• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen als hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
In mijn bestand met 85 tabbladen wil ik snel van het ene naar het andere tabblad kunnen!

Is er daarom een VBA code waarmee ik een macro kan maken, dat als ik op die macro klik ik een lijst te zien krijg met alle tabbladen als hyperlink?!

Vooral die oplossing om op de tabnavidatie met rechtermuisknop te klikken uit Wigi zijn link, lijkt me in u geval interessant. Geen programmeerwerk, en toch een snelle navigatie. Je moet dan ook niet nog eens het wiel uitvinden.

Je kan ook een nieuwe commandbar bouwen met je eigen menu. John Walkenbach had daar denk ik een "template" voor.

edit: link: http://www.j-walk.com/ss/excel/tips/tip53.htm

Je dient het wel nog aan te passen door een parameter procedure te schrijven, zodanig dat sheetnavigatie simpel wordt.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar is er iemand die rar om kan zetten in zip? kan het hier niet openen!!

Hallo Timmiesch,

Bij deze, je kunt de tabbladnamen veranderen en op de knop klikken dan passen de Hyperlinks zich aan.

Gr Joop

Bijlagen

Hartelijk dank voor je reactie.

Is het ook mogelijk een rolmenu te ontwikkelen en die in A1 op elke pagina te zetten?

Hallo Timmiesch,

Die zit er staandaard op, links onder op een van de pijltjes rechts klikken.

Gr Joop

Oke bedankt!... heb het gezien.

Heb ook een macro gemaakt met een sneltoets om van pagina te wisselen. maar daarbij moet je de hele tabbladnaam intypen en die is soms best lang.
Heeft iemand een idee hoe dat sneller kan? Maar wel door middel van het intypen van de naam!

Bijvoorbeeld
1. bedrijfsnaam
2. bedrijfsnaam

dat ik dus naar pagina 2 wil en alleen 2 hoef in te typen?

Timmisch, Wat is er nou gemakkelijker dan het aanklikken met de muis in een overzichtje met alle complete sheetnamen???
Waarom wil je nog typen?

Groet, Leo

Oke bedankt!... heb het gezien.

Heb ook een macro gemaakt met een sneltoets om van pagina te wisselen. maar daarbij moet je de hele tabbladnaam intypen en die is soms best lang.
Heeft iemand een idee hoe dat sneller kan? Maar wel door middel van het intypen van de naam!

Bijvoorbeeld
1. bedrijfsnaam
2. bedrijfsnaam

dat ik dus naar pagina 2 wil en alleen 2 hoef in te typen?

Beste Timmiesch,

Als je een van beide knoppen gebruikt staat in A1 een hyperlink terug, klik je daarop dan kom je weer op het blad hyperlinks daar klik je op het blad welke je nodig hebt, makkelijker kan niet en je hoeft niets in te typen.

Gr Joop

allemaal bedankt. ben er uit gekomen door wat me allemaal verteld is!
Heb gekozen voor wat Ginger op het laatst zei!

Groeten

Toen ik het laatste bericht stuurde kon ik het niet als opgelost neerzetten omdat waar ik toen was de hyperlinks niet werkten op pagina's!
Dus bij deze!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan