harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwerikje

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Hallo,

Ik heb een laptop met een schijf van 160gb.
Met windows vista, nu was ik daar niet kapot van en wilde er xp pro op zetten.
Dat ging niet het was beveiligt, toen heb ik in fdisk alle partieties verwijderd en opnieuw aangemaakt.
wat blijkt nu dat ik nog maar 20 mb heb.
Hoe krijg ik mijn 160gb terug?
Als het een schijf word van 160gb vind ik dat niet zo erg.

Help ik ben er al 2 dagen mee bezig.

groetjes en alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Hoi,

Opstarten met de installatie-cd van XP erin
De procedure van installatie volgen, tot je de keuze krijgt op welke partitie of schijf je Windows wilt installeren.
Hier kan je partities verwijderen, aanmaken etc. zonder dat je direct installeert.
Het kan zijn dat er wordt gevraagd opnieuw de pc op te starten (uiteraard met cd erin) omdat je de partitiegrootte hebt gewijzigd.

Klopt het dat je je specifiek tot Ben richt? Geef dat dan even duidelijk aan, dan kunnen anderen zich afmelden van je vraag .....

Laatst bewerkt:
Hoi,

Opstarten met de installatie-cd van XP erin
De procedure van installatie volgen, tot je de keuze krijgt op welke partitie of schijf je Windows wilt installeren.
Hier kan je partities verwijderen, aanmaken etc. zonder dat je direct installeert.
Het kan zijn dat er wordt gevraagd opnieuw de pc op te starten (uiteraard met cd erin) omdat je de partitiegrootte hebt gewijzigd.

Klopt het dat je je specifiek tot Ben richt? Geef dat dan even duidelijk aan, dan kunnen anderen zich afmelden van je vraag .....

Heb ik al geprobeerd maar dan krijg ik de melding van kan harde schijf niet vinden,
Dit zal wl komen omdat ie maar 20mb herkent en dat is niet genoeg voor xp
Ben nu bezig om windows 98 erop te zetten, dit gaat tot nu toe nog goed en kan ik zo zien of de harde schijf groter is dan 20mb

Laatst bewerkt:
Nou .... ik denk niet dat dat de oorzaak is.

In jou situatie, maar ik heb daar de mogelijkheid toe .... zou ik de schijf in een andere pc (of een externe harde-schijf behuizing) plaatsen en vervolgens alle partities opnieuw verwijderen en de hele ruimte (ntfs-) formatteren.

Nou .... ik denk niet dat dat de oorzaak is.

In jou situatie, maar ik heb daar de mogelijkheid toe .... zou ik de schijf in een andere pc (of een externe harde-schijf behuizing) plaatsen en vervolgens alle partities opnieuw verwijderen en de hele ruimte (ntfs-) formatteren.

Nu geeft ie aan dat er niet genoeg geheugen is. en start ie zelfs windows 98 niet op.
Ik heb opnieuw de partietie verwijderd en hij geeft dan aan dat er totaal 21553mb aan schijf ruimte is

Ehh .... tja.
Wat wil je nu verder van 'ons hier'?

Ook voor het niet draaien van de setup van Win98 kunnen weer meerdere oorzaken zijn .... dus het wordt hier zo langzamerhand slecht adviseren.

Ik zou zeggen: slaap er nog 'ns een nachtje over .... !

Ehh .... tja.
Wat wil je nu verder van 'ons hier'?

Ook voor het niet draaien van de setup van Win98 kunnen weer meerdere oorzaken zijn .... dus het wordt hier zo langzamerhand slecht adviseren.

Ik zou zeggen: slaap er nog 'ns een nachtje over .... !

Als ik een harde schijf van 160gb in mijn laptop heb zitten en ik verwijder alles, en ga dan een nieuwe partietie aanmaken, dan verwacht ik dat ik een partietie krijg van 160 gb.
De rest van de schijf moet toch ergens zijn??
Ik heb toen de vista er nog op stond de D ata schijf geactiveerd, daarna starte hij niet meer op en als ik xp wilde installeren kon die geen harde schijf vinden.
Toen ben ik begonnen met de partieties te verwijderen, en ging alles mis.
Ik heb niet de mogelijkheid om de harde schijf eruit te halen en ergens anders in te zetten.
Als niemand hier iets op weet dan toch bedankt en ga ik maar naar de winkel terug, er zit nog garantie op. Toch los ik dit liever zelf op met behulp van dit forum.

Groetjes

Het probleem is w.s. dat je weliswaar partities hebt verwijderd, maar na/bij het opnieuw aanmaken moet je ook weer opnieuw een schijfletter toewijzen. Als dat niet gebeurt, wordt bij een installatie die extra ruimte ook niet herkent.

Misschien toch een goed id om effe naar de verkoper terug te gaan.

Overigens zullen ze dan toch adviseren om er weer Vista op te zetten. Ik heb net een laptop (toshiba) gekocht en die leek in het begin ook hartstikke traag. Maar toen de installatie en updateprocedure geheel was doorlopen, werkte hij prima onder Vista.

Wél is het algemeen bekend, dat het verd.... lang duurt voordat na het aanzetten van de pc/notebook, het apparaat 'bedrijfsklaar' is.
Ik los het zelf op, door de notebook alleen helemaal af te sluiten als het écht nodig is en voor de rest ...... 'klep dicht' of de aan/uit knop (dus sluimer/slaapstand)

Het probleem is w.s. dat je weliswaar partities hebt verwijderd, maar na/bij het opnieuw aanmaken moet je ook weer opnieuw een schijfletter toewijzen. Als dat niet gebeurt, wordt bij een installatie die extra ruimte ook niet herkent.

Misschien toch een goed id om effe naar de verkoper terug te gaan.

Overigens zullen ze dan toch adviseren om er weer Vista op te zetten. Ik heb net een laptop (toshiba) gekocht en die leek in het begin ook hartstikke traag. Maar toen de installatie en updateprocedure geheel was doorlopen, werkte hij prima onder Vista.

Wél is het algemeen bekend, dat het verd.... lang duurt voordat na het aanzetten van de pc/notebook, het apparaat 'bedrijfsklaar' is.
Ik los het zelf op, door de notebook alleen helemaal af te sluiten als het écht nodig is en voor de rest ...... 'klep dicht' of de aan/uit knop (dus sluimer/slaapstand)

Ok bedankt, maar ik heb xp nodig voor een speciaal programma van de ponyclub.
Ga morgen wel ff terug

Groetjes en weltrusten

Ok,

Bedenk, dat je onver Vista een programma kunt draaien in de z.g. compatibiliteits-modus, hetgeen inhoudt dat het programma alleen werkt onder een eerdere versie van Vista.
Vaak werkt dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan