grafiek draaien (90gr)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baboab

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Ik ben op een bizar probleempje gestoten in word (zowel 2000 als 2003) en wss later ook.

Ze zitten hier op het werk met een jaarrapport dat verschillende grafieken bevat. Nu zouden deze "gedraaid" moeten worden. Ik vind echter nergens een manier om dit te doen en was eigenlijk zzeer verbaasd dat dit niet ging.

geen oplossing:
- pagina settings veranderen naar landscape, het hoofddocument moet immers normaal blijven met enkele grafieken die languit kunnen bekeken worden.
- grafiek converteren naar afbeelding en dan draaien

ik heb reeds menig forum afgeschuimd maar zonder resultaat. heeft het iets te maken met het feit dat het hier gaat om dynamische gegevens? en is er een oplossing voor?

groetjes

In Word kan je dit alsvolgt oplossen

- sectie-einde (nieuwe pagina) invoegen
- een keertje op enter drukken
- weer een sectie-einde (nieuwe pagina) invoegen

Precies tussen deze sectie-einden in gaan staan met je 'cursor' (ofwel invoegpositie)
en hier deze ene pagina 'liggend' maken

Tenslotte hier je grafiek invoegen

yup sorry dat was ik dus ook vergeten vertellen, dat vinden ze hier te ingewikkeld :s

ook eventjes vermelden misschien da ook zeker de rest van de pagina in normale layout moet blijven staan.

Hoi,

Dan vrees ik dat je het niet gaat oplossen (nou ja, je collega's dan)

Je moet de grafieken eerst als afbeeldingen gebruiken daarna kan je het wel draaien,

soms doe ik het volgende:

ik copieer de afbeelding naar paint en vanaf paint kopieer ik het weer naar oficce voila daar heb je de afbeelding en je kan het gewoon 160 graden draaien

maak me op de hoogte als het werkt,

groet,
Y

mja,n dat was wat ik in de oorsprongkelijke post bedoelde met converteren naar afbeelding :)

ik ben trouwens nog steeds op zoek naar eennoplossing, zodra ik iets weet laat ik het toch zeker nog weten hier :)

yup sorry dat was ik dus ook vergeten vertellen, dat vinden ze hier te ingewikkeld :s

ook eventjes vermelden misschien da ook zeker de rest van de pagina in normale layout moet blijven staan.

En dan nóg beweren dat je 'nog steeds op zoek bent naar een oplossing' .... ?

Je laat mensen jou de juiste oplossingen aanreiken en beweert dan zoiets?

Ik vind het eigenlijk niet deugen ... stelletje LUILAKKEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan