Melding: "NTLDR is gecomprimeerd"...en nu???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lenthe

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Beste mensen. Hulp gezocht! Wat te doen met de melding: NTLDR is gecomprimeerd, klik CTRL+ALT+ DEL om opnieuw op te starten...en dan gebeurt er niets. Pc werkt met de Windows XP Home Edition.

Alstublieft weet iemand wat? Ik kan mijn pc niet naar de fabriek instellingen overbrengen (heb wel een Master CD) want ik heb enorm veel belangrijke bestanden erop staan. Please! HELPPPP!
Ik wilde wat meer ruimte maken op de C:/ en das de resultaat...erg vervelend. Als het hier ergens is de gehele procedure uitgelegd dan graag een link...

Laatst bewerkt:
...geen idee...eerlijk. Schijfopruiming, defragmentatie uitgevoerd, echt ik kan wel om janken...maakt het wel uit wat ik heb gedaan? Ik kan niet opstarten.

Ja, dat maakt zeker uit.
Want daaruit kan veelal de exacte oorzaak afgeleidt worden. Als we die hebben, dan kunnen we je mogelijk een oplossing geven.

ok, even denken...ik weet dat ik heb ene optie in de Eigenschapen van C:/ "op fouten checken en automatisch repareeren" (of zoiets- er waren slechts twee opties) aangevinkt maar ik kreeg een melding dat het zal gebeuren pas als die pc opnieuw wordt opgestart....Das alles wat was anders- dan- anders. Ik kan mij echter niets meer herinneren.

Heb je veel bestanden op de C:\- staan? (dus direct op de C:\-, ipv in submapjes).

Heb je veel bestanden op de C:\- staan? (dus direct op de C:\-, ipv in submapjes).

ja, ik denkt het wel...Dom, dom, dom. Die was bijna vol dus das de reden om deze mislukte poging tot 'schoonmaak' uit te voeren. Kan ik misschien de harddisk ergens anders overbrengen en alles eruit halen? Hoe doe je dat?

Lenthe,

Vooral even rustig blijven en goed lezen.
Eerst het advies opvolgen van MRMUSIC. Mocht dat niet werken dan kunnen we verder kijken. HD overplaatsen is een optie.

Mijn pc is van Packard Bell, ik heb een Master cd maar zo'n optie is daar niet aanwezig. Alleen om pc terug te zetten naar de oorspronkelijke config. Helemaal of een beetje. Of tools. Daar staat ook niets over 'microsoft hersteelconsole'...

Lenthe,

Vooral even rustig blijven en goed lezen.
Eerst het advies opvolgen van MRMUSIC. Mocht dat niet werken dan kunnen we verder kijken. HD overplaatsen is een optie.

...jeejte, je hebt gelijk. Ik ben enorm aan het panikeren, zelfs de kinderen moeten nu weg ruimen. Erg, hè? Ik ga die beest opstarten en kijken wat er uitkomt.

F 10 doet bij mijn pc niets. Van de beschikbare opties in de opstart scherm heb ik F2- 'BIOS set up', F3- opent CDRom en F8- 'select a boot first device: Harddisc of CDRom of Realtek Boot Agent'. Op de Master CD heb ik alleen standaard hersteel, geavanceerde hersteel en tools. Tools heeft EDIT of Fdisc. Ik was te laf om ergens op te gaan klikken. En nu? Die link van HP/Compaq is voor mij een zwarte magie...sorry...ik durf het niet.

Kies F8- 'select a boot first device en dan de cdrom

ok, cdrom en wat verder??? Op de cdrom (twee delen) heb ik geen optie om hersteel uit te voeren zoals ik dacht. Alleen 'volledig'- standaard dus of alleen de 'windows'- geavanceerd. Bij allebei wordt er gewaarschuwd dat alle bestanden op de harddisk worden gewist. Dus? Als ik alleen de windows ga herstellen wat gebeurd dan met mijn bv. foto's, brieven, belastingaangiftes, etc???

Laatst bewerkt:
Hoi !

M.i. gaat dat niet lukken met een Packard/Hell herstel/CD.

Als je die gebruikt ben je inderdaad al je bestanden kwijt !

Van back/up´s heb je ook nog nooit gedacht, neem ik aan.

Probeer even een originele WinXP/CD van een vriend-kennis te lenen.

Start daarvan op zoals je is uitgelegd.

Kies voor de herstel/console. http://support.microsoft.com/kb/307654/nl

Lees de herstelconsole gebruiken goed door.

Trommel achter de promp de commando´s zoals in de link van mrmusic staan weergegeven.

exit

en je PC start weer normaal op en je bent niets kwijt.

Greetz,

Harry.

Achterde prompt trommel je

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan