DHCP Clients List computers kwijt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi ja en nee:D

ik heb ze nog steeds niet terug in die list haha maar misschien komen ze er vanzelf weer in.

maar hoe bedoel je dit:

via je ip adres kun je dan de computer aanspreken.
de computer met wol zet je in je router (mac adres) en dan aanroepen vanaf buiten met je externe ip adres....dan gaat er signaal naar wol en computer gaat aan.

hoe zet ik dat nu in de router dan? en hoe spreek ik dat aan?

dit is het adres van de handleiding van de router misschien dat je hier misschien meer uit kunt halen want mijn engels is niet al te best:o

http://www.sitecom.com/showdownload.php?id=1782

alvast bedankt groetjes mike

je zet in de router het mac adres van de computer die je wakker wilt schudden.
Daar staat dan een intern ipadres bij bijv. 192.168.1.33
voor wol moet je een poort openzetten.....dat doe je ook in je router.
dan ga je naar de buren en open je de internet browser
daar type je in de adres balk jouw ipnummer en dan zou de computer wakker moeten worden.

kijk nu word het duidelijker haha.

maakt het nog uit welke poort of welke kan ik het beste nemen?

groetjes mike

poort geval blijf ik je even schuldig....staat meestal in de beschrijving van de netwerkkaart.

o hmm het is een onboard kaart de pc is een hp evo d530u misschien dat je hier wat mee kan

groetjes mike

hoi nou bezig geweest maar kan niet vinden waar ik een port moet forwarden:o kun jij dat uit de handleiding halen?

groetjes mike

nou krijg het alleen intern voor elkaar vanuit de router maar via internet niet pfff.

ik draaie remotely anywhere op die compu kan daar ook wat mee geregeld worden dat de comp opstart als ik hem via internet opvraag? zoja hoe stel ik dat in en hoe forward of moet ik doen in mijn router want kom er niet uit pfff

Je kunt 2 dingen doen,

- Je router menu van buitenaf beschikbaar maken
- Een pc overnemen en vanuit daar je router in gaan.

Ik zou sowieso kiezen voor de tweede optie, maar dan kan je die pc dus alleen overnemen als hij aanstaat. Eerste wil je niet echt, omdat dan het hele menu beschikbaar is.

Waarschijnlijk als je op de andere computers een ipconfig /renew doet zullen ze weer zichtbaar zijn in het routermenu. Die informatie zal ie hoogstwaarschijnlijk niet bewaren na een herstart.

Je kunt 2 dingen doen,

- Je router menu van buitenaf beschikbaar maken
- Een pc overnemen en vanuit daar je router in gaan.

Ik zou sowieso kiezen voor de tweede optie, maar dan kan je die pc dus alleen overnemen als hij aanstaat. Eerste wil je niet echt, omdat dan het hele menu beschikbaar is.

Waarschijnlijk als je op de andere computers een ipconfig /renew doet zullen ze weer zichtbaar zijn in het routermenu. Die informatie zal ie hoogstwaarschijnlijk niet bewaren na een herstart.

hoi bedankt voor je reactie.

oke de eerste optie wat je zegt dan is je hele menu beschikbaar zeg je maar moet je dan niet eerst inloggen in de router? of is dit niet veilig?

de 2de optie blijf ik dus een computer aan houden wat eigenlijk niet me bedoeling was maar als er geen andere oplossing is doe ik dat op die manier:D dan kan ik gewoon de remotely computer aan laten en kan ik direct inloggen haha.

ik hoop dat je me hier op de eerste optie misschien nog andwoord heb en misschien wat meer uitleg:)

Als ik het goed begrijp dan gooi je bij je 1ste optie inderdaad je router open voor iedereen.
Dit is niet zo heel veilig, want er zijn standaardwachtwoorden voor die routers dus je bent binnen no-time binnen.
als je binnen bent kun je je WPA code veranderen en allerlei beveiligingsinstellingen wijzigen, en als dat bij de verkeerde mensen in handen komt...

Als ik het goed begrijp dan gooi je bij je 1ste optie inderdaad je router open voor iedereen.
Dit is niet zo heel veilig, want er zijn standaardwachtwoorden voor die routers dus je bent binnen no-time binnen.
als je binnen bent kun je je WPA code veranderen en allerlei beveiligingsinstellingen wijzigen, en als dat bij de verkeerde mensen in handen komt...

hoi oke das dan zeker niet veilig nee. hoezo zijn er standard wachtoorden voor dan? is het niet het wachtwoord wat je zelf kunt opgeven of bedoel je dat niet?

groetjes mike

nou meestal krijg je een wachtwoord van je provider toegereikt.
Ik weet bijvoorbeeld dat bij een SMC router wel een standaard wachtwoord zit
en de meeste mensen nemen niet de moeite om het te veranderen

maar misschien kun jij het wachtwoord wel veranderen!
maar optie 2 blijft het veiligste in mijn ogen..

nou meestal krijg je een wachtwoord van je provider toegereikt.
Ik weet bijvoorbeeld dat bij een SMC router wel een standaard wachtwoord zit
en de meeste mensen nemen niet de moeite om het te veranderen

maar misschien kun jij het wachtwoord wel veranderen!
maar optie 2 blijft het veiligste in mijn ogen..

hoi
hoe bedoel je een wachtwoord van je provider?

het wachtwoord van de router krijg je toch niet van je provider of snap ik je niet helemaal?

ja optie 2 is ook een veilige optie maar dan blijft de pc aan staan $$ haha

groetjes mike

wij kregen iig wel een wachtwoord voor onze router
nadat we een abbonement hadden gesloten kregen wij een pakket met de router erin
met een brief bijgevoegd wat het wachtwoord en login naam is.
maar misschien is dat anders geregeld als je een router zo los in de winkel koopt, die heeft geen wachtwoord meen ik.

en over het aan laten staan, misschien kun je iets proberen met een tijdschakelaar?
dat hij in principe altijd aan staat en de stroom springt er op 11 uur op ofzo

wij kregen iig wel een wachtwoord voor onze router
nadat we een abbonement hadden gesloten kregen wij een pakket met de router erin
met een brief bijgevoegd wat het wachtwoord en login naam is.
maar misschien is dat anders geregeld als je een router zo los in de winkel koopt, die heeft geen wachtwoord meen ik.

en over het aan laten staan, misschien kun je iets proberen met een tijdschakelaar?
dat hij in principe altijd aan staat en de stroom springt er op 11 uur op ofzo

he ja das een modem en router in 1 dat heb ik niet nee maar dan nog moet jij ook volgens mij ook je ww kunnen veranderen maar goed daar gaat het nu niet om haha.

maar ik heb geen idee hoe ik dat in me router moet instellen:confused: en of het nu wel of niet veilig genoeg is

groetjes mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan