Vista zegt dat mijn HDD niet voldoet aan de eisen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mamba

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2008
Ik heb zojuist gisteren mijn nieuwe PC onderdelen gekocht:
8800GTX
MSI P6N SLI
Coolermaster 620 watt
HDD WD8800 IDE
2 GB werkgeheugen

Nou krijg ik het volgende probleem als ik vista op de schijf wil installeren. U schijf voldoet niet aan de eisen van de windows criteria, verander het in het BIOS-Menu, terwijl ik een maand geleden toch echt vista op deze harde schijf heb gedraait. Ik kan natuurlijk niet de BIOS in want er staat nog niets op van het moederboard of wat dus me toetsenbord werkt ook niet, dus geen bios voor mij. Nou heb ik geprobeert XP te instaleren en dat gaat hij formatteren en dan is die klaar om naar het scherm te gaan van de installatie zelf en dan begint die weer op nieuw met formatteren. Wie weet voor mij de oplossing?
Ik kom er niet meer uit! help mij.

MVG
Richard

Hoi,

Heb je geen ps2 toetsenbord want je zal nu een usb moederbord hebben denk ik zo dan kan je volgens mij wel de bios mee in.

Modag

als je computer aangaat gaat hij eerst een het bios laden.
Het bios is een standaard ding wat op het moederbord zit, dus ook zonder hardeschijf kan je er komen.
dat je toetsen bord niet werkt dat kan, dan neem ik aan dat je een usb toetsen bord gebruikt deze worden niet altijd ondersteund.

vaak kan je met de Delete toests of een F toets in het bios komen

als je computer aangaat gaat hij eerst een het bios laden.
Het bios is een standaard ding wat op het moederbord zit, dus ook zonder hardeschijf kan je er komen.
dat je toetsen bord niet werkt dat kan, dan neem ik aan dat je een usb toetsen bord gebruikt deze worden niet altijd ondersteund.

vaak kan je met de Delete toests of een F toets in het bios komen

Nee dat is het geval niet ik gebruiknamelijk gewoon een ps2 toetsenbord. wat ik ook gebropeert ehb de bios kwam ik niet in:(
Ik weet er geen raad mee.

mvg
Richard

Hoi,

Het is vreemd dat je de bios niet in komt d.m.v. de del toets tijdens het opstarten.
Misschien is dit een oplossing doe eerst een bios reset staat vast in je beschrijving van je moederbord hoe dat gedaan moet worden.
In ieder geval met de spanning van pc af

Modag

welk merk + type moederbord heb je? dan zoek ik wel eventjes voor je op welke toets je nodig hebt om er in te komen.

ik heb het nog nooit gezien dat je er niet in kan komen dus dat lijkt mij dan ook vreemt

Ik heb zojuist gisteren mijn nieuwe PC onderdelen gekocht:
Nou heb ik geprobeert XP te instaleren en dat gaat hij formatteren en dan is die klaar om naar het scherm te gaan van de installatie zelf en dan begint die weer op nieuw met formatteren. Wie weet voor mij de oplossing?
Ik kom er niet meer uit! help mij.

MVG
Richard

Dat opnieuw formatteren komt bekend voor, tijdens de restart, vraagt het systeem om op een knop te drukken indien je met cd-rom wilt opstarten, dit doe je dus neit.. gewoon afblijven., Als je weer op een knop drukt gaat hij opnieuw formatteren..

Hoi donnows,
Dat schrijft hij in zijn eerste post hij heeft een MSI P6N SLI .

Modag

Hoi Hades,

Ben bang dat het toch del is:

MS-7350 Mainboard

Entering Setup
Power on the computer and the system will start POST (Power On Self Test) process.
When the message below appears on the screen, press <DEL> key to enter Setup.

Press DEL to enter SETUP

Modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan