Kunnen deze games werken met een quad processor?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jd m
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jd m

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Ik wil graag de Q9450 bestellen als deze uit is. Maar ergens las ik dat veel games niet werken met quad core? :confused:

Zijn er mensen die weten of deze games werken op een Quad Processor:
Counter-Strike Source
Call Of duty 4
Need For Speed Pro Street
Flight simulator X

Misschien een domme vraag van mij, maar:

áls er twijfel bestaat over het wel of niet werken van die games, waarom wil je dan in hemelsnaam zo'n processor en koop je er niet één waarvan je zéker weet dat 't gaat werken?

Laatst bewerkt:
Ik heb een Q6600 hij draait o.a. NFS Carbon, Gta San Andreas, Age of Empires III, Timeshift en NFS Pro street.

daarnaast staat msn, internet en azureus nog aan. dus ik denk wel dat een Quad processor dat aankan. ook al zijn de games er nu nog niet op geschreven voor 4 cores kan die het wel aan, vooral over een paar jaar merk je het.

Mvg. Dennis

Je begrijpt dat wat je nu koopt over een aantal jaar alweer "oud" is....

Maar goed, je kan altijd cores uitschakelen als een game niet lekker draait met 4.

De processor mag dan wel over een paar jaar ''oud'' zijn, maar de progamma's van nu zijn nog niet geschreven om 4 cores te gebruiken over een paar jaar wel. dus als je hem nu koopt kan je er zeker een jaar of 5 mee voordat ie echt oud wordt.

(eind 2009 worden waarschijnlijk octa-cores geintroduceerd)

De processor mag dan wel over een paar jaar ''oud'' zijn, maar de progamma's van nu zijn nog niet geschreven om 4 cores te gebruiken over een paar jaar wel. dus als je hem nu koopt kan je er zeker een jaar of 5 mee voordat ie echt oud wordt.

(eind 2009 worden waarschijnlijk octa-cores geintroduceerd)

Jouw opmerking is precies de reden van mijn "domme" vraag. Hoeveel mensen denk je dat over 5 jaar nog dezelfde pc hebben als nu? Als je dus nú een pc wil hebben voor games die nú "hot" zijn en de komende 12 maanden hot blijven, dan moet je denk ik geen processor kopen waar je nú nog niets aan hebt.
Tegen de tijd dat je dat wél hebt, zijn er games uit die een wellicht hogere processorsnelheid vereisen. Kortom, linksom of rechtsom, je bent dan dubbel gestikt en gen**id als je nu wat koopt wat je over 2, 3 of 4 jaar pas volledig kunt gebruiken (v.w.b. games)

Bedankt voor de informatie :) Ik denk dat een Core 2 Duo processor dan toch beter is.. Maar is speel niet alleen maar games maar ik gebruik ook veel software.

Is er een core 2 duo processor die vergelijkbaar is met een q9450? En ongeveer dezelfde prijs heeft maar niet veel meer.

Laatst bewerkt:
Ik snap niet waarom het niet zou werken.

Als je spel kan werken met 2 cores en je processor heeft er 4 dan gebruikt ie er toch gewoon maar 2? Het feit dat je er 4 hebt wil toch neit zeggen dat ie er 4 moet gebruiken?

Of zie ik dat verkeerd?
Ik zou voor de quadcore gaan als je denkt dat je er nu iets mee kan. Het lijkt me dat ej langer verder kan met iets dat pas uitkomt dan met iets dat al langer uit is, dus als je twijfelt zou ik toch voor die quadcore gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan