Watt voeding voor 8800 GTX - XXX

Status
Niet open voor verdere reacties.

BODYDUPER

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Hallo,

Nogmaals een vraag van mijn kant.

Ik ben van plan de XFX 8800 GTX XXX Edition te halen, maar ik zit met een vraag!

Mijn specs:
AMD Athlon X2 4600+ (2,4 GHz)
2 x 1024 DDR2 667 MHz
Asus M2N Moederboard
Voeding: 400 Watt.

Nou heb ik gelezen dat een 450 Watt voeding nodig zal zijn, ik heb het vermoede dat mijn systeem niet zo heel zwaar in gebruik is (In Watts).

Dus ik wou graag weten of het echt noodzakelijk is met dit systeem om toch een 500 Watt voeding te kopen, of dat het wel zal lukken met deze 400 Watt.

Ook heb ik geen idee of de XXX Edition meer Watt verbruikt als een standaard GTX.

Bedankt!

Hallo,

Nogmaals een vraag van mijn kant.

Ik ben van plan de XFX 8800 GTX XXX Edition te halen, maar ik zit met een vraag!

Mijn specs:
AMD Athlon X2 4600+ (2,4 GHz)
2 x 1024 DDR2 667 MHz
Asus M2N Moederboard
Voeding: 400 Watt.

Nou heb ik gelezen dat een 450 Watt voeding nodig zal zijn, ik heb het vermoede dat mijn systeem niet zo heel zwaar in gebruik is (In Watts).

Dus ik wou graag weten of het echt noodzakelijk is met dit systeem om toch een 500 Watt voeding te kopen, of dat het wel zal lukken met deze 400 Watt.

Ook heb ik geen idee of de XXX Edition meer Watt verbruikt als een standaard GTX.

Bedankt!

Dit is afhankelijk wat voor voeding je nu hebt.
Niet elke 400 Watt voeding is qua prestaties gelijk.
Je hebt nu eenmaal A- en B-merken.

maar ik denk dat je het met een 400 watt voeding niet gaat redden, hiermee moet het zeker wel lukken denk ik.

nou, ik heb ook een kaart waar ze minimaal 450watt voor aanraden, maa ik heb ook een 400 watt., en dat loopt prima, ik heb zelf een watt-metertje, en mn pc gebruikt stressed, 330 watt. (kheb een 8800GT OC)

greetz Arno

edit:
ik heb ook 2gb RAM 667mhz pc5300
een c2d E4300@2Ghz
en dan een 400 watt , A-merk voeding (nl. Aopen)

Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor de reacties!

Ik ben vanplan om 2 x XFX 8800 GT XXX te halen, aangezien die voor net 50 euro meer toch heel wat beter presteerd als een enkele 8800 GTX XXX.

Hier zal ik (Neem ik aan!) wel een betere voeding voor nodig hebben?

Hij verbruikt minder stroom, maar het zijn uiteindelijk wel 2 kaarten, iemand die hier wat over kan vertellen? 500 Watt of 600 Watt of nog meer? :)

Als je dan toch een nieuwe voeding haalt dan zou ik voor 600 W of meer gaan

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan