Scan probleem met X4550

Status
Niet open voor verdere reacties.

yooh willie

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Beste forum lezers,

Sinds december 2007 ben ik ook in het bezit van deze printer, werkt prima (ook draadloos) alleen het scannenn wil bij mij ook niet lukken. De helpdesk van Lexmark geeft aan dat je al je software van bv fotocamera e.d. moet verwijderen, dan de computer opnieuw moet opstarten, firewall (tijdelijk) openen en de virusscanner( tijdelijk) moet uitschakelen. Vervolgens moet je gaan scannen en zou ie de toepassingslijst moeten kunnen downloaden. Het voorgaande heb ik geprobeerd maar is helaas niet gelukt.
De vraag is eigenlijk: waarom moet er iets gedownload worden als er bv ook drivers bestaan (als ze bestaan) Lijkt me veel makkelijker.

Als er iemand is met een oplossing,........graag!!!!!!!!!!

Alvast bedankt.

Willie

Hallo

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

scan met X4550

Hallo

Ik heb je vraag gesplitst uit het andere topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.

Succes met je probleem verder.

Frisian,

Het kan aan mij liggen maar wat bedoel je precies en waar staat de eventuele oplossing?

Willie

Je vraag is nu een op zichzelf staande vraag.
Een vraag in iemand anders zijn vraag plaatsen doen we eigenlijk niet hier op Helpmij in verband met de overzichtelijkheid. Vandaar dat ik'm uit dat topic gesplitst heb.

Beste forum lezers,

Sinds december 2007 ben ik ook in het bezit van deze printer, werkt prima (ook draadloos) alleen het scannenn wil bij mij ook niet lukken. De helpdesk van Lexmark geeft aan dat je al je software van bv fotocamera e.d. moet verwijderen, dan de computer opnieuw moet opstarten, firewall (tijdelijk) openen en de virusscanner( tijdelijk) moet uitschakelen. Vervolgens moet je gaan scannen en zou ie de toepassingslijst moeten kunnen downloaden. Het voorgaande heb ik geprobeerd maar is helaas niet gelukt.
De vraag is eigenlijk: waarom moet er iets gedownload worden als er bv ook drivers bestaan (als ze bestaan) Lijkt me veel makkelijker.

Als er iemand is met een oplossing,........graag!!!!!!!!!!

Alvast bedankt.

Willie

Scan prolbeem X4550

# Toepassingslijst downloaden , wordt het te scannen object mee bedoeld en de toepassing waar het naar toe moet bijv. je mail , word etc.......
# Ik had dezelfde problemen , heb eerst de patches van Lexmark geinstalleerd en al hun suggesties opgevolgd( zie ook hun site). Toen dit nog niet hielp , de firewall van mijn interne netwerk router uitgezet.

Succes en misschien heb je iets aan mijn ervaringen.

scan probleem Lexmark x4550

Ik ben niet een echte held op computergebied maar wat zijn precies patches?

Wat beterft de firewall; staat deze nu continu open of moet je bepaalde instellingen deon en dan weer sluiten?

Waar kun je op de stite van Lexmark iets vinden hieromtrent?

Willie

scan probleem Lexmark x4550

Bedankt voor je reaktie.

Ik zal dit eens proberen en laten weten wat er uit gekomen is.

Willie

Hoi Yooh Willie,

Heb je het probleem inmiddels achterhaald? Ik hoop het voor je, zo niet zal ik hieronder uiteenzetten hoe ik het heb opgelost. (Waarschijnlijk is windows defender in samenwerking met jouw (uitgeschakelde!) antivirus het probleem)

Ik had eenzelfde soort probleem met een Lexmark X3550 met een (optionele) netwerkkaart. Ik heb eerst alle bestaande printerinstallaties verwijderd. (Wachten met opnieuw opstarten). Daarna de netwerkkaart uit de printer gehaald. Vervolgens het antivirusprogramma verwijderd (ik gebruik Avira AntiVir) en de firewall van zowel mijn router als windows uitgeschakeld.

Vervolgens de computer opnieuw opgestart en gecontroleerd of beide firewallen nog uitgeschakeld stonden. Hierna de printer opnieuw geinstalleerd zonder de netwerkkaart (wachten met het aansluiten van de usb totdat het installatieprogramma hierom vraagt) en getest of alles werkte. De printer uitgezet en de netwerkkaart geinstalleerd in de printer. Vervolgens het hulpprogramma voor draadloze configuratie gestart en de printer aangezet. De installatie zijn werk laten doen en getest of het scannen werkte. Hierna de firewall van mijn router geactiveerd en opnieuw getest of het scannen werkte. Vervolgens de windows firewall geactiveerd en ook deze getest met de scanoptie. Hierna de antivirus opnieuw geinstalleerd en weer getest. Alles werkt zowaar. Ik hoop dat als het je nog niet gelukt is dit wel voor je werkt, al zal jouw installatieprocedure er anders uitzien.

haas1981 Topics uit 2008 kunnen met rust gelaten worden, die zijn niet actueel meer.
Het is niet de bedoeling in oudere topics te reageren.
Misschien hebben andere bezoekers nog wat aan je tip, het topic gaat op slot

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan