Videokaart valt uit nadat windows is opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

robjongen

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2008
Hallo,

Als ik windows opstart met mn videokaart erin dan gaat wondows zoeken voor nieuwe hardware en dan herkent hij mn videokaart. dat geeft hij dan aan in een balonnetje

Het probleem is dat het schern kort erna op zwart gaat [alleen links boven knippert nog een streepje]

De videokaart is een geforce 8400 gs pci-e
processor is een intel 1800hz dc
met 2 gb ram

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Rob

Nee die heb ik nog niet geinstallerd omdat het beeld heel snel op zwart gaat, ik weet niet waar dat aan kan liggen.

Is de videokaart kapot of miss de pci-e poort van het moederbord?

Rob

Je installeerd bij melding nieuwe hardware de standaart drivers dit moet je niet doen gewoon de drivers installeren die bij de videokaart horen of deze even downloaden op onderstaande site.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Hij zegt toch dat het scherm heel snel op zwart gaat dus heeft hij ja de kans niet om de videokaart drivers te installeren.
heb je ook een onbour vga? anders zou ik daar gewoon even de stekke van je scherm in doen en kijken of je dan wel de vga drivers kan installeren..

greetz

Er zit een onboard vga op mn moederboerd alleen kan ik geen vga kaart installeren welke niet in het systeem zit, dan krijg ik daar een foutmelding van.

Is er een manier waarop ik de pci-e poort kan testen van het moederbord ?

Rob

Je moet je videokaart die onboard zit uit schakelen in de bios want als je er een ander bij in zet kan dit een conflict geven tevens de drivers van je onboardkaart eerst verwijderen als je nieuwe drivers installeerd van je pci-e kaartje

Wou ik proberen maar als ik in het bios zit dan werkt het toetsenbord niet meer, ik kan er wel mee in het bios komen maar als ik in het bios zit dan is die dood.

In windows werkt het wel goed.

Kan er iets nis zijn met mn moederbord ?

Rob

Wou ik proberen maar als ik in het bios zit dan werkt het toetsenbord niet meer, ik kan er wel mee in het bios komen maar als ik in het bios zit dan is die dood.

In windows werkt het wel goed.

Kan er iets nis zijn met mn moederbord ?

Rob

hey,
ik zou gewoon windows er even opnieuw op zetten. dan is hij gewoon helemaal leeg en kun je zo even opnieuw beginnen en heb je direct de goede drivers etc etc.

greetz

hey,
ik zou gewoon windows er even opnieuw op zetten. dan is hij gewoon helemaal leeg en kun je zo even opnieuw beginnen en heb je direct de goede drivers etc etc.

greetz

Met bovenstaand antwoord kom je dus niets verder mee, al zet windows er ook op nieuw op probleem blijft bestaan.

En wat betreft niet werkend toetsenbord, je hebt vermoedelijk een toetsenbord met usb aansluiting deze moet je in de bios inschakelen dit kan door even een toetsenbord met ps2 aansluiting te gebruiken deze zal wel werken.

Laatst bewerkt:
Windows staat er nog geen week op mede door het probleem met de video kaart heb ik hem een paar keer geinstalleerd gehad maar telkens het zelfde probleem

Ik gebruik een ps2 toetsenbord en ps2 muis, het heeft altijd goed gewerkt maar nu ineens werkt het niet meer in het bios.

Kan er iets mis zijn met het bios waardooor deze problemen ontstaan? zoja is daar iets aan te doen? [door mij]

Bedankt voor de reacties!

Rob

Bios al een keer gereset dmv jumper of de knoop
cel een tijdje verwijderen.

Je moet je videokaart die onboard zit uit schakelen in de bios want als je er een ander bij in zet kan dit een conflict geven tevens de drivers van je onboardkaart eerst verwijderen als je nieuwe drivers installeerd van je pci-e kaartje

Sorry hoor, maar dat moet je juist helemaal niet doen, al helemaal niet de drivers van de onboard kaart verwijderen!!!!

heb je misschien nog een beeldscherm want dat met het knipperende streepje heb ik ook gehad en toen ik nog een beeldscherm aansloot werkten ze allebij en kon ik later gewoon 1 afkopelen en werkte die gewoon weer

Als je twee versie drivers hebt geinstalleerd dus voor je onboardkaart en je pci kaart kan dit een conflict geven het beste is de onboardkaart uitschakelen als je een andere kaart bijsteekt en de drivers van je onboardkaart verwijderen.
Daarna de drivers van je pci-ex kaart installeren.

ja dat kan ook maar als je 2 schermen heb zou het dan niet net zo makkelijk zijn om met 2 te werken? als je 2 hebt hoor:P

Bios al een keer gereset dmv jumper of de knoop
cel een tijdje verwijderen.

Ik heb het bios gereset is het probleem was opgelost, toen werkte het weer, ik heb verder niets uitgeschakeld in het bios.

bedankt allemaal !

Rob

Je installeerd bij melding nieuwe hardware de standaart drivers dit moet je niet doen gewoon de drivers installeren die bij de videokaart horen of deze even downloaden op onderstaande site.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

ik heb hetzelfde probleem, alleen gaat bij mij het beeldscherm niet uit. Misschien kan het eraan liggen dat ik na alles op de eerste account te hebben geïnstelleerd te hebben, ik pas de andere accounts heb aangemaakt. Toen heb ik pas de drivers geïnstalleerd van de nvidia site.

Want als ik de videokaart eruit haal en daarna weer erin stop, vind hij de videokaart heel ff en daarna vind hij hem niet meer na 5 minuten.

dan moet je dus heel snel proberen de driver opnieuw te installeren of kijken of het apparaat wel correct werkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan