<windows hoofdmap>/system32/hal.dll is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Door onbekende reden heb ik een probleem met het opstarten van Windows Xp. Voordat dit probleem plaatsvond, had ik nog wel spyware op mijn pc. Als ik de Windows Xp cd erin doe krijg ik GEEN melding of ik Windows Xp vanaf de Cd wil opstarten. Graag wil ook ook dat mijn bestanden behouden blijven.

Kan iemand mij helpen?:confused:

Ahmed

Kijk eens in je BIOS bij Boot Sequence of je cd-rom speler als eerste bootapparaat staat.

Om in je BIOS te komen moet je op een knop drukken direct na het opstarten van je pc. Vaak staat er een melding als "Press ... to enter Setup". Welke knop dat is, verschilt per computer. Veelvoorkomenden zijn F2, F10, F11, F12, INS en DEL.

Heb ik gedaan, nu zie ik een scherm PhoenixBios Setup Utility en nu?

HIer zie ik staan

F10 and F12 Delay (sec) [0]
Cd-rom boot [enable]
Floppy Boot [enable]
Internal Network Adaptor boot [disable]

>Boot Order

Wat moet ik precies doen?

HIer zie ik staan

F10 and F12 Delay (sec) [0]
Cd-rom boot [enable]
Floppy Boot [enable]
Internal Network Adaptor boot [disable]

>Boot Order

Wat moet ik precies doen?

kan je die boot order selecteren?

Ja, nu krijg ik een scherm

1: USB Floppy
2: Atapi CD/DVD Rom Drive
3: Notebook Hard drive
4: USB Diskette on key
5: USB Hard Drive
16: Network Adapter

Ja, nu krijg ik een scherm

1: USB Floppy
2: Atapi CD/DVD Rom Drive
3: Notebook Hard drive
4: USB Diskette on key
5: USB Hard Drive
16: Network Adapter

dan moet je de atapi cd/dvd rom drive naar nummer 1 verplaatsen en dan kan je van je windows cd opstarten.:thumb:

Heb het al verplaats d.m.v F6, maar als ik mijn laptop opnieuw start, dan krijg ik nog steeds dezelfde melding. IS er een speciale toets om hem via cd op te starten.

Ahmed

Heb het al verplaats d.m.v F6, maar als ik mijn laptop opnieuw start, dan krijg ik nog steeds dezelfde melding. IS er een speciale toets om hem via cd op te starten.

Ahmed

neen eris geen speciale toets voor zovver ik het weet. maar heb je toevallig een usb floppy drive?

Nee een gekopieerde. Heb ik de originele cd nodig.

ik weet niet of als hij gekopieerd is nog bootable is maar kan je de cd ook lenen van degene waarvan je hem hebty gekopieerd. want het maakt in feite helemaal niks uit want je hebt je eigen lisence.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan