bandito bob
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 26 jun 2007
Hierbij een update van het voorbeeldje, welke wat beter werkt. Kijk er maar even rustig naar.Ik begrijp even niet wat je bedoeld, moet ik wat wijzigen ?
kan je voor alle duidelijkheid een paar korte stappen weergeven want ik denk dat het nog niet helemaal is zoals ik het graag zou willen, maar ik zie nu zoveel dingen op die werkmap dat ik even de weg kwijt ben![]()
Na invullen van de gegevens wordt uit het goede werkblad (keuze 1), en de juiste tabel (keuze 2), samen met keuze 3 en 4 uiteindelijk de belangrijke waarde getoont in F3.
Oke, dan zal alles 15 keer moeten.De keuze op het blad algemeen is één regel waarvan er dus een stuk op 15 onder elkaar komen, het zal uiteindelijk zoiets worden als een berekening voor totaal uit te voeren handelingen waaruit dan een totaal tijd kan worden gehaald dmv optellen van de resultaat kolom, zie het als een soort factuur of offerte maar dan alleen de tabel waarin de berekeningen worden gedaan, en ik zie nu even niet hoe je dat bedoeld met die selecties.
Al die waarden heb ik verkregen door kopieeren, vandaar dat ze bijna allemaal hetzelfde zijn. Er zijn er maar enkele anders, zodat ik kon testen. De waarden zoals jij ze wilt hebben kan ik niet weten. Die zal jij zelf in de tabellen moeten zetten.Ik zie dat je er vanuit gegaan bent dat de waarden voor elke materiaalsoort gelijk zijn? dat is niet zo hoor elk materiaal kent weliswaar zbijna dezelfde objecten maar de bewerkingen en dus ook de normtijden zijn anders. of zie ik het nu verkeerd ?