php include width/height/scrollbar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pontoe

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2008
ey all,
ik wil een site maken voor mijn volleybalteam, en dan wil ik graag dat rechts het menu blijft staan, terwijl je links door de pagina kan scrollen. mijn idee was dan om de 'normale' pagina te doen met een include, maar hoe kan je zorgen dat daar scrollbars in komen, en dat hij niet groter word dan het scherm? zodat je in feite alleen in die include kan scrollen? of zou dat gewoon kunnen door een <td width:blabla height: blabla> enzo te doen, en daarin de include te stoppen?

Waarschijnlijk zul je dan met een iframe moeten gaan werken.

dat kan idd ook nog wel... heb je daar al dat soort functies dan? en ziet het er verder net zo uit als include (gwoon pagina in pagina)? ik heb het namelijk nog maar 1 keer gebruikt (iframe), en toen heeft iemand anders het voor me gedaan.

Wat ook doenbaar is, maar even zoeken met css, is om je menu een fixed positie te geven. Hierbij moet ook nauwkeurig op de volgorde van div-declaratie gelet worden ivm screenreaders/custom css-files.
Een voorbeeld kan je bekijken op http://godpod.be waar het menu rechts altijd in beeld blijft.

bedankt! zoiets had ik ook al willen doen, maar ik wist niet waarmee dat moest... welke programmeertaal moet je hiervoor hebben?

Laatst bewerkt:
dat menu is enkel met html en css opgemaakt hoor.. even onderzoeken op de css-eigenschap: position:fixed; ;)

dat kan idd ook nog wel... heb je daar al dat soort functies dan? en ziet het er verder net zo uit als include (gwoon pagina in pagina)? ik heb het namelijk nog maar 1 keer gebruikt (iframe), en toen heeft iemand anders het voor me gedaan.

Ik denk dat tha devil de iframe functie in html bedoeld, ik geloof niet dat PHP deze functie kent.Ook een tip is php.net, daar vind je alle functie van php. Fijn om bij de hand te hebben:thumb:

ik ken de functie iframe, maar wist niet cker of het hetzelfde effect had ^^ ik ga nu ff googlen op css: position fixed ofzo :p

hmm, ik heb nu even gegoogled, maar het wil nog niet echt lukken, ik begrijp ze niet allemaal, en wat ik eigenlijk zocht: is het mogelijk om een tabel gewoon mee te laten bewegen? ik hem een tabel-menu met <?php include?> ofzo erin staan, kan ik die laten meebewegen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan