PS3 of XBOX360??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yamitommie

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2007
[PS3 of XBOX360] Wat zijn de voor en nadelen?

Hallo,

Ik ben van plan in februari een console te kopen. En ik zit te twijfelen tussen de playstation 3 en de Xbox360. Ik weet niet wat de verschillen/voordelen/nadelen zijn. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Ik lees alle posts die jullie zullen plaatsen met plezier, want ik zou nu echt niet weten wat ik zal nemen

Laatst bewerkt:
PS3, ofcourse!
Srry maar i kben wel een beetje een fanboy, maar hij is grafisch beter, online is gratis, en dat is bij de X-box niet zo, en hij ziet er toch wat stoerder uit, en er komen betere games op uit.

Als je er nog vragen over hebt welke games, ik help je graag:p

ja ik heb internet maar geen draadloos :s kan ik mijn internet kabel ook in de ps3 douwen?

Ik vind er niet zo heel veel verschil tussen zitten, dus ben het niet met LinkinParkFan eens. Ik heb zelf een 360 en ben er zeer tevreden mee. Grafisch is het verschil tussen de consoles echt nihil. (heb veeeel vergelijkingsfilmpjes gezien) Ik vind dat de 360 op het moment juist de betere games heeft en dat zijn er ook een stuk meer. Over het online gedeelte.. Ik heb zelf nog niet online gespeeld op de PS3, maar wat ik gehoort/gelezen heb is dat dat ook nog niet alles is. Het is dan wel gratis, maar er zijn lang niet zoveel die het gebruiken, laggy servers enz. Op de 360 betaal je idd voor Xbox Live. Maar dan heb je ook goede ondersteuning. Als je even niet kijkt naar hoe die gebruikers zich daar gedragen vind ik dat het geld wel waard.

En over de problemen die de Xbox360 had (RROD etc.) Daar is voor zover ik weet al voor een heel stuk opgelost en heb zelf nog geen enkel probleem gehad met de 360.

Mijn advies is om te kijken welke en wat voor soort spellen je leuk vind, want daar zit nog wel verschil tussen. Als je het soort spellen aanbod op de ps3 mooier vind dan op de 360 zou ik daar voor gaan en andersom natuurlijk voor de 360. Voor de rest vind ik niet dat er zulke verschillen inzitten dat de één beter is dan de ander.

EDIT: Als je van plan bent om Blu-ray discs af te gaan spelen, zou ik een ps3 nemen, want daar zit standaard een blu-ray speler in. Door deze speler is de ps3 dan wel weer een stuk duurder dan de Xbox 360. Het is maar net of je het gebruikt!

Laatst bewerkt:
Ik vind er niet zo heel veel verschil tussen zitten, dus ben het niet met LinkinParkFan eens. Ik heb zelf een 360 en ben er zeer tevreden mee. Grafisch is het verschil tussen de consoles echt nihil. (heb veeeel vergelijkingsfilmpjes gezien) Ik vind dat de 360 op het moment juist de betere games heeft en dat zijn er ook een stuk meer. Over het online gedeelte.. Ik heb zelf nog niet online gespeeld op de PS3, maar wat ik gehoort/gelezen heb is dat dat ook nog niet alles is. Het is dan wel gratis, maar er zijn lang niet zoveel die het gebruiken, laggy servers enz. Op de 360 betaal je idd voor Xbox Live. Maar dan heb je ook goede ondersteuning. Als je even niet kijkt naar hoe die gebruikers zich daar gedragen vind ik dat het geld wel waard.

En over de problemen die de Xbox360 had (RROD etc.) Daar is voor zover ik weet al voor een heel stuk opgelost en heb zelf nog geen enkel probleem gehad met de 360.

Mijn advies is om te kijken welke en wat voor soort spellen je leuk vind, want daar zit nog wel verschil tussen. Als je het soort spellen aanbod op de ps3 mooier vind dan op de 360 zou ik daar voor gaan en andersom natuurlijk voor de 360. Voor de rest vind ik niet dat er zulke verschillen inzitten dat de één beter is dan de ander.

EDIT: Als je van plan bent om Blu-ray discs af te gaan spelen, zou ik een ps3 nemen, want daar zit standaard een blu-ray speler in. Door deze speler is de ps3 dan wel weer een stuk duurder dan de Xbox 360. Het is maar net of je het gebruikt!

Die laggy servers heb ik nog nooit last van gehad. Ook is er op de ps3 een gedeelte waar je gratis demo's trailers, en hele spellen kan downloaden die goedkoper zijn dan in de winkel, hier moet ik wel bij zeggen dat de spellen die je kan downloaden wel oudere games zijn zoals recistance, en warhawk, de nieuwere spellen kun je niet meer downen. Maar je hebt gelijk, je moet echt kijken naar welke spellen je wilt gaan spelen.

Zelf heb ik beide consoles staan.
Over grafisch gesproken, verschil is er niet of nauwelijks.
Ik heb 1 spel op beide consoles gespeeld en daar merk je alleen in lichter of donkerder iets van.

Qua gebruiksvriendelijkheid en snelheid van downloaden en het spelen van online is de Xbox vele malen beter. Als het gaat om geliktheid en functies spant de Playstation de kroon.

Op dit moment neigt mijn voorkeur naar de Playstation. Maar veel is ook gelegen aan je spelkeus... kijk naar de spellen waar je van houdt, weeg af of je echt MP spellen wilt doen, waar daarmee zal uiteindelijk de keus worden gemaakt.

Ik heb zelf een PS3 en ik ben er zeer tevreden van!!:D
Maar online is die soms ( als je een hoge ping hebt) echt traag... (ik praat nu over warhawk)
Het duurt soms 3sec om in een vliegtuig te stappe!!! maar ik heb ook wireless G:confused:
voor de rest is alles perfect XD:thumb:

@Gregyor heeft de Xbox360 nu HDMI of niet???
Want anders zou ik voor de ps3 gaan als je een HDtv hebt...

jaja! ik heb een PS3 gekocht, ook een full hd tv erachteraan!
ik heb de spellen:
warhawk
assasins creed
CoD 4
Virtua Tennis 3
Motorstorm

Ik ben er echt blij mee. Ja warhawk doet af en toe lagge bij mij ook, maar je merkt het niet erg en het laggt eigenlijk nooit bij mij. Ik moet al blij zijn dat online gratis is!

jaja! ik heb een PS3 gekocht, ook een full hd tv erachteraan!
ik heb de spellen:
warhawk
assasins creed
CoD 4
Virtua Tennis 3
Motorstorm

Ik ben er echt blij mee. Ja warhawk doet af en toe lagge bij mij ook, maar je merkt het niet erg en het laggt eigenlijk nooit bij mij. Ik moet al blij zijn dat online gratis is!

Hoe heet je op warhawk??:p ( ik calist03:p) dan kan ik dat bleutooth oortje eens uittesten want ik geen idee hoe da werkt :s
ik kan hem wel verbinden maar ik weet niet hoe je iets zegt... of ze zeggen gwn niks terug...

heej, ik heb hetzelfde probleem! ik snap ook niks van da bluetooth ****. hij gaat wel aan maar ik weet niet of iemand mij ontvangt.

yamitommie is mijn gebruikersnaam. Waarschijnlijk kom ik vandaag nie online want kmoe pw lere voor morge. maar heb je msn? da praat makkelijker

heej, ik heb hetzelfde probleem! ik snap ook niks van da bluetooth ****. hij gaat wel aan maar ik weet niet of iemand mij ontvangt.

yamitommie is mijn gebruikersnaam. Waarschijnlijk kom ik vandaag nie online want kmoe pw lere voor morge. maar heb je msn? da praat makkelijker

Jha ik heb msn en ook veel werk voor morgeuh...:mad:
wout.keijers@hotmail.com
ben nu on XD

@Gregyor heeft de Xbox360 nu HDMI of niet???
Want anders zou ik voor de ps3 gaan als je een HDtv hebt...
De laatste editie 360 heeft nu HDMI, let wel op de verpakking als je er een koopt. Er staan nog genoeg 'oude' versies op de plank.

Ik heb nog de 'oude' editie, helaas.

De laatste editie 360 heeft nu HDMI, let wel op de verpakking als je er een koopt. Er staan nog genoeg 'oude' versies op de plank.

Ik heb nog de 'oude' editie, helaas.

welke aansluiting heef die 'oude' Xbox dan??

de 3360 is de beste
feel mooijer mijn broer heb ook ps33 en die isz nie so goe
het beld is mooijer bij 360
alleen ps33 heft bluea ray is enige voordeel

de 3360 is de beste

welke spellen vergelijk je met elkaar op de ps3 en de Xbox?
en wat voor tv gebuik je met welke aansluiting?

de 3360 is de beste

Waarop baseer jij je conclusies, ik zie namelijk dat je er erg veel tijd en energie in hebt gestoken. Zelf heb ik beide consoles en ik zie geen verschil. Maar goed, ik ben niet zo'n kritische consument.

Wacht vol spanning af!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan