op die site geweest vorige week. Maar ik wil weten of ik een ADSL of een kabelverbinding moet nemen. En wat info over beide aub. En zoals ik zei, we hebben geen vaste telefoonlijn en naar mijn weten heb je er wel 1 nodig voor ADSL. Vandaar mijn probleem met dit.

Als je geen vaste lijn hebt, of hebt gehad, dan zou ik sowieso niet aan ADSL beginnen, het wordt vermoedelijk een dure "grap" om een lijn te activeren / voor de 1e keer aan te sluiten.

Heb je daarentegen al wel een (werkende) kabelaansluiting, dan hoeven daar in ieder geval geen opstartkosten voor gemaakt te worden.

Laatst bewerkt:
wat bedoel je met een kabelaansluiting? Op dit moment heb ik geen internet in huis. Ik heb wel een UPC digitale tv abonnement, als dat enigzins helpt....

Da's precies wat ik bedoelde, je hébt dus een werkende kabelaansluiting op dit moment, anders kon je geen TV kijken (anders dan met een satellietontvanger)

Laatst bewerkt:
en internet wordt direct aangesloten op die tv kabelverbinding?

bedoel je dus te zeggen dat een kabelinternetverbinding van upc de beste oplossing is? Sinds ik al een klant ben bij hen?

In principe wel ja. Ik gebruik met opzet het woord "principe", want vroeger heb ik ooit kabelinternet gehad en toen kreeg ik een kabelmodem. Hoe dat thans met digitale tv werkt weet ik niet. Misschien is de daarvoor aanwezige decoder reeds een soort modem, ik heb er echt geen tierelier verstand van (ik heb geen digitale tv en wil het ook niet ;) ) Sterker nog, ik weet niet eens óf je een kastje in huis hebt voor dat digi abbo wat je nu hebt.

Wat houdt je tegen om even op de site van UPC te kijken? Daar zal vast staan wat hun klanten nodig hebben om te internetten als zij al digitale tv hebben.

Laatst bewerkt:
De mediaboxen van UPC bevatten wel een modem, maar op het moment wordt die nog niet gebruikt om een internet/telefoonverbinding via te laten gaan.(er zijn wel test geweest met zgn triple play boxen.. INT/VoIP/DTV via 1 box. Die tests zijn gedaan en bij UPC zijn ze aan het kijken of het goed implementeerbaar is)

Mocht je via UPC internet/telefonie willen hebben, dan zou je naar de pakketten kunnen kijken.
http://www.upc.nl/totaalpakketten/

Het internet/telefonie modem wordt middels een splitter op de tv-aansluiting aangesloten.
Dan gaat een coax-kabel vanuit de splitter naar de TV en een kabel vanuit de splitter naar het modem

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik zo UPC maar even bel om het met hun te overleggen.

Maar is UPC wel een goede provider? Ik wilde ook nog even weten welke providers een van de betere waren. Op die breedbandwinkel website zie ik abonnementen met een snelle verbinding die goedkoop zijn, en tragere die duurder zijn. Hier snap ik dus niets van.

UPC verkoopnummer: 0800-1872

Er zit verschil tussen Kabel en ADSL verbindingen.
En de ene provider is gewoon duurder dan de andere :)

en hoe vind jij de prijzen van UPC vergeleken met de andere? :)

Maar is UPC wel een goede provider? Ik wilde ook nog even weten welke providers een van de betere waren. Op die breedbandwinkel website zie ik abonnementen met een snelle verbinding die goedkoop zijn, en tragere die duurder zijn. Hier snap ik dus niets van.

We komen nu gelukkig weer op een terrein dat voor mij wat bekender is ;)

Ik ga geen advies geven over welke provider goed is of niet, want dan kan dit topic uitgroeien tot een slang van vele tientallen pagina's en de mening van de één wordt door een ander toch net zo hard weer getorpedeerd.
Ga er maar vanuit dat er niet één provider is waarover niet geklaagd wordt. De grote truuk is uit te vinden over welke providers het minst geklaagd wordt en dan ook nog eens over wat minder belangrijke kwesties. (Even los van het beste kostenplaatje)

Derhalve: typ in Google bijvoorbeeld voor de grap eens in: problemen met UPC
Of typ eens in : problemen met Speedlinq
Of: problemen met XS4all

Daar zou je eens 3x een kwartiertje aan moeten besteden, da's best leerzaam.

Laatst bewerkt:
Ik zit er eigenlijk al een beetje op te wachten totdat iemand die meeleest en die zich niet kan bedwingen, schrijft:

"Ja, maar IK heb <naam provider> en die is héél erg goed." Zo begint veelal de ellende van een oeverloze discussie.

Misschien nog een tip: typ in Google ook eens

"providers getest"

of

"provider test"

OK ik was eerst van plan om deze aan te schaffen van UPC:

https://www.upc.nl/totaalpakketten/power_anytime/

# Download snelheid 6 Mbps
# Upload snelheid 1,5 Mbps
# Geen datalimiet (fair use policy)

heb ook met iemand gepraat aan de lijn en wilde het bijna bestellen.

Maar zie nu een aanbieding van Telfort:
http://internet.telfort.nl/shop/internet-20mb.html?

# Supersnel internet tot 20 Mb, afhankelijk van beschikbaarheid op jouw adres
# Vast laag maandbedrag
# Gratis basismodem t.w.v. € 69,-
# Geen extra kosten voor gebruik van de vaste lijn
# Geen aansluitkosten

die van Telfort is toch duizend maal beter? :eek:

20Mb voor 20 euro vergeleken met 6Mb voor 35?

Ervaringen gevraagd aub!

Telfort is _tot_ 20Mbit.
Het hangt compleet er vanaf hoever je van een omgebouwde telefooncentrale woont of je die snelheid wel haalt.

Als ik die snelheidscheck moet geloven rechts op de pagina kom ik gewoon bij 20 Mb uit.

maar hoe dan ook, het IS toch een betere deal dan die van UPC?

ps. zou jij zelf ook even die kleine testje willen nemen op telfort aub?

Ik weet dat ik ongeveer 100 meter van een omgebouwde telefooncentrale af woon... dus ik haal ~19 van de 20 Mbit... (heb dan wel Orange)

Maar als jij de 20Mbit van telfort kan halen... dan is het prijs/snelheid verhoudingsgewijs beter...

Laatst bewerkt:
hmm ja dan is het logisch :P

kan jij mij nog even bevestigen dat de deal van Telfort hoe dan ook beter is omdat het 20 Mb is voor 20 euro, ter vergelijking met die 6Mbps voor 35 van UPC. De snelheid gaat zoiezo sneller worden hoe dan ook toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan