welke router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tieske1

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2007
hallo,

Ik ben op zoek naar een router voor een grotere woning het is voor een vista premium laptop, nu heb ik de linksys WRT54G V1 al geprobeerd maar die krijgt het klusje niet geklaard.

Wat raden jullie "experts" aan ik heb zelf gedacht aan de D-link DIR-655/E komt goed uit de statistieken maar dit baseer ik puur op de theorie.

Hebben jullie ervaringen?

even algemeen: ik zou er iig voor zorgen dat je router de mogelijkheid heeft om een externe antenne aan te sluiten en dat hij over een brigde functie beschikt. Dit omdat het bereik erg vaak toch tegenvalt.

Er is geen betere router te vinden dan de WRT54G v1. (v1 t/m v4 en de GL)
Wat is het probleem precies? Afstand?

Je kan third party firmware flashen op de door jou genoemde router. In deze firmware kan je de output van de antenne regelen.

Laatst bewerkt:
hallo,

Ik ben op zoek naar een router voor een grotere woning het is voor een vista premium laptop, nu heb ik de linksys WRT54G V1 al geprobeerd maar die krijgt het klusje niet geklaard.

Wat raden jullie "experts" aan ik heb zelf gedacht aan de D-link DIR-655/E komt goed uit de statistieken maar dit baseer ik puur op de theorie.

Hebben jullie ervaringen?

Die wrt54g mag dan een goeie zijn, hij doet w.s. niet wat Tieske wil .....
Tieske: betreft het een nieuwe grotere woning?

In een aantal gevallen heb ik nu een wireless-N router (en uiteraard een extra usb- of pcmcia-ontvanger, ook wireless-n) geïnstalleerd in vergelijkbare situaties. En tot grote tevredenheid. Nieuwe woningen, vooral met een wat 'aparte' indeling, lijken steeds meer voorzien van gewapend beton, waardoor het signaal met een wireless-g router niet (meer) toereikend blijkt. Maar er zijn ook andere factoren uiteraard die het signaal ernstig kunnen reduceren.

Ik heb zelf een D-link 635 in huis gehad ...... maar binnen de inruiltijd snel weer teruggebracht.
Heb nu een Netgear WNR854T gigabit, waar ik zeer tevreden over ben:
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WNR854T

Heb ook deze linksys geïnstalleerd, die ook een goed bereik geeft:
http://www-nl.linksys.com/servlet/S...nksys/Common/VisitorWrapper&lid=4810373642B06

Dat is dus inderdaad het probleem het is een wat groter huis met een apparte indeling dus waarschijnlijk inderdaad gewapend beton.

Wat betreft die n-router is dat wel een goed idee denk ik ook omdat er een vaste pc aangesloten dient te worden kan ik die voorzien van een adapter wireless n dan moet de ontvangst wel optimaal zijn indien dit niet op te lossen is zouden het evt. ext. antenne's worden her en der.

welke wireless n-router + adapter raden jullie aan?

by the way bedankt voor de reacties!!

Die wrt54g mag dan een goeie zijn, hij doet w.s. niet wat Tieske wil .....
Tieske: betreft het een nieuwe grotere woning?

In een aantal gevallen heb ik nu een wireless-N router (en uiteraard een extra usb- of pcmcia-ontvanger, ook wireless-n) geïnstalleerd in vergelijkbare situaties. En tot grote tevredenheid. Nieuwe woningen, vooral met een wat 'aparte' indeling, lijken steeds meer voorzien van gewapend beton, waardoor het signaal met een wireless-g router niet (meer) toereikend blijkt. Maar er zijn ook andere factoren uiteraard die het signaal ernstig kunnen reduceren.

Ik heb zelf een D-link 635 in huis gehad ...... maar binnen de inruiltijd snel weer teruggebracht.
Heb nu een Netgear WNR854T gigabit, waar ik zeer tevreden over ben:
http://www.netgear.nl/producten/producten.php?prod=WNR854T

Heb ook deze linksys geïnstalleerd, die ook een goed bereik geeft:
http://www-nl.linksys.com/servlet/S...nksys/Common/VisitorWrapper&lid=4810373642B06

Volgens mij heb ik je er al een paar aangeraden ...... zie hierboven :(
En neem van mij maar aan, dat die goed zijn :rolleyes:

Snap je het wel helemaal ..... Wireless-N houdt per saldo in, dat er met meerdere antennes wordt gewerkt. Als je de link van Netgear aanklikt zie je géén antennes .... dat klopt want die zijn (drie stuks) electronisch en ingebouwd in de router. Als je de link van Linksys aanklikt zie je drie antennes zitten.
Al met al bedoeld om het plaatsen van 'tussenstations' zo mogelijk te voorkomen

Laatst bewerkt:
ja ik snap het maar ik bedoel in huis op meerdere plaatsen losse antennes plaatsen om het signaal door te lussen dat zou ook een optie zijn denk ik maar is wat omslachtiger en gebruikt wat meer materiaal en tijd.

maar inderdaad die netgear en de linksys zijn goede opties ik ga even kijken wat ze wat de prijs betreft doen.

bedankt!!

deze persoon heeft trouwens ook op veel plaatsen rj-45 aansluitingen in de muur zou ik daar nog iets mee kunnen misschien?

Ja hoor, béter .... maar dan wel een switch aanschaffen die voldoende connectors heeft voor het aantal aansluitingen (vast) in huis. Overigens adviseer ik voor - immers 'lokatievrije' - laptops altijd een snelle en goed beveiligde draadloze verbinding. Daar zijn die 'dingen' tenslotte voor nietwaar. Jammer dat je al snel een 220-stekker nodig hebt:p

ja alle verbindingen in het huis worden al door geschakeld door een in de meterkast ingebouwd (mini switch board) dus ik zou in principe op elke plaats waar het signaal uitkomt een router kunnen plaatsen.

he' ideeen uitwisselen helpt

Ik denk dat ik die netgear dan maar eens ga proberen en dan maar hopen dat het werkt!!:thumb:

volgende probleem

hallo,

nou de rj 45 aansluitingen in de woning komen allemaal samen in de meterkast en worden daar verbonden op een kast waar alle draadjes een voor een ingeprikt zijn.

nu is er dus in heel de woning maar 1 rj45 aansluiting waarop het internet werkt dus waar ik verbinding heb, op de rest van de aansluitingen geeft de laptop ook aan dat de lan kabel niet verbonden is.

zegt dit jullie iets of is het echt een wartaal verhaal? zou dit geactiveerd moeten worden op een of andere manier en waarom zouden ze niet gewoon een switchboardje gebruikt hebben? het systeem is geplaatst door een kpn monteur u raad het al in de avond uurtjes geen schema geen gegevens.......

Mij een raadsel, alvast bedankt!!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan