• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Hallo allemaal.

De vraag aan mij is gesteld om een kalendar te maken in excel.

Zie de bijlage.

Is het mogelijk zoiets te maken met VBA. Dus dat de opmaak zoals ik hem in de bijlage heb opgemaakt. Maar dan via een vraag of zo welk jaar dus als ik zeg 2008 dat hij de kalender voor 2008, enz enz

Probleem

Ze zien er allebei zeer netjes uit.

Alleen wanneer ik het jaartal van 2008 naar 2009 verander krijg ik bij de ene de weken niet mee te zien en bij de ander zie ik zelfs de maanden feb tot dec niet meer te zien.

Gregor,

Wat is de ene en wat is de andere?

Bij de mijne moet je via:
Extra > Invoegtoepassingen: vinkje bij AnalysisToolpak zetten.

Als je de raad van Ad opvolgt, zal mijn inzending ook werken, althans ik zie niet dat er iets mis gaat.

Jongens dat was het bedankt.

Laatst bewerkt:
Zet je de vraag even op opgelost?

Zijn deze kalenders niet geschikt voor excel2007?

Ze worden niet goed weergegeven en ik heb analysis toolpak aangezet.
kalender.jpg

Laatst bewerkt:
Ron,

Kijk eens naar de formule voor de maand. Ik vermoed daar de oorzaak van de fout, maar ik heb geen 2007. Welke gebruik je, die van Ad of mijn bijdrage?

Ad,

Ik heb met
Code:
=NIET(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(C4;feest;1;ONWAAR)))
in voorwaardelijke opmaak de feestdagen in de jaarkalender gezet. Ook heb ik bevreiding gewijzigd in bevrijding ;)

THX, en sorry voor het inbreken maar verderop gaat het nog niet goed.
maand2.jpg

maand.jpg

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je volstaan met het opnieuw activeren van de formules in die cellen waarin de maand wordt weergegeven . Dubbelklik op zo'n cel of selecteer de cel en druk op F2, daarna op Enter. De formule is dan opnieuw "geactiveerd" en zal goed werken ook in 2007.
(kalender van Ad)

Even voor alle duidelijkheid, weet je zeker dat analysis toolpak is in geschakeld? indien wel dan staat dat met grijze tekst vermeldt boven analysis toolpak.

Laatst bewerkt:
Het is gelukt Cor, bedankt.

wel bewerkelijk dat je al die cellen moet nalopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan