dep probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco cera

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
ik krijg bij het aanklikken van bepaalde knoppen op een site (bijv: bestellen bij care te amsterdam) een internet explorer fout genaamd DEP.
het programma sluit zich zelf af en ik kan er niets aan doen...

helpmij want ik wordt er knetter van:thumb:

De DEP feature kun je alleen uitschakelen via de boot.ini. Dit doe je als volgt:

Start - Run - notepad.exe C:\boot.ini

Het enige wat je aan hoeft te passen is het volgende: /noexecute=optin naar /noexecute=AlwaysOff.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=”Microsoft Windows XP Professional” /noexecute=optin /fastdetect

[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=”Microsoft Windows XP Professional” /noexecute=AlwaysOff /fastdetect

Hierna nog even de PC opnieuw opstarten

Met bovenstaande methode schakel je DEP, Data Execution Prevention (Preventie van gegevensuitvoering) helemaal uit. Maar je kunt die preventie ook handhaven, maar dan alleen voor kritieke Windows-programma's en -services. Die vervelende melding en afsluitingen ben je dan ook kwijt.
Ga via Start naar Configuratiescherm en dan Systeem. Vervolgens klik je in de linkerkolom op Geavanceerde systeeminstellingen, dan Geavanceerd, de bovenste van de drie knoppen Instellingen, dan het tabblad "Preventie van gegevensuitvoering (DEP)". Zet een vinkje voor de regel ""DEP alleen voor kritieke Windows-programma's en -services inschakelen". Klik op Toepassen en dan op OK.
(Als je een toelichting wilt lezen op de werking van DEP, klik dan op het blauwe zinnetje "Hoe werkt dit?" op het tabblad "Preventie van gegevensuitvoering (DEP)".)

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip

Met bovenstaande methode schakel je DEP, Data Execution Prevention (Preventie van gegevensuitvoering) helemaal uit. Maar je kunt die preventie ook handhaven, maar dan alleen voor kritieke Windows-programma's en -services. Die vervelende melding en afsluitingen ben je dan ook kwijt.
Ga via Start naar Configuratiescherm en dan Systeem. Vervolgens klik je in de linkerkolom op Geavanceerde systeeminstellingen, dan Geavanceerd, de bovenste van de drie knoppen Instellingen, dan het tabblad "Preventie van gegevensuitvoering (DEP)". Zet een vinkje voor de regel ""DEP alleen voor kritieke Windows-programma's en -services inschakelen". Klik op Toepassen en dan op OK.
(Als je een toelichting wilt lezen op de werking van DEP, klik dan op het blauwe zinnetje "Hoe werkt dit?" op het tabblad "Preventie van gegevensuitvoering (DEP)".)
Maar dep schakelt dan nog steeds internet explorer uit tijdens het aanklikken van bepaalde links!!
De standaard instelling van mijn dep was al dat wat jij hierboven meld..

ik ga even proberen wat je voorganger heeft gemaild..

groeten

marco

ik kom niet in de boot.ini

De DEP feature kun je alleen uitschakelen via de boot.ini. Dit doe je als volgt:

Start - Run - notepad.exe C:\boot.ini

Het enige wat je aan hoeft te passen is het volgende: /noexecute=optin naar /noexecute=AlwaysOff.

[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=”Microsoft Windows XP Professional” /noexecute=optin /fastdetect

[boot loader]
timeout=30
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=”Microsoft Windows XP Professional” /noexecute=AlwaysOff /fastdetect

Hierna nog even de PC opnieuw opstarten
kun je mij uitleggen hoe ik in de boot.ini kom, daar ben ik alweer een tijdje mee zoet.
als ik in VISTA bij 'zoekopdracht uitvoeren' 'notepad.exe C:\boot.ini' invoer, zegt ie dat die map niet bestaat en of ik er een wil aanmaken.

ik hoor het graag

groeten

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan