Hai Paul,
Ik heb even naar je voorbeeldje gekeken maar ik zie door de bomen even het bos niet, als ik het goed heb doe je nu een validatie op de rechtse kolommen van blad 3 ?
Ik heb zoiets al geprobeerd maar dan kom ik niet waar ik zijn moet, even in het kort de bedoeling.
In het eerste keuzevak maak je de keuze voor de materiaalsoort en dat moet je brengen op het werkblad met dezelfde naam (bijv. hout)
In het 2e keuzevak kies je dan de objectsoort wat je dan moet brengen naar de juiste tabel (bijv. kozijnen), op het gekozen materiaal werkblad, een vervolgkeuze dus.
In het 3e keuzevakje kies je dan de bewerking die dan een keuze laat maken uit de bewerking kolom van het zojuist gekozen tabel ( in vb. hout, kozijnen, kies bewerking)
Dan de 4e en laatste keuze geeft je de keuze uit de rij met maten bovenaan de in stap 2 gekozen tabel ( in vb. hout, kozijnen, bewerking keuze, maatvoering keuze)
Het laatste resultaat is een getal op de snijlijn van keuze 3 en 4, dat getal heb ik dan nodig voor verdere verwerking en moet ik dan in werkblad 1 in bijvoorbeeld cel X15 kunnen plaatsen (vanaf daar word er een getal mee vermenigvuldigd en is dit hele project klaar om te testen.)
Ik hoop dat je daar wat aan hebt, misschien is dit iets logischer uitgelegd
Ik zag dat je inmiddels de tabellen met bewerkingen en normtijden onder elkaar ebt gezet dat zal waarschijnlijk een oorzaak hebben, ik denk dat dat idd
makkelijker redeneert.
Sorry, laat ik me ook even voorstellen

Jan is mijn naam.