hoe werkt de MVC-principe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

romanosan

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
hoi, Ik moet als eindopdracht een game maken voor school. En ik moet dat programmeren door de Model-view-controller (MVC-principe) te gebruiken.

Waarom is dit zo handig? In mijn te bestuderen literatuur staat er maar een klein stukje in en dat gaat wat meer over het principe en de theorie.

Hoe kan ik te weten komen over hoe ik daadwerkelijk moet proggen met gebruik van het MVC?

model.. dat is gewoon je klasse bijv je hebt een classe huis een huis bestaat uit een bank tv etc etc...

controller.. in de controller verwerk je alle data dus in de controller maak je een object huis aan. en dan wil je bijv huis.heeftDeur(false); de controller verwerkt dat en laat in feite niets zien alleen het zetten van booleans. Of de controller zet setters..

View.. de zet alle panels van de controller. Want de controller extends een JPanel. dus op de View heb je bijv huis.getKleur(); die heb je gezet bij de controller.

voordeel is dat je de view altijd kunt veranderen van een huis naar een flat zonder teveel moeite.

Heet jouw eindopdracht toevallig project zwembad :)?

model.. dat is gewoon je klasse bijv je hebt een classe huis een huis bestaat uit een bank tv etc etc...

controller.. in de controller verwerk je alle data dus in de controller maak je een object huis aan. en dan wil je bijv huis.heeftDeur(false); de controller verwerkt dat en laat in feite niets zien alleen het zetten van booleans. Of de controller zet setters..

View.. de zet alle panels van de controller. Want de controller extends een JPanel. dus op de View heb je bijv huis.getKleur(); die heb je gezet bij de controller.

voordeel is dat je de view altijd kunt veranderen van een huis naar een flat zonder teveel moeite.

Heet jouw eindopdracht toevallig project zwembad :)?

Dankjewel,
Weet je wat zo gek is? De theorie, dus wat je nu vertelt snap ik, maar wat ik daadwerkelijk met de source moet doen begrijp ik weer niet. Hoe heb jij dat uitgezocht?

Hieroz heb je een zwembad wat gebruikt maak van de mvc princiepe, ik vindt et ook gare rotzooi die mvc princiepe hoor...

java-assignment.com/exemples/trampolinegame.zip

gl

MVC gare rotzooi?

Ik zie het al, je bent een echte JAVA-architect in wording!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan