Mac files lezen op een Windows OS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie85

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2007
Mijn collega heeft een harddisk met bestanden die op een mac-computer zijn gemaakt. En zij wil nu weten hoe ze die bestanden kan lezen.

Weet iemand of hier een handig programma voor? Zodat we deze bestanden kunnen converteren naar windows-bestanden?

het betreft een icon-bestand

Wat is de extentie van het bestand?

De extentie .icon zegt mij niets Raymond. Vandaar dat ik het vraag.

De meeste extenties bestaan uit drie letters dus ik neem aan dat deze bestanden dat ook hebben :)

Bedankt, maar dit is niet het programma wat ik bedoelde.

Mijn collega heeft oude cd's gevonden met mac-files (plaatjes) erop. Zij weet dus niet of we deze bestanden eventueel kunnen gebruiken.

Ik zoek specifiek naar een emulator/converter die mac files kan converteren/lezen op een windows-platform.

Ik hoor graag van jullie.

Het zou best kunnen dat je deze bestanden (gaat het nog steeds om icoon-bestanden, dus *.icn files?) op een Macintosh moet converteren naar een formaat dat de PC wel aankan. Toevallig kwam ik op een Amerikaans Mac-forum waar ik gewoonlijk uithang deze thread tegen ivm het converteren van iconen. Het ziet ernaar uit dat het (Macintosh) programma GraphicConverter de beste resultaten geeft.
Bestaat er toevallig hier ook een PC/Windows versie van?

Blij te horen dat je probleem opgelost is. Lemkesoft is inderdaad de ontwikkelaar/verdeler van GraphicConverter, door ons Mac-gebruikers vaak bestempeld als "the poor man's Photoshop". :D

Maar bij nader inzien blijft mijn vraag geldig: is er van deze software een PC/Windows versie? (of ga je de conversie op een Mac doen?)

Laatst bewerkt:
Met deze converter kun je zelf een map kiezen waar je het bestand naar toe wil plaatsen.

Aangezien dit nog de trial-versie is, heb je niet de mogelijkheid om naar alle soorten extensies te converteren. Al met al.. Ik ben weer een gelukkig persoon. (Waar je mensen al niet mee blij kunt maken.. ^^)

Deze gebruik ik trouwens op een windows platform.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan