• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijd berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter piloi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

piloi

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Hallo,

Nog een vraag over mijn hartslag data. Ik wil graag een formule maken die automatisch de tijd berekent die nodig is totdat een bepaalde hartslag is bereikt of daar onder zit.

In mijn voorbeeld wilde ik de tijd berekenen die nodig is om een hartslag te bereiken in fase 3 die gelijk of kleiner is aan de gemiddelde hartslag van fase 1.

Ik heb het voorbeeld toegevoegd. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Leander

Bijlagen

De eerste hartslag in fase 3 kleier of gelijk aan de gemiddelde van fase 1 is volgens mij de 66bpm na 1 minuut, en niet de 71bpm van 2 minuten?

Ah klopt. Ik heb de sheet aangepast, dus nu klopt het voorbeeld wel. Het gaat mij om de formule, die krijg ik maar niet voor me kaar. Ik heb veel data in hele lange reeksen, dus als iemand weet hoe, zou ik het erg waarderen.

Leander

Bijlagen

kijk, dat wordt moeilijker...

maar het is me gelukt:)

In H17 de volgende matrix formule:
Code:
=VERSCHUIVING(A2;(KLEINSTE(ALS(A2:A26>=G9;ALS(A2:A26<=G10;ALS(B2:B26<=I5;RIJ(B2:B26);"");"");"");1)-2);0;1;1)
Let op!! Dit is een matrix formule bevestigen met shift-ctrl-enter. dan verschijnen er accolades om de formule.

Als een andere meer doorgewinterde helper een makkelijkere formule weet lees ik het graag (misschien iets met index/vergelijken ofzo:confused:).

Laatst bewerkt:
Wow, respect voor die formule. Hij werkt! Dit zal me veel tijd schelen, ik heb namelijk veel proefpersonen en mijn studie en dus veel data.

Bedankt!

:thumb::thumb:

Kortere oplossing:
Code:
=MIN(ALS(A2:A26>=G9;ALS(A2:A26<=G10;ALS(B2:B26<=I5;A2:A26))))

Invoeren als matrixfunctie en uiteraard de celeigenschappen correct instellen.

De kortste en efficiëntste methode van allemaal, is DBMIN.

Wigi

Kortere oplossing:
Code:
=MIN(ALS(A2:A26>=G9;ALS(A2:A26<=G10;ALS(B2:B26<=I5;A2:A26))))

Invoeren als matrixfunctie en uiteraard de celeigenschappen correct instellen.

:thumb:, die is zeker een stuk handiger:thumb:

De kortste en efficiëntste methode van allemaal, is DBMIN.
Om die functie toe te passen kunnen de data in het werkblad toch beter anders gepresenteerd worden zo lijkt mij.
De weergave van de gegevens was in elk geval voor mij de reden om dbmin niet te gebruiken.

Dank je wel Paul. Nu heb ik een goed voorbeeld om het te bereken wat ik wil. Misschien kan je me ook helpen met een nieuwe vraag, zie nieuwe topics. Ik denk dat die vraag de laatste hartslag data vraag is die ik heb.

Leander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan