• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen A

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Hallo allemaal,

In cel D81 wil ik het resultaat laten verschijnen van een grote optelsom die ik nog nader moet bepalen…
Nu wil ik deze cel de voorwaarde meegeven dat dit bedrag na optellen nog eens vermenigvuldigd wordt met: 1,01 / 1,02 / 1,025 / 1,03 of 1,04 ….
Met welke van de 5 het getal vermenigvuldigd wordt, is hier afhankelijk van wat er in een andere cel (D15) wordt ingevoerd…. (pull down menu met 5 keuzes)

Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Hoe wordt dat pull down menu gedaan? Data validatie - lijst?

Hoe wordt dat pull down menu gedaan? Data validatie - lijst?

Ja klopt.. en met de waarden (zeer goed, goed, redelijk, slecht, zeer slecht)...bij elk van deze waarden hoort een correctie factor waarmee de som in D81 mee moet geen vermenigvuldigen..

groet jeroen

Staan die waarden (zeer goed, goed, redelijk, slecht, zeer slecht) in aparte cellen?

Staan die waarden (zeer goed, goed, redelijk, slecht, zeer slecht) in aparte cellen?

nee dit is zeg maar waar uit in het pull down menu gekozen kan worden..dus je klikt op het pijltje en van kies je er hier een uit....

Je kan die waarden beter in een lijstje zetten.

Geef die cellen een naam, en bij de validatie doe je dan

=naam

Vervolgens:

=SOM(nogtebepalen)*KIEZEN(VERGELIJKEN(D15;naam;0);1,01;1,02;1,025;1,03;1,04)

Wigi

Je kan die waarden beter in een lijstje zetten.

Geef die cellen een naam, en bij de validatie doe je dan

=naam

Vervolgens:

=SOM(nogtebepalen)*KIEZEN(VERGELIJKEN(D15;naam;0);1,01;1,02;1,025;1,03;1,04)

Wigi

Ben even wat aan het proberen geweest... gauw een som ingevoegd zodat formule rond is ... maar dat met die waarden in een lijstje en dan de cellen een naam geven snap ik nog niet helemaal...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan