Datum onvolledig (Windows XP Pro).

Status
Niet open voor verdere reacties.

boekanier

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Sta ik met mijn muis rechtsonder op de datum dan lees ik "maandag 4 februari 2008".

Bij mijn vriendin is er geen datum, dus in dit geval zonder 4.

Ik heb al wat gezocht en gedaan, maar zonder resultaat.

Wie kan mij hier iets over zeggen?

Kijk even bij Config scherm, naar DATUm en TIJD..

Stel het ook in in de bios !

Kijk bij Configuratiescherm > Landinstellingen > Datum en tijd.
Daar kan je de indelingen van tijden en data wijzigen.

Succes

Succes

Zo antwoord van een zeer bijzonder forumlid getuige de laatste Nieuwsbrief.:thumb:
Mijn dank hier voor.

Maar dit is toch hetzelfde scherm waarop je komt als je dubbelklikt op de datum rechts onder. En in die sectie staat alles goed.Ook na een wijziging en dit weer ongedaan maken,leidde tot tweemaal toe (met een week tussenruimte) niet tot het gewenste resultaat.:confused:

Hallo,

Ik heb zoiets ook gehad, alleen liep de tijd e.d door elkaar of werd de tijd en datum helemaal niet meer weergegeven.
Bij mij was toen de oplossing om de cmos batterij opje mobo te vervangen. Na +/- 5 jaar houden deze batterijen er mee op, met gevolg dat de tijd en datum niet meer goed wordt weergegeven (ook in je bios)

Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr.
Chico79.

Hallo,

Ik heb zoiets ook gehad, alleen liep de tijd e.d door elkaar of werd de tijd en datum helemaal niet meer weergegeven.
Bij mij was toen de oplossing om de cmos batterij opje mobo te vervangen. Na +/- 5 jaar houden deze batterijen er mee op, met gevolg dat de tijd en datum niet meer goed wordt weergegeven (ook in je bios)

Hoop dat je er iets aan hebt.
Gr.
Chico79.

Daar heb ik helemaal niet aan gedacht, hoewel ik me recent nog met het onderwerp
batterij wissel heb bezig gehouden.
Ik denk dat je het bij het rechte eind kunt hebben,
Zal toch volgend weekeind eens in de bios kijken, maar batterijtje vervangen doe ik
zeker want die kan er best eens aan toe zijn.

Bedankt voor je reactie, ik laat de afloop nog wel weten.

Maar dit is toch hetzelfde scherm waarop je komt als je dubbelklikt op de datum rechts onder.

Nee hoor. ;) Ik bedoel bij de Landinstellingen de "Indelingen voor datum, tijd en getallen wijzigen".

Landinstellingen.jpg

Dit dus. :)

Laatst bewerkt:
Kijk even bij Config scherm, naar DATUm en TIJD..

Stel het ook in in de bios !

Zou jouw reactie bijna over het hoofd zien.
Die is bijna goed, maar je moet bij landinstellingen zijn.
Toch bedankt, dat je reageerde.

Succes

Vriendelijk bedankt, dit is de oplossing, gisteravond aangepast.
In de bios stond overigens alles goed, dus een nieuwe batterij vergeet ik voorlopig maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan