Outlook Express 6 op netwerkschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bob de Brouwer

Gebruiker
Lid geworden
29 feb 2008
Als newbie heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van de zoekfunktie op dit forum, maar ik ben er nog niet uit. Wie kan me helpen?

De situatie:
- 3 pc's met Windows XP,
- 1 daarvan heeft een tapedrive (backup) en doet dienst als 'server'.
Ik wil van de overige 2 pc's de mail van OE 6 op deze server plaatsen.

Overal hoor ik dat dit niet kan, maar volgens dit topic kan het wel.

Dus: is het nu wel, of is het nu niet mogelijk? En zo ja: hoe?

Groetjes,
/Bob

Ja, dat kan zeker wel.
Exact zoals ion dat topic beschreven staat.
Dus met 5 klikken is het gerergeld.

Meestal ben ik het met Paul eens, maar nu eens een keertje niet;)
Outlook Expresse kan eigenlijk niet op een netwerkshare, maar let op eigenlijk. Wanneer je in het register opzoek gaat naar de sleutel die aangeeft waar jouw mail opgeslagen wordt, dan kun je dit wijzigen in de netwerklokatie. (Moet even zoeken welke sleutel je moet hebben) Vervelende is wel dat OE het "vergeet" op het moment dat er geen verbinding is met de bewuste lokatie.

Groetjes,
Neleke

"Vervolg"

Ga via start naar uitvoeren, voer daar regedit in en klik op ok.
De register-editor wordt nu geopent. Ga nu opzoek naar de volgende sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{Getal afhankelijk van de gebruiker}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\
Zoek nu in de rechter kolom naar Store Root. Dubbelklik hier op en voer de nieuwe waarde in.

Wees altijd voorzichtig met het maken van registerwijzigingen.

Groetjes,
Neleke

Wanneer je in het register opzoek gaat naar de sleutel die aangeeft waar jouw mail opgeslagen wordt, dan kun je dit wijzigen in de netwerklokatie. (Moet even zoeken welke sleutel je moet hebben) Vervelende is wel dat OE het "vergeet" op het moment dat er geen verbinding is met de bewuste lokatie.

Hoi Neleke,

Bedoel je met 'sleutel' de alfanumerieke reeks tussen {} in:
C:\Documents and Settings\Bob\Local Settings\Application Data\Identities\{B6E3F6FA-67FC-4426-B8C4-BDA6C441144A}\Microsoft\Outlook Express"

En wat bedoel je met "vergeet": wordt bij deze sleutel de verwijzing naar de netwerkschijf uitgepoetst, en moet je die dan weer handmatig toevoegen?

De oplossing van Paul zet enkel het archief op de netwerkschijf, nietwaar? Dat is inderdaad niet voldoende in mijn geval.

Groetjes,
/Bob

Laatst bewerkt:
Meestal ben ik het met Paul eens, maar nu eens een keertje niet;)
:eek::shocked:

Maar als je die archiefmap-route volgt, kun je zeker wel over je netwerk browsen, en dus ook een netwerkmap aanwijzen. Vandaar mijn antwoord.
Ik kan het zelf maar deels testen, omdat ik Mozilla Thunderbird gebruik.;)

@Bob

Het is heel goed mogelijk dat "C:\Documents and Settings\Bob\Local Settings\Application Data\Identities\{B6E3F6FA-67FC-4426-B8C4-BDA6C441144A}\Microsoft\Outlook Express" de huidige "Store Root" is, dit is de standaard plaats waar OE de mail opslaat. Deze waarde vervang je door de plaats waar je je mail wilt hebben. Bijvoorbeeld x:\mail\bob
Eerlijk gezegd weet ik niet meer zeker wat er fout ging wanneer er geen verbinding is met de "server", maar ik weet nog wel dat het niet altijd helemaal soepel verliep. Outlook kun je wel naar een server of netwerkshare laten verwijzen.

@Paul

Het klopt dat je binnen OE kunt zoeken in je netwerk, maar op het moment dat je ook echt een netwerkshare wilt kiezen gaat het mis. Je kunt namelijk niet op OK klikken. Zelfs wanneer je een driveletter aan die share gekoppeld hebt blijft OE weigeren die over te nemen.

Groetjes,
Neleke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan