Windows Xp traag bij afsluiten en opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mounir1

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
kan iemand mij helpen met dat probleem:
als ik mn pc wil opstarten dan duurd dat mega lang en bij het afsluiten is het ook hetzelfde
weet iemand een oplossing voor?
alvast bedankt groetjes mounir:confused:

kan je me vertellen of je kort geleden groote systeem software hebt toegevoegd of verwijdert zoals antivirus of firewall , en wanner voor het laatst een dfragmentatie is uitgevord geworden.
Wat ook een reden kan zijn is het feit van dll bestanden die niet in het register staan of juist daar niet thuis horren !

het programmatje Ccleaner kan je helpen met het opschoonene va je register en het verwijderen van je tijdelijke bestanden.
Vergeet ook niet de opstart procedure eens te doorlopen en uit te zetten wat je niet nodig hebt .
Met het verwijderen van applicatie's uiut je opstart procedure doe je het systeem geen kwaad , het ergste wat kan gebeuren is dat er een driver voor een Logitech aparaat niet word gelaaden of dat je virusscanner niet meteen opstart.

Veel plezier ermee :D

is dat opeens gekomen, of is het al lang zo en wordt het steeds erger? Heb je iets gedaan waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn?

Zo niet....... misschien is het tijd voor grote schoonmaak zoals Delta16 zegt. Alle onnodige software die je toch zelden of nooit gebruikt verwijderen, bestanden die je toch al tijden niet meer gebruikt even op een DVD'tje bakken, even met CCleaner alle overbodige zooi opruimen, register opschonen (leuk gratis programmaatje daarvoor is bijvoorbeeld RegcrubXP).
Als je dan toch bezig bent ook maar even flink de bezem erdoor met een volledige, uitgebriede virusscan en een spy/adware scanner (goede gratis tool daarvoor is AdAware).

als dat allemaal ook niet helpt... moet je eens overwegen om de hele boel eens keer te formatteren en opnieuw te installeren. In de loop van de tijd heb je allerlei rommel verzameld, die diep in het systeem gewordteld zit. Maak een backup van je bestanden, formatteren, en installeer alles een keer helemaal opnieuw, moet jij eens kijken hoe soepel het dan weer loopt...
Als je dan toch bezig bent, maak je een paar partities. In ieder geval 3: Eéntje voor je programma's, ééntje voor je documenten, en ééntje als "rotzooi" schijf. Op die laatste kan je downloaden, knippen, plakken en knoeien met bestanden zoveel je maar wilt. Dat lijkt misschien onzinnig, maar van zo'n partitie hen je uiteindelijk veel plezier. Het voorkomt defragmentatie van je systeemschijf, en komt de snelheid van je pc zeker ten goede.

Heej mensen,
ik heb ccleaner gedownloadt en het lukt nog niet nu kan ik niet meer afsluiten met een normale manier,:confused:
Hoe moet ik formatteren?
kunt u me daarmee helpen auB
Bedankt voor jullie hulp

Heej mensen,
ik heb ccleaner gedownloadt en het lukt nog niet nu kan ik niet meer afsluiten met een normale manier,:confused:
Hoe moet ik formatteren?
kunt u me daarmee helpen auB
Bedankt voor jullie hulp

Hoi,

Hijk hier eens!

Suc6.

let wel even op: met formatteren van je schijf ben je alles definitief kwijt. Maak dus eerst een backup van je persoonlijke bestanden!!!

Hoe backup maken

let wel even op: met formatteren van je schijf ben je alles definitief kwijt. Maak dus eerst een backup van je persoonlijke bestanden!!!

En hoe moet ik van alles een backup maken???
Help
Heeel erg bedankt

Voor een stap voor stap handleiding van wat jij allemaal wilt doen, verwijs ik je liever door naar de volgende site:
http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP-Home.html

Hier staat bijvoorbeeld ook dat je een back up moet maken van je bestanden. Een back up is niets meer dan dat je alle bestanden die je wilt bewaren (brieven/muziek/films/fotos) op iets externs zet > bijvoorbeeld een externe harde schijf, usb stick, dvd of cd zodat dat niet verloren gaat. Dit kan je na de herinstallatie terugzetten op je computer.

Waar je op moet letten is of je idd ook meerdere partities wil (een c en d schijf bijvoorbeeld) als niet, niet doen

taak beeindigen

hallo beste mensen,
het probleem is opgelost,maar er blijft nog altijd voor het herstarten waarschuwingen met "taak beeindigen" ofzo...
Kunt u mee daarmee helpen hoe kan ik dat vermijden en hoe komt dat..?
heel erg bedankt
Groet.mounir

hallo beste mensen,
het probleem is opgelost,maar er blijft nog altijd voor het herstarten waarschuwingen met "taak beeindigen" ofzo...
Kunt u mee daarmee helpen hoe kan ik dat vermijden en hoe komt dat..?
heel erg bedankt
Groet.mounir
hmm jammer dat het je niet is gelukt met ccleaner , maar de melding die je nu krijgt word meestal veroorzaakt door een programaa die nog draait op de achtergrond.

ik heb als bijoage even een scripje voor je gemaakt , dowload het pak het uit en uitvoeren.
je probleem zal opgelost zijn als je de pc opnieuw start :D

veel plezier :D

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan