Systeem samengesteld

Status
Niet open voor verdere reacties.

heutsz

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2008
Hallo iedereen,

Sindskort heb ik een nieuw systeem samengesteld. Dit is echt voor het eerst dat ik een PC zelf in elkaar ga zetten, echt geen enkele ervaring. Is het werkelijk zo moeilijk/risicovol als dat mijn vader zegt dat het is?

Intel Core 2 Quad Q6600 € 211,9
Corsair QUAD2X4096-6400C5DHX € 111,86
Asus EN8800GT/G/HDTP/512M € 205,6
Asus P5E 168,3 € 168,3
Samsung SpinPoint T166, 500GB € 81,35
Gigabyte Poseidon 310 € 83
Corsair CMPSU-450VX € 55,85
Totaal € 917,86

Hoe vinden jullie het systeem? Ik wil het met name gaan gebruiken voor games en multimedia programma's. Klopt het dat in mijn uitgezochte moederbord eventueel een tweede videokaart kan worden geplaatst? Is voeding daar ook geschikt voor (450W)?

Groeten, Ronald

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mooi systeem
Je kan inderdaad twee videokaarten in sli zetten in de toekomst.
En ik neem aan dat je vista 64 bits als os neemt anders is 8gig geheugen wat veel.
Ik zou nu maar gelijk een wat zwaardere voeding nemen want dit wordt krap in de toekomst.

Modag

Ik mis het operating system. Als je Windows gaat gebruiken dan moet dat wel 64 bits zijn als je de volledige Gb's geheugen nodig hebt.
450W is genoeg voor dit systeem, maar dan moet je niet verder uitbreiden. Ik zou meteen maar naar 600 W gaan

Ron

Hoi,

Mooi systeem
En ik neem aan dat je vista 64 bits als os neemt anders is 8gig geheugen wat veel.
Ik zou nu maar gelijk een wat zwaardere voeding nemen want dit wordt krap in de toekomst.

Modag

Bedankt voor het reageren Modag. Het is overigens 4 x 1GB, ben het wel met je eens dat de naam anders doet denken. Inderdaad, was al van plan om voor vista 64 te gaan! :thumb: Ik weet dat Corsair een goed merk is met betrekking tot geheugen, is dit echter ook het geval met voeding?

Ik mis het operating system. Als je Windows gaat gebruiken dan moet dat wel 64 bits zijn als je de volledige Gb's geheugen nodig hebt.
450W is genoeg voor dit systeem, maar dan moet je niet verder uitbreiden. Ik zou meteen maar naar 600 W gaan

Ron

Hey Ron, ook jij eveneens bedankt voor het reageren. Ik was al van plan om voor Vista 64 te gaan, alleen vergeten te vermelden in de beginpost. Bedankt voor de tip om voor een grotere voeding te gaan!

Iemand enige ervaring met het in elkaar zetten van een systeem? Is dit moeilijk/risicovol?

VrGr. Ronald

-Edit-
Ik neem aan dat deze voeding voldoet, klik.

Laatst bewerkt:
Hoi,

De voeding is een A- merk dus zal er denk ik niks mis mee zijn.
Het bouwen van is in mijn ogen tegenwoordig niet echt moeilijk meer.
Als je het rustig aan bekijkt moet je een eind komen misschien dat je van deze site wat wijzer wordt
http://mediatheek.thinkquest.nl/~jrd351/bouwen1.html

Modag

Hey Modag, heb inmiddels alweer een andere voeding uitgezocht, namelijk een Cooler Master. Volgens mij ook een vrij betrouwbaar merk.
Bedankt voor de tutorial, geeft een goed overzicht weer wat er zoal gedaan moet worden.

VrGr. Ronald

Hoi,

Dat had ik al mee gekregen bij edit in je vorige bericht dat je coolermaster nam.

Modag

Ik heb het systeem lichtelijk aangepast. Hoe vinden jullie dit systeem?
Eigenlijk het enige waar ik nog naar op zoek ben is een geschikt moederbord die compitabel is met de processor. SLI is voor mij geen optie meer omdat de fps winst marginaal is maar als het kan liever SLI ondersteuning dan Crossfire. Heeft iemand wellicht een aanbeveling met betrekking tot het moederbord? Hoe update je eigenlijk je BIOS van je moederbord? Want sommige moederborden ondersteunen alleen de processor wanneer er een update wordt toegepast echter hoe kan je updaten als de processor niet wordt ondersteunt door het moederbord?

Intel Core 2 Quad Q9450
Corsair QUAD2X4096-6400C5DHX
Asus EN8800GT/G/HDTP/512M
-Moederbord?-
Samsung SpinPoint T166, 500GB
Creative X-Fi Xtreme Gamer
Windows Viste Home Premium OEM
Gigabyte Poseidon 310
Cooler Master RP-650 Extreme Power, 650W

Met vriendelijke groeten,

Ronald

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mooi systeem

Modag

? Dacht t niet. Met moederbord uit startpost kan zeker geen SLI gedraaid worden omdat dit moederbord dat niet ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan