Startpagina verandert

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Hallo,

Sinds vandaag zet mijn internet explorer de homepage automatisch naar deze site:

nimrodonline.dhs.org/

de site opzich werkt niet, en dat frustreert me nog het meest geloof ik...
hoe komt dit? wat is het en wat doe ik eraan???

(vanmiddag Leisure Suit Larry gedownload, en weer verwijdert, heeft dit er iets mee te maken?)

Laatst bewerkt door een moderator:
is een browserhijacker, download superantispyware hier en laat die (na updaten) een scan doen, kijken of dat helpt.

is een browserhijacker, download superantispyware hier en laat die (na updaten) een scan doen, kijken of dat helpt.

oke, hij is nu bezig met een volledige systeemscan.
Zelf heb ik wel AVG Anti-Spyware 7.5 op mn pc staan, is deze niet goed genoeg of moet ik deze vaker laten scannen???

nee, die is ook goed.
het is ook niet gezegd dat superantispyware het probleem verhelpt, maar het is het proberen waard.

Het kan nooit kwaad om meerdere programma's te laten scannen. Het ene programma vindt weer malware die een andere scanner weer laat lopen. Zo vullen verschillende programma's elkaar aan.
Verder is het wel aan te raden om wekelijks een volledige scan uit te voeren.

nee, die is ook goed.
het is ook niet gezegd dat superantispyware het probleem verhelpt, maar het is het proberen waard.

Oke, hij is in ieder geval nog steeds bezig en inmiddels 288 gedetecteerd. (paar dagen geleden heb ik ook al gescant, toen waren het er ook al heel veel, is dit normaal?)

Kan spyware etc. ook de oorzaak zijn van dat internetpagina's opeens heel traag gaan? (zoals hotmail, die geeneens geladen wordt.. na een aantal minuten komt het scherm dat de pagina niet weergegeven kan worden.)
Of ligt de oorzaak van dit laatste probleem bij dat ik onlangs een laptop heb aangeschaft en daar ook internet op aangesloten heb.

Hotmail en MSN liggen er vandaag uit, soms kom je erin en soms niet. Ik zou het morgen nog eens proberen.
Over het algemeen kan spyware daar zeker de oorzaak van zijn, in dit specifieke geval ben je niet de enige met problemen.

Hotmail en MSN liggen er vandaag uit, soms kom je erin en soms niet. Ik zou het morgen nog eens proberen.
Over het algemeen kan spyware daar zeker de oorzaak van zijn, in dit specifieke geval ben je niet de enige met problemen.

Ah vandaar, maar MSN messenger doet het wel gewoon... maargoed, dan bekijk ik mn mail morgen wel weer...

bedankt!

Bij mij doet MSN het ook, maar mail lukt (nog) niet. :)

oke, ik merk het wel weer als hij het weer doet.
Laatste vraag, heb inmiddels dus al 278 bestanden gedetecteerd met SUPERAntiSpyware, en een aantal dagen geleden ook al ongeveer zo veel. Is het normaal dat dat zo hard gaat, of bezoek ik de verkeerde sites/torrents o.i.d.?

bezoek ik de verkeerde sites/torrents o.i.d.?
dat zou zomaar eens kunnen ja.
download en installeer spywareblaster en spybot search and destroy.
deze houden veel spyware tegen voor het binnenkomt

dat zou zomaar eens kunnen ja.
download en installeer spywareblaster en spybot search and destroy.
deze houden veel spyware tegen voor het binnenkomt

AVG, AVG Anti-Spyware en SUPERAntiSpyware is nog niet voldoende? of is dat weer wat anders?

Je hebt ook AVG Anti-Virus? Want van AVG heb je Anti-Virus en Anti-Spyware (en een totaalpakket maar dat is niet aan de orde hier).
Verder kan het geen kwaad om meerdere anti-spywareprogramma's op je pc te hebben, als je er maar voor zorgt dat je niet te veel programma's tegelijkertijd hebt draaien met Windows. Dat kan weer zorgen voor conflicten en het komt de snelheid van je pc zeker niet ten goede. Dus scannen met meerdere programma's is goed, veel programma's op de achtergrond mee laten draaien niet.

SuperAntiSpyware lijkt op AVG Anti-Spyware, maar vervangen elkaar niet. M.a.w je kunt ze beide gebruiken.

Je hebt ook AVG Anti-Virus? Want van AVG heb je Anti-Virus en Anti-Spyware (en een totaalpakket maar dat is niet aan de orde hier).
Verder kan het geen kwaad om meerdere anti-spywareprogramma's op je pc te hebben, als je er maar voor zorgt dat je niet te veel programma's tegelijkertijd hebt draaien met Windows. Dat kan weer zorgen voor conflicten en het komt de snelheid van je pc zeker niet ten goede. Dus scannen met meerdere programma's is goed, veel programma's op de achtergrond mee laten draaien niet.

SuperAntiSpyware lijkt op AVG Anti-Spyware, maar vervangen elkaar niet. M.a.w je kunt ze beide gebruiken.

Ik heb inderdaad zowel AVG Anti-Virus als AVG Anti-Spyware. Inmiddels heb ik er dus SUPERAntiSpyware bij. Is dit voldoende anti-spyware?

of is dat weer wat anders?
spybot is ook een scanner, net als avg antispyware en superantispyware, maar het bevat een handige functie ( immuniseren) die spyware tegenhoudt voor het binnenkomt.
spywareblaster is geen scanner alleen een blokker.
zie het als een soort firewall voor spyware.

spybot is ook een scanner, net als avg antispyware en superantispyware, maar het bevat een handige functie ( immuniseren) die spyware tegenhoudt voor het binnenkomt.
spywareblaster is geen scanner alleen een blokker.
zie het als een soort firewall voor spyware.

Ik wou net Spybot downloaden, maar op de site stond dat ze Windows Defender aan raden, hoe zit dit?

http://www.gratissoftwaresite.nl/spybot.html (zie onderaan: Nadelen)

Mwah, AVG Anti-Spyware en SuperAntiSpyware hebben ook dat soort functies, maar niet gratis.
Spybot S&D is ook een prima scanner hoor MrCorpse, die kun je best ook gebruiken als je er maar voor zorgt dat je ze niet allemaal mee laat draaien met Windows.

Ik wou net Spybot downloaden, maar op de site stond dat ze Windows Defender aan raden, hoe zit dit?

http://www.gratissoftwaresite.nl/spybot.html (zie onderaan: Nadelen)

Maar er staat ook:

De eindconclusie is dat Spybot S&D een zeer gebruikersvriendelijk en doeltreffend programma is om spyware mee te dwarsbomen. U dient wel steeds handmatig updates op te halen en uw pc te scannen.

Overigens ben ik het niet helemaal eens met de daar genoemde nadelen. Windows Defender is zeker ook goed, maar haalt het niveau van Spybot S&D niet.

ik gebruik de realtime beschermfunctie van spybot ook niet, net zo min als windows defender.
ik gebruik geen enkele realtime antispyware functie van wat voor programma dan ook.
ik scan regelmatig en wat er gevonden wordt (nooit veel, en ik kom overal) verwijder ik.
spybot gebruik ik alleen voor de immuniseerfunctie, voor als ik eens een keer IE moet gebruiken.
ik gebruik firefox als browser met een IE-tab plugin, dat werkt eigenlijk altijd goed.

Spybot S&D is ook een prima scanner hoor MrCorpse, die kun je best ook gebruiken als je er maar voor zorgt dat je ze niet allemaal mee laat draaien met Windows.

Wat bedoel je hier precies mee? dat ik ze niet allemaal tegelijk laat scannen, of niet tegelijk aan heb staan? (dus ook niet in het systeemvak van de taakbalk)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan