Word mijn PC nu veel stiller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Ik heb mijn PC weggebracht hier komen een stuk of 4 nieuwe stillere ventilators in van een 10tje per stuk ofzo.
Aan de HDD word niets gedaan.
Word mijn PC nu veel stiller en ga ik de HDD nu veel meer horen?
In mijn externe LaCie HDD zit ook een ven, kun je deze ook stiller maken of vervangen.
Aja, ik moet die externe HDD ook steeds aanzetten als ik hem wil gebruiken is hier ook iets aan te doen?

Laatst bewerkt:
hier komen een stuk of 4 nieuwe stillere ventilators

ik denk het dan wel eh ;) , nee maar dat kun je niet goed van tevoren zeggen, maar als het silent ventilatoren zijn dan zullen ze wel stil zijn ja. maar dat ligt er ook aan wat je eerst had

ik denk het dan wel eh ;) , nee maar dat kun je niet goed van tevoren zeggen, maar als het silent ventilatoren zijn dan zullen ze wel stil zijn ja. maar dat ligt er ook aan wat je eerst had

Vrij veel lawaai, volgens mij. (denk tussen praten en een stofzuiger in) 40-50dBa dus.

Hoe stil zijn Silent vens dan ongeveer: 10dBa, 20dBa, 30dBa of wat?

Laatst bewerkt:
Sorry, ik begrijp je niet zo goed hoor. Het is toch logisch dat de externe harddisk aan moet staan om hem te kunnen gebruiken:o

En wil je hem niet steeds aanzetten, dan zet je hem gewoon niet uit...

Aja, ik moet die externe HDD ook steeds aanzetten als ik hem wil gebruiken is hier ook iets aan te doen?
Misschien dat ik de vraag niet snap maar...

Jij hebt licht van je lampen zonder dat je ze aanzet?
Koeling van je koelkast zonder dat je hem aanzet?
Snelheid met je auto zonder dat je hem start?

Als je op bovenstaande vragen 3x NEE hebt geantwoord, dan is het denk ik ook logisch dat je geen data van de schijf hebt als je deze niet aanzet.

Afhankelijk welke ventilators er geplaatst zijn, zal het iets stiller zijn. De ene fan maakt meer herrie dan een ander. Hierop had je kunnen letten bij aanschaf.

Een doodstille PC vind ik nog altijd beter.
Hoef je tenminste niet aan de Shures (http://www.shure.com/PersonalAudio/Products/Earphones/index.htm)
Of aan de Gehoorbescherming om van de lawaai af te komen.

Mijn PC is een Qmotion voordeel PC twv 850 Euro, kunnen jullie een site geven waaar je kunt zien hoeveel lawaai die maakt?
(In dBa graag)

Nee, dat kan niet. Wat je wel kunt doen is alle hardwareonderdelen die in je pc zitten even op een papiertje schrijven. Vervolgens type je ze allemaal in bij google.nl gevolgd door de optie decibel. wedden dat je er zelf al heel wat vind?

Hij is nu weer, terrug ik hoor hem nog wel maar hij is wel veel stiller & rustgevender.
Ik denk ongeveer dit (heb het niet gemeten ofzo)
geluiduy8.jpg

Laatst bewerkt:
Nou, hardstikke mooi toch. Kun je misschien vermelden van welke oude fans je had en welke nieuwe erin zijn gekomen? Misschien handig voor iemand die op zoek is naar stillere ventilatoren?

Welke er nu in zitten zou wel kunnen ja, alleen hoe kun je dat eigenlijk zien?
Ik heb geen idee welke erin zitten.

Wanneer je je PC wegbrengt om er nieuwe onderdelen in te laten zetten, dan weet je toch wel wat je koopt of gekocht hebt:o:o:o

Wanneer je je PC wegbrengt om er nieuwe onderdelen in te laten zetten, dan weet je toch wel wat je koopt of gekocht hebt:o:o:o

Nee, eiggenlijk niet ik heb alleen gevraagt om een koptelefoon aansluiting te repareren, 2GB Ram erbij, en stillere ventilators.

We kunnen natuurlijk ook uitgaan van het goeie in de mens. Klanten die vroeger bij mij kwamen kregen waar voor hun geld en een goed advies. Zo zijn er meer vooral kleinere bedrijfjes die nog goede eerlijke service verlenen.

Het tegenovergestelde hiervan vind je ook natuurlijk, dus misschien een tip voor de volgende keer, laat je iets meer informeren over wat er precies in je pc komt.

Hey Jasper,

mocht je een 3polig molex stekkertje hebben kun je naar de computer winkel gaan, en vragen om een Stekker dat van je 3polige molex stekker 5V maakt ipv 12, Dit zorgt ervoor je fannetjes iets zachter draaien waar door het geluid een stuk minder is, dus stiller

is een optie;]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan