Hardware checken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
hoi,

op me werk staat veel werkstation (ongeveer 42).
sommige werknemer klagen dat de computer sloom is etc
sommige computers hebben andere hardware, maar om dat nou 42x te checken :S

is er een programma om dat makelijk even op ene rijtje te zetten?

ik ken wel Everest maar die geeft groepen aan en ik wil dus niet 42x ene lijst van hier tot...

Eigelijk moet je als je een computer "uitgeeft" een database entri maken waar alle informatie over die computer instaat.
als er dan een probleem is dan kan je makkelijk in het database kijken om welke computer het gaat en welke hardware die heeft (natuurtlijk wel updaten wanneer dit verandert).
Het zal wel eventjes werk zijn om het naderhand nog te doen maar misschien wel een tip om dit in het vervolg te doen.

Eigelijk moet je als je een computer "uitgeeft" een database entri maken waar alle informatie over die computer instaat.
als er dan een probleem is dan kan je makkelijk in het database kijken om welke computer het gaat en welke hardware die heeft (natuurtlijk wel updaten wanneer dit verandert).
Het zal wel eventjes werk zijn om het naderhand nog te doen maar misschien wel een tip om dit in het vervolg te doen.

ik loop hier nu stage en dat is dus niet gebeurd.
ik wil best een databaseje maken.. heb je voorkeuren HOE? programma's, documentatie.. etc?

is er gene programma die dat voor je doet..?

hoi,

op me werk staat veel werkstation (ongeveer 42).
sommige werknemer klagen dat de computer sloom is etc
sommige computers hebben andere hardware, maar om dat nou 42x te checken :S

is er een programma om dat makelijk even op ene rijtje te zetten?

ik ken wel Everest maar die geeft groepen aan en ik wil dus niet 42x ene lijst van hier tot...

Hier staan er ongeveer 2000 en van de meesten heb ik geen idee wat erinzit, en dat hoeft ook eigenlijk niet. Er bestaan programma's die dit remote aan kunnen geven, maar kan ff niet op de naam komen. Zoek ik dus nog even op. Verder lijkt het mij handig dat je niet alle pc's gaat doorzoeken, maar alleen die van de werknemers die vinden dat de pc te traag is.

Meeste bedrijven gebruiken een programma voor het registreren van incidenten, waaraan ook een database gekoppeld is met CMDB gegevens. Hierdoor kun je heel makkelijk incidenten koppelen aan items. Voor een klein bedrijf, of een bedrijf dat maar gebruikt maakt van 42 pc's zou ik zoiets in het klein opzetten of even je eigen database aanmaken.

Wil je meer informatie? Geef me dan ook maar een deel van je salaris ;)

Laatst bewerkt:
maar je kan ook in microsoft Acces een database maken.
als je kennis van Acces. wat er bij zit inje office packet

Hier staan er ongeveer 2000 en van de meesten heb ik geen idee wat erinzit, en dat hoeft ook eigenlijk niet. Er bestaan programma's die dit remote aan kunnen geven, maar kan ff niet op de naam komen. Zoek ik dus nog even op. Verder lijkt het mij handig dat je niet alle pc's gaat doorzoeken, maar alleen die van de werknemers die vinden dat de pc te traag is.

Meeste bedrijven gebruiken een programma voor het registreren van incidenten, waaraan ook een database gekoppeld is met CMDB gegevens. Hierdoor kun je heel makkelijk incidenten koppelen aan items. Voor een klein bedrijf, of een bedrijf dat maar gebruikt maakt van 42 pc's zou ik zoiets in het klein opzetten of even je eigen database aanmaken.

Wil je meer informatie? Geef me dan ook maar een deel van je salaris ;)

dank je, heb je misschien een voorbeeld van zo'n datadase.

ps. salaris.. loop stage :P

mmm als je stage loopt doe je waarschijnlijk een it opleiding..
in dat geval heb je waarschijnlijk wel vab ITIL gehoord volg gewoon dat prensipe en je komt er wel.

en anders is dit een luek stage opdrachtje (word je leeraar ook weer blij van)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan