Sloom opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerJan 15

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Hallo,

Mijn computer is erg traag met opstarten. Ik heb al wat voor gedaan zoals:
minder progamma's bij opstarten: uitvoeren en dan MSconfig
bij uitvoeren temp en %temp% ingevoerd en zo veel mogelijk bestanden verwijderd.
BIjna alle cookies verwijderd met cc cleaner schijfopruiming gedaan bestanden weggegooid. Alles wat je maar kan bedenken. Ik klik mijn account aan komt op bureaublad laat hij 2 progamma's (Symantec Antivirus en volume regeling) daarna komt mijn msn en dan kan ik nix meer doen. Hij pakt dan niks voor voor ongeveer 2 minuten. Meestal kan ik de taakbalk niet meer gebruiken enz. En als ik iets aan klik bijv. internet of deze computer pakt hij die pas over 2 minuten. Als hij klaar is doe ik snel control alt delete en zie dat CPU gebruik 100% is geweest. Svchost.exe is het denk ik niet.

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen.

Mvg Gerjan

Heb je msn plus? Heb je veel op je bureuablad staan?

ik ben altijd heel opgeruimd op bureuablad staan: 18 progamma's
ben erg opgeruimd altijd gooi altijd bestanden weg als niet nodig heb heb nooit losse bestanden altijd keurig in mapjes. Ook doe ik elke dag 2x quick scan (van 2 virusscaners) en 1x in de week full scan. Dus daar ligt het niet aan. En heb volgens mij geen msn plus.
Maar bij opstarten doe ik niet msn dat die al aanmeld gewoon dat je aan moet klikken dat die aanmeld. Had eerst meld die zich automatisch aan maar dan staat die gewoon 2 minuten aan te melden en dan pas lukt het. Dus hier ligt het ook niet aan.

Bedankt voor je reactie.
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg Gerjan

Je hebt twee virusscanners geïnstalleerd, begrijp ik dat goed?
Ik zou er eentje verwijderen. Twee gaan namelijk niet samen.

heb ik al 2 jaar en nu begint het opeens. Heb Norton Security Scan en dat Symantic Anti virus

defragmenteren kan wonderen doen.
en 2 virusscanners uhmm.. lijkt mij niet handig.

defragmenteren kan wonderen doen.
en 2 virusscanners uhmm.. lijkt mij niet handig.

wat is defragmenteren??
Ik heb bij andere wel eens zo'n log gezien en dat julie dan konden zien wat er zo lang duurt bij het opstarten.

wat is defragmenteren??
Simpel gezegd: Je hardeschijf weer in de goede volgorde zetten. Je kan bij Schijfdefragmentatie komen door bij Start > Uitvoeren: dfrg.msc te typen.

Ik heb bij andere wel eens zo'n log gezien en dat julie dan konden zien wat er zo lang duurt bij het opstarten.
Bedoel je een HijackThis log?

Simpel gezegd: Je hardeschijf weer in de goede volgorde zetten. Je kan bij Schijfdefragmentatie komen door bij Start > Uitvoeren: dfrg.msc te typen.

Bedoel je een HijackThis log?

Jah kunnen julie dan zien wat er fout gaat bij opstarten??

Hier worden er geen HijackThis logs nagekeken.
Wil je er een plaatsen kan je dat bijvoorbeeld op Nucia.nl doen, in de daarvoor bestemde sectie.

Er kunnen daarmee snel alle meedraaiende programma's worden gezien, dus er is een grote kans dat het daarmee wordt opgelost.

Hier worden er geen HijackThis logs nagekeken.
Wil je er een plaatsen kan je dat bijvoorbeeld op Nucia.nl doen, in de daarvoor bestemde sectie.

Er kunnen daarmee snel alle meedraaiende programma's worden gezien, dus er is een grote kans dat het daarmee wordt opgelost.

ik dacht dat ik het al eens gezien had hier!

Zou best kunnen. Nu wordt het in ieder geval niet meer gedaan.

Ik heb een virusscaner eraf gegooid. Hij is nu inderdaad sneller maar nog steeds hetzelfde probleem! WGAtray ofzo iets kon het maar paar seconden zien stond toen contr. alt delete kwam op 97% van CPU. Wat is dit

Ik heb een virusscaner eraf gegooid. Hij is nu inderdaad sneller maar nog steeds hetzelfde probleem! WGAtray ofzo iets kon het maar paar seconden zien stond toen contr. alt delete kwam op 97% van CPU. Wat is dit

Dat kan ik je écht niet zo 1 2 3 vertellen. Misschien moet je toch maar eens een log plaatsen. (Niet hier.) Zonder goed overzicht van je processen komen we niet verder denk ik.

Dat kan ik je écht niet zo 1 2 3 vertellen. Misschien moet je toch maar eens een log plaatsen. (Niet hier.) Zonder goed overzicht van je processen komen we niet verder denk ik.

Oke maar heb bij Symantic AntiVirus Auto Protect uit staan ik denk dat hij scande als hij opstart heb nu geen opstart scan en heb Auto Protect uitstaan is dit verstandig?
Ik scan met deze virusscaner altijd een keer per dag een quick scan dus.

Mvg Gerjan

Opstartscan uit maakt niet zo heel veel uit. Auto-Proctect, daarintegen, kan je beter wel aanzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan