Fout bij installeren Windows XP Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1992

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
De computer die ik gebruik was kapot, en liep steeds vast als ik de internetverbinding aan had staan. Dus besloot ik om de computer te formateren.

Ik deed de CD erin (Medion Recovery CD) om windows te installeren. Toen ging ik de C: schijf formateren en wou ik Windows op de C: Schijf zetten, Maar als de PC dan windows gaat installeren dan zie ik 'Onherstelbare fout'.

Als ik dan in het logboek ervan kijk staat er:

Fout: Installation Failed: J:\I386\asms. Error Message: Kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat.

Onherstelbare fout:
Eén van de onderdelen die Windows nodig heeft voor de installatie kan niet worden geinstalleerd.

Fout:
SXS.DDL: Syntaxisfout in het manifest- of beleidsbestand J:\I386\asms\1000\MSFT\Windows\GDIPLUS\GDIPLUS.MAN in regel 4.

Bij voorbaat dank,

-Frank

Vermoedelijk beschadigde cd of je cdrom/dvd drive kan de cd niet lezen.
Je zou even een andere drive kunnen proberen.

Koppel of verwijder voor je met de installatie begint zoveel mogelijk (rand)apparatuur af.
Haal ook je internetverbinding er uit.

Dik kans dat 'n stukje hardware in/aan je comp de installatie belet.

Succes

Controleer bovendien alle hardware of alles goed aangesloten zit en vastzit.

Probeer desnoods met een kopie van de cd, zorg ervoor dat je lens proper is etc...

Check de cd op krassen...

Ik zou dan even een andere cd proberen.
Wellicht van iemand lenen? Dan kan je je eigen code nog gewoon gebruiken (mits dat ook een Home Edition cd is).

Dan denk ik dat je beter aan een vriend vraagt of je zijn of haar cd even mag kopiëren.

Vermoedelijk beschadigde cd of je cdrom/dvd drive kan de cd niet lezen.
Je zou even een andere drive kunnen proberen.

Dan zou je het moeten proberen met een orginele volledige versie van windows, want met een diepe kras geeft je cd leesfouten.

Ik heb de cd van deze laptop ook nog wel.

Maar het zijn geen Windows cd's. Het zijn gewoon de CD's van de computer zelf die windows installeren. De laptop en de pc zijn allebei van Medion en hebben dezelfde CD. (Medion Recovery CD)

Ik heb niet zo veel verstand van pc's zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt.

Laatst bewerkt:
Dat gaat hoogst waarschijnlijk niet werken. Die cd's (OEM's) zijn gekoppeld aan een exact type computer. Dus ook van hetzelfde merk gaat waarschijnlijk niet lukken.

Maar zeg nooit nooit...

Als het de zelfde cd is kun je het altijd proberen, baad het niet het schaad ook niet.

Kan ook wel. Maar als het dan misgaat moet je weer controleren of hij wel goed gebrand is etc. ;)

Daarom raad ik aan dat de ts het zelf zou doen.

backontopic:
Haal de handleiding van je pc er even bij voor het gebruik van de cd's die erbij geleverd zijn.

Hij zit nu windows aan het installeren op de normale pc met de cd van deze laptop.

Oftewel is het een recoverycd die gebruik maakt van hetzelfde principe.

Oftewel een windows installatiecd, die geeft nooit problemen zolang je de juiste code maar ingeeft, niks aan de hand dus.

Veel succes!

Dat betekent dat je computer nu geïnstalleerd wordt met dezelfde code als je andere computer. Dit zou voor problemen kunnen zorgen bij de activatie, maar hoeft niet per se.
Grotere kans van niet, eigenlijk.

Let er dan wel op dat de "paarse sticker" niet meer klopt.

Mijn D schijf is beschadigd en onleesbaar.

Edit: Is al opgelost, maar telkens als ik de pc opstart zie ik: ''Selecteer het besturingssysteem dat u wilt starten'' en dan zie ik 2 keer Microsoft Windows XP Home Edition staan. Hoe kan ik dit weer normaal krijgen?

Laatst bewerkt:
Het kan ook een recoverycd zijn. Anders kan het idd een probleem geven.

Ga naar systeemeigenschappen en wijzig dit bij opstartinstellingen (vinkje uit bij lijst met besturingssystemen weergeven) of pas boot.ini handmatig aan met kladblok, vervang de waarde door 0

Ik heb weinig verstand van computers zoals ik al zei :p. Ik heb boot.ini geopend met kladblok. Maar ik weet niet welk getal ik moet veranderen in 0.

Bij kladblok zie ik dit:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=''Microsoft Windows Home Edition'' /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS=''Microsoft Windows Home Edition'' /fastdetect

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan