Probleem internet-snelheid op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Volgende situatie:

Internet van Casema
Motorola modem
Linksys WRT54G router
3 pc's draadloos (allen Windows XP)
1 pc draadloos (Windows Vista)

Het volgende probleem doet zich voor:

Drie pc's hebben internet keurig via de beschikbare internet-snelheid, op 1 pc (toevallig die met Vista??) is de verbinding tergend langzaam. Heeft wel altijd goed gewerkt, maar de laatste dagen is het echt een drama.

Het ligt mijns inziens dus NIET aan de provider/modem/router, daar er met de drie andere computers geen problemen zijn.

Op de Vista PC draait:
NOD32 3.0.621 (is altijd zo geweest)
A-Squared (is altijd zo geweest)

Complete PC inmiddels opgeschoond met CCleaner en ook nog een scan bij Ewido, echer, de snelheid blijft om te huilen.

Wie o wie heeft er suggesties??

Nou ja ... het 'gedrag' van één van de gebruikers kan natuurlijk ook veranderd zijn :p
Bijvoorbeeld door intensieve download-acties.
Mogelijk, maar minder waarschijnlijk omdat het zich alleen onder Vista voordoet, wordt je 'gehacked'. Is je wireless voldoende dichtgetimmerd tegen gebruik door anderen?

Ik ben er inmiddels achter dat het probleem ligt "ergens" bij de draadloze verbinding.

De PC MET draad aangesloten werkt wel prima met volle internet-snelheid.
Maar nu nog de oplossing.

En het draadloze netwerk is goed dicht getimmerd, zoals sleutel als MAC filtering. Er zitten ook geen vreemde pc's op de router aangesloten.

Verwijder de draadloze netwerkkaart eens via apparaatbeheer.
Als je de pc opnieuw opstart, wordt de hardware opnieuw gevonden en de driver geïnstalleerd.
Je moet wél ook opnieuw de connectie met je Linksys maken, maar weet dan in elk geval zeker dat het niet aan je driver of de instellingen van je verbinding, vanuit je pc ligt.

Sorry, vergeten te vermelden, had ik reeds een aantal malen geprobeerd, zonder resultaat.

En nu ik de boel nog eens goed aan het onderzoeken en testen ben, is de situatie nog iets anders dan ik dacht:

2x PC met Windows XP draadloos 100% snelheid
1x PC met Windows XP draadloos ca. 30% snelheid
1x PC met Windows Vista ca. 8% snelheid

Uiteraard ook al meerdere malen zowel modem als router gereset, geen resultaat

Hallo ,
Vervelend probleem (Dat is de reden dat ik nooit draadloos gebruik )
Heb je al een ander channel / Kanaal geprobeerd ?

Heb ik, geen oplossing....

Inmiddels ook firmware-upgrade gedaan en... geen oplossing:evil:

Signaal sterkte blijft dus wel gewoon sterk vreemd probleem.
Is even na denken (even me hoofd heen en weer schudden :p kan bijna niks meer bedenken)

Signaal sterkte is inderdaad zeer goed.

Ik heb op de Vista PC inmiddels ook TCP/IP Optimizer geinstalleerd en zijn werk laten doen en... geen resultaat......

Wat gebeurt er als je de twee pc's met de hoogste ontvangst uitzet?

Helpt ook al niet..

Omdat ik ziek ben zat ik vanmorgen vroeg (04.30 uur!!!) geheel en al alleen achter mijn pc'tje, de rest allemaal uit maar met een superlage snelheid

hallo ,
Beterschap:(
zijn alle Adapters voor het draadloos het zelfde of de PCI kaarten ?

Allemaal anders, maar dat kan het probleem nooit zijn, tot een paar dagen geleden werkte alles probleemloos en het is denk ik niet zo dat de netwerk-adapters van de twee pc's met lage snelheid nu opeens allebei niet meer goed werken

Allemaal anders, maar dat kan het probleem nooit zijn, tot een paar dagen geleden werkte alles probleemloos en het is denk ik niet zo dat de netwerk-adapters van de twee pc's met lage snelheid nu opeens allebei niet meer goed werken

HARD RESET?

De enige harde reset die ik nog niet geprobeerd heb is een moker:D

Nog steeds van alles aan het proberen en heb nu het volgende ontdekt op de PC met Vista en de zeer trage verbinding:

Wanneer ik met deze PC een bestand download met Utorrent, dan is de snelheid wel optimaal en bij downloaden vanuit nieuwsgroepen ook gewoon 100% snelheid.

Alleen met surfen op internet (zowel FireFox als IE7) niet vooruit te branden.

Iemand suggesties???

Maar ja, dat is probleem omzeilen (als het uberhaupt zou werken) en ik wil het oplossen en gewoon FireFoxx blijven gebruiken

Met goedvinden van de moderator sluit ik deze en open ik een nieuw topic in een andere sectie omdat de problemen toch anders zijn dan ze in eerste instantie leken.
Bedankt tot zo ver!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan