Internet explorer werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldjulos

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Het zit zo...
Ik kan met Internet Explorere niet meer op sites... Dat kon ik een paar dagen geleden wel nog... Ik kan nu alleen met mozilla firefox sites bezoeken. Ook kan ik met filezilla (ftp programma) geen verbinding meer maken naar mijn host (en ik kan dus ook niet meer op mijn eigen site komen). Hoe komt dit?

Wat heb ik al geprobeerd:
-Firewall eraf gooien en opnieuw installeren

Welke versie van Internet Explorer?
Wat is precies de melding die je krijgt?

Tijs.

Ik krijg geen melding... Ik krijg gewoon de 404 pagina van de website is niet gevonden. MSN Messenger werkt overigens ook niet, maar Xfire (ander chatprogramma) daarentegen wel.

Kijk even 4 dingen na in IE7:
1. Rechtsklik op de grijze balk naast de tabbladen, en kies Menubalk.
Daarna nakijken of je niet off-line werkt, via de menu-optie Bestand. Staat een vinkje naast Off-line werken, klik daar dan even op om het vinkje weg te halen.
2. Klik op Extra -> Internet-opties -> tabblad Verbindingen. Kijk na welke verbinding gekozen is. Normale instelling met een adsl/kabel aansluiting is: Nooit een verbinding kiezen.
3. Ook op tabblad Verbindingen: kijk na of er iets ingevuld staat na het klikken op LAN instellingen knopje. Zet daar alles even af.
4. Kijk na of er 'gerommeld' is in je hosts bestand:
Start -> Uitvoeren -> notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Kijk of daar die sites die je bezoeken wilt zijn 'omgeleid' naar wat anders. Als dat het geval is, die regels uit het hosts bestand weghalen.

Succes,

Tijs.

dnties,
Hartelijk bedankt met je info, het was een configuratiescript bij LAN onder het tabblad verbindingen. Deze heb ik nu uitgezet en hij werkt :). Toch heb ik nog 1 vraagje over de verbinding. Er zijn nog sommige sites (dit was eerder ook al voordat ik dit probleem had) die ik via internet explorer niet kan bezoeken. Hoe komt dit?

[...]Toch heb ik nog 1 vraagje over de verbinding. Er zijn nog sommige sites (dit was eerder ook al voordat ik dit probleem had) die ik via internet explorer niet kan bezoeken. Hoe komt dit?

Geen direct idee.
Het eerste wat je moet nakijken is of je wel de ip-adressen van die sites kunt vernemen:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k nslookup de_naam_van_de_site
Komt daar geen antwoord uit dat je het juiste ip-adres verschaft, dan zijn die sites waarschijnlijk niet meer in de lucht.
Komt er wel een ip-adres, dan
Start -> Uitvoeren -> cmd /k tracert de_naam_van_de_site
Breekt dat ergens af zonder dat de site bereikt wordt, dan zou het een probleem bij je provider kunnen zijn. Bel hun dan op en leg het voor.

Verder kan het geen kwaad om enkele van die sites hier te noemen, zodat forum-leden kunnen kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan