nieuwe pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
En om iedereen even uit de dromen te helpen met een 8800GS kun je crysis in je levensjaren niet soepel spelen.
Mijn 8800GTS heeft er zelfs nog af en toe moeite mee.

En om iedereen even uit de dromen te helpen met een 8800GS kun je crysis in je levensjaren niet soepel spelen.
Mijn 8800GTS heeft er zelfs nog af en toe moeite mee.

De TS geeft een bepaald budget aan, en daar handelen we naar.

Heb ik daar dan bezwaar tegen? Ik wil alleen melden dat je met een 8800GS Crysis niet aankunt wat hier dus wel beweert word.

Klopt idd dat de 8800GS Crysis niet goed kan spelen.
Ik had ff op die opmerking van @Superfreak heen gelezen.:thumb:

Heb ik daar dan bezwaar tegen? Ik wil alleen melden dat je met een 8800GS Crisis niet aankunt wat hier dus wel beweert word.

Crisis speeld zelfs soepel op mijn oude 7600 kaartje.
denk dat jou probleem toch ergens anders zit.
ts kan best goed met dit kaartje gamen hoor :shocked:

Je kunt me veel wijs maken maar ik geloof niet dat je meet 7600 kaartje crysis soepel kunt spelen.Dan ben ik benieuwd wat jij onder soepel verstaat.
En ik beweer ook niet dat je met 8800GS niet goed kunt gamen dat maak jij er van.

Laatst bewerkt:
Ik wil mij niet met de discussie gaan bemoeien hoor, maar volgens de fabrikant zijn de systeemeisen minimaal / aanbevolen:

Wat al verwacht werd krijgt nu een bevestiging: om Crysis goed te kunnen spelen heb je een stevige PC nodig. Deze systeemeisen zijn afkomstig van de ontwikkelaar en kunnen nog aan verandering onderhevig zijn.
De minimale systeemeisen zijn als volgt:

- Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz
- 1 GB Ram (reken op meer onder Windows Vista)
- Nvidia 6600 / X800GTO (SM 2.0)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

Uiteraard willen de echte fans het spel op volle toeren draaien, daarvoor moet je het volgende onder de motorkap hebben:

- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D)
- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10
- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

......... of kijk ik bij een verkeerd spel / quote ik achterhaalde gegevens?

Laatst bewerkt:
Ik wil mij niet met de discussie gaan bemoeien hoor, maar volgens de fabrikant zijn de systeemeisen minimaal / aanbevolen:

Wat al verwacht werd krijgt nu een bevestiging: om Crysis goed te kunnen spelen heb je een stevige PC nodig. Deze systeemeisen zijn afkomstig van de ontwikkelaar en kunnen nog aan verandering onderhevig zijn.
De minimale systeemeisen zijn als volgt:

- Athlon 64 3000+ / Intel 2,8 GHz
- 1 GB Ram (reken op meer onder Windows Vista)
- Nvidia 6600 / X800GTO (SM 2.0)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

Uiteraard willen de echte fans het spel op volle toeren draaien, daarvoor moet je het volgende onder de motorkap hebben:

- Dual-core CPU (Athlon X2 / Pentium D)
- Nvidia 7800GTX / ATI X1800XT (SM 3.0) en Direct X10
- 1.5 GB Ram (2 GB Ram aanbevolen)
- 6 GB ruimte
- DVD-speler

......... of kijk ik bij een verkeerd spel / quote ik achterhaalde gegevens?

Wat jij nu opnoemd waren de geschatte eisen wat je er voor nodig had.Maar dit viel tegen want dit zijn de echte eisen.

Minimum
OS - Windows XP or Windows Vista
Processor - 2.8 GHz (XP) of 3.2 GHz (Vista)
Memory - 1.0 GB RAM (XP) of 1.5 GB RAM (Vista)
Video Card -256 MB
Hard Drive - 12GB
Sound Card - DirectX 9.0c compatible

Aangeraden
OS - Windows XP / Vista
Processor - Intel Core 2 DUO @ 2.2GHz of AMD Athlon 64 X2 4400+
Memory - 2.0 GB RAM
GPU - NVIDIA GeForce 8800 GTS/640

Van de EA site kopieerde ik:

Minimale systeemvereisten
Besturingssysteem: Windows XP of Windows Vista
Processor: 2,8 GHz of sneller (XP) of 3,2 GHz of sneller* (Vista)
Geheugen: 1,0 GB RAM (XP) of 1,5 GB RAM (Vista)

Videokaart: 256 MB**

Vrije ruimte op de vaste schijf: 12 GB
Geluidskaart: compatibel met DirectX 9.0c

* Ondersteunde processors: Intel Pentium 4 2,8 GHz (3,2 GHz voor Vista) of sneller, Intel Core 2,0 GHz (2,2 GHz voor Vista) of sneller, AMD Athlon 2800+ (3200+ voor Vista) of sneller.
Van de site van EA heb ik dit gekopieerd:

** Ondersteunde chipsets: NVIDIA GeForce 6800 GT of hoger; ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro voor Vista) of hoger. Je kunt dit spel misschien spelen op een laptop, maar houd er rekening mee dat de chipsets van laptops niet worden ondersteund Geïntegreerde chipsets worden niet ondersteund. Je moet de stuurprogramma's van je video- en geluidskaart mogelijk bijwerken.

Aanbevolen systeemvereisten
Besturingssysteem: Windows XP / Vista
Processor: Intel Core 2 DUO @ 2,2GHz of AMD Athlon 64 X2 4400+
Geheugen: 2,0 GB RAM
GPU: NVIDIA GeForce 8800 GTS/640 of gelijkwaardig

als niet gamer (weinig verstand hebbend van games) trek ik dan de verkeerde conclusie door te stellen dat de "hoge" 7000 kaarten precies in het midden zitten tussen minimum en aanbevolen en mogelijk "leuk" zouden moeten werken met de game?

Laatst bewerkt:
Dat is dus het leuke van crysis en waarom er zoveel over word gepraat.Of je moet het op maximum spelen of niet.
De grafics die in de game worden aangegeven maken het juist zo speciaal.
Als je het dus speelt met een lagere videokaart dan aangeraden is er niks speciaals meer aan.

ik dacht aan 2 harde schijven, voor het geval er 1 crashed,
misschien onlogisch?

Absoluut niet onlogisch!

Doe het dan gelijk goed (verhoogt gelijk behoorlijk de snelheid van je systeem bij bepaalde acties) en koop er 3, waarvan je er twee in Raid 0 zet en de 3e gebruikt voor een wekelijkse / maandelijkse backup.

2 identieke schijven van bijvoorbeeld 250 giga en een (3e) backup schijf van 500.

maar is die videokaart die ik kies, voor de meeste games dan bagger of wat?
ik kies voor:

sapphire radeon x1650 pro 512mb

owja,
ik zie inderdaad dat cool-prices goedkoper is als alternate.
scheelt wel wat eurotjes

owja,
ik zie inderdaad dat cool-prices goedkoper is als alternate.
scheelt wel wat eurotjes

Sommige onderdelen zijn een paar euro duurder, echter wanneer ik het altijd op een kompleet systeem bekijk, is coolprices tot nu toe elke keer weer de goedkoopste.

En een goede service.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan