besturingssysteem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Super Freak

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hallo,
ik wil een eigen besturingssyteem maken,
ik heb op google gezocht en gevonden dat er gnu is.
dat mag je veranderen, weten jullie waar dat te downloaden is?

robin

Die source code ontleden is (voor mij toch) veel te moeilijk.
Kijk eerst eens op www.osdever.net
En daar bij de tutorials 'Brans' kernel tutorial'

Ben trouwens ook mijn eigen os'je aan het maken. :p

Dit al gezien : Klik (Even doorgeklikt op die site in mijn vorige linkje.........ik had eigenlijk een heel klein beetje verwacht dat je dat zelf ook al gedaan zou hebben)

Laatst bewerkt:
Alle kernel files

Heb me geregistreerd op je forum.

Hoe oud ben je eigenlijk?
En welke programmeertalen ken je?

Aaahja: op u site (topic programmeertalen)

verwijder da maar!!!

Er zijn maar 2 talen:

Assembly en c

Visual basic en c# zijn van microsoft/windows en we willen ons eigen os maken niet?

En c++ is objectgeorienteerd wat alles veel moeilijker maakt inzake memory allocation.

Er zijn maar 2 talen:

Assembly en c

Visual basic en c# zijn van microsoft/windows en we willen ons eigen os maken niet?

En c++ is objectgeorienteerd wat alles veel moeilijker maakt inzake memory allocation.

Ik heb me nog nooit verdiept in het schrijven van m'n eigen OS, maar waarom zou je geen C++ kunnen gebruiken ? Een taal als VB/C# is logisch dat je daar geen OS mee kunt schrijven. (dependencies)

Maar in C++ kun je wel een OS schrijven, lijkt me. (http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=6718&lngWId=3
en http://pscode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=3605&lngWId=3 bijvoorbeeld)

@Super Freak

Ik raad je aan om niet meteen met iets als een OS te beginnen. Als ik een topic als http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=340245 zie, dan denk ik niet dat het verstandig is om al te denken aan een OS te schrijven.

Naar mijn mening doe je er beter aan om eerst het programmeren an sich te leren. Ik geloof best dat je via een tutorial een OS zal kunnen schrijven, maar zonder programmeerervaring denk ik dat je niet zult begrijpen wat de code eigenlijk doet, en daar heb je mijns inziens niks aan.

kan niet meer als mislukken he? :P:P
maar van fouten kun je leren

robin

Ja, maar waarom niet klein beginnen ? Als je ziet dat iets relatief simpels als een pc-samensteller al behoorlijk lastig kan zijn, waarom dan in hemelsnaam aan een OS willen beginnen ?

Naar wat ik zie in jouw topic denk ik te kunnen concluderen dat je eigenlijk 0,0 ervaring hebt met programmeren. Dat is helemaal niet erg, we zijn allemaal vanaf 0 moeten beginnen. Maar als je wilt beginnen met programmeren dan is de eerste stap eigenlijk de basis van een taal leren. Je begint dan meestal met hele simpele dingen waarvan je eigenlijk het nut niet zult zien, maar waar je wel veel aan hebt om de basis te leren.

Verder heb je ook nog niet de makkelijkste talen gekozen om te leren(assembly/c(++)), daar gaat heel wat tijd inzitten om het te leren.

Ik ben 15, en ken
c/c++, Z80 assembly, VB, C# en ben X86 assembly aant leren.

Ik heb al een OS voor de z80 geschreven (voor mijn grafisch rekentoestel :p) dus ik weet waaraan ik begin. Op een pc duurt het alleen veel langer.

En in c++ is het veel moeilijker door de object-orientatie. Je zit dan telkens met het NEW statement (zo noemt het toch hé?) dus je moet een eigen garbage collector schrijven.

Ben trouwens op zoek naar een oude pc als testplatform, BOCHS werkt niet zo goed (maar dat zal wel aan mij liggen)

Ik ben 15, en ken
c/c++, Z80 assembly, VB, C# en ben X86 assembly aant leren.

Ik heb al een OS voor de z80 geschreven (voor mijn grafisch rekentoestel :p) dus ik weet waaraan ik begin. Op een pc duurt het alleen veel langer.

15 jaar en nog steeds niet begrijpend kunnen lezen ? :confused:

En in c++ is het veel moeilijker door de object-orientatie. Je zit dan telkens met het NEW statement (zo noemt het toch hé?) dus je moet een eigen garbage collector schrijven.

Het hangt er denk ik maar net vanaf wat je gewend bent. (je kunt trouwens ook in C++ programmeren zonder objectgeoriënteerd te werken, hangt er een beetje vanaf wat je maakt.)

Ben trouwens op zoek naar een oude pc als testplatform, BOCHS werkt niet zo goed (maar dat zal wel aan mij liggen)

VMware zou je kunnen proberen. Of ligt het aan je eigen hardware ?

Ja, maar waarom niet klein beginnen ? Als je ziet dat iets relatief simpels als een pc-samensteller al behoorlijk lastig kan zijn, waarom dan in hemelsnaam aan een OS willen beginnen ?

Naar wat ik zie in jouw topic denk ik te kunnen concluderen dat je eigenlijk 0,0 ervaring hebt met programmeren. Dat is helemaal niet erg, we zijn allemaal vanaf 0 moeten beginnen. Maar als je wilt beginnen met programmeren dan is de eerste stap eigenlijk de basis van een taal leren. Je begint dan meestal met hele simpele dingen waarvan je eigenlijk het nut niet zult zien, maar waar je wel veel aan hebt om de basis te leren.

Verder heb je ook nog niet de makkelijkste talen gekozen om te leren(assembly/c(++)), daar gaat heel wat tijd inzitten om het te leren.
geef eens tips want ik weet niets om te maken :S

geef eens tips want ik weet niets om te maken :S

Ik raad je aan om een (e-)boek te nemen. De meeste boeken sluiten een hoofdstuk af met wat oefeningen. Dan kun je alles stap voor stap leren. Als je de basis een beetje kent kun je zelf vast wel wat oefeningen kunnen bedenken. :-)

In ieder geval veel succes. Als er vragen zijn dan kan je ze altijd op het forum posten. Meestal is er wel iemand die je kan helpen.

Ik raad je aan om een (e-)boek te nemen. De meeste boeken sluiten een hoofdstuk af met wat oefeningen. Dan kun je alles stap voor stap leren. Als je de basis een beetje kent kun je zelf vast wel wat oefeningen kunnen bedenken. :-)

In ieder geval veel succes. Als er vragen zijn dan kan je ze altijd op het forum posten. Meestal is er wel iemand die je kan helpen.

staat dit in een dummy boek?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan