Keuze uit 2 laptops.. HELP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rksv1

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Ik heb na (erg) lang zoeken twee laptops gevonden die binnen mijn budget vallen
Alleen nu wil ik graag weten welke nou beter is voor mij.
De laptop wil ik gaan gebruiken voor: tekstverwerking - websites maken - downloaden, alles eigenlijk wel behalve echt games erop spelen waarvoor een laptop naar mijn mening toch niet echt voor geschikt is.

Hieronder de specificaties:

HP 6820s

Type processor Intel Core 2 DuoUitvoering T7250
Kloksnelheid 2000 MHz
Intern geheugen 2048 MB
Intern geheugen (max.) 4096 MB
Beeldscherm grootte 17 inch
Beeldscherm resolutie 1280 x 800
Videokaart type ATI Mobility Radeon X1350
Videogeheugen 128 MB
Opslagcapaciteit 160 GB
Snelheid harde schijf 5400 rpm
Media station DVD±RW DL, cardreader, LightScribe
Aansluitingen Bluetooth, ethernet, modem, USB 2.0, Wireless LAN
Accu 6-cell (55 WHr) Li-Ion
Besturingssysteem Windows Vista
Gewicht 2950 gram
Overige bijzonderheden 1 ExpressCard/54 slot

Acer Aspire 5520G-402G16Mi

Type processor Mobile AMD Turion 64 X2
Uitvoering TL-58
Kloksnelheid 1900 MHz
Intern geheugen 2048 MB
Intern geheugen (max.) 4096 MB
Beeldscherm grootte 15,4 inch
Beeldscherm resolutie 1280 x 800
Videokaart type NVIDIA GeForce 8400M GS
Videogeheugen 128 mB (tot 896 MB gedeeld)
Opslagcapaciteit 160 GB
Snelheid harde schijf 5400 rpm
Media station DVD±RW DL, cardreader
Aansluitingen DVI, ethernet, Gigabit ethernet, FireWire 400 (IEEE 1394), IR, modem, TV-out, USB 2.0, Wireless LAN
PC card x
Accu 6 cells Li-Ion
Besturingssysteem Windows Vista
Gewicht 3660 gram
Overige bijzonderheden ExpressCard/54 slot

Graag een eerlijke mening

Mijn mening: HP, waarom? denk toch de ervaring met (eigen) HP produkten:thumb:

ik hou mijn voorkeur voor acer. maar jij wilt tekstverwerking dan zou ik voor de hp kiezen. games kan je erook op spelen, maar verwacht niet teveel.

ik hou mijn voorkeur voor acer. maar jij wilt tekstverwerking dan zou ik voor de hp kiezen. games kan je erook op spelen, maar verwacht niet teveel.

Het gaat me eigenlijk alleen om het snel werken in Vista, dus snel schakelen dus programma's enz... welke is daar het beste voor?

Het gaat me eigenlijk alleen om het snel werken in Vista, dus snel schakelen dus programma's enz... welke is daar het beste voor?

naar mij mening de acer die heeft een betere videokaart wat wel erg handig is bij een vista laptop, maar die van HP heeft een betere processor. maar als ik mocht beslissen voor snel werken in vista zou de acer het best bij mij passen. want met een 17 inch vereist hij meer van de videokaart en met een 15 inch heeft hij niet zoveel nodig tog? en de prossecor verschillen elkaar niet egt het is een nihil verschil. snelle vista (met thema) Acer. puur alleen snelheid HP
dus jij kan voor een HP kiezen

naar mij mening de acer die heeft een betere videokaart wat wel erg handig is bij een vista laptop, maar die van HP heeft een betere processor. maar als ik mocht beslissen voor snel werken in vista zou de acer het best bij mij passen. want met een 17 inch vereist hij meer van de videokaart en met een 15 inch heeft hij niet zoveel nodig tog? en de prossecor verschillen elkaar niet egt het is een nihil verschil. snelle vista (met thema) Acer. puur alleen snelheid HP
dus jij kan voor een HP kiezen

Om een lang verhaal kort te maken: de acer heeft dus voordeel van zijn videokaart, de hp heeft dat als nadeel maar het normaal werken in vista zou sneller moeten gaan met de hp.

Dus stel ik zou er direct een redelijke videokaart in laten zetten, wat zijn de kosten hiervan minimaal voor een redelijke?

:)

Denk niet dat je dat 1-2-3 voor elkaar krijgt, het is geen ATXkast waar je even een nwe graka inzet.

Je kan hier en daar laptops samenstellen, maar waar dat kan? ik heb geen idee!!
Voor de rest: succes met de nwe aankoop

Om een lang verhaal kort te maken: de acer heeft dus voordeel van zijn videokaart, de hp heeft dat als nadeel maar het normaal werken in vista zou sneller moeten gaan met de hp.

Dus stel ik zou er direct een redelijke videokaart in laten zetten, wat zijn de kosten hiervan minimaal voor een redelijke?

:)

ik heb geen ervaringen met een grafische kaart in een laptop in laten zetten:( iemand anders een idee? want dat doe je dus niet zomaar

ik denk dat dat lastig wordt, is er geen ander alternatief voor 1 van die laptops?

geen voorkeur, wel 2gb intern en goede processor.. grootte van beeldscherm maakt me niet uit

geen voorkeur, wel 2gb intern en goede processor.. grootte van beeldscherm maakt me niet uit

okay ik zal iets voor je proberen te zoeken waar je goedkoper en voordelig uit ben hoop ik:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan