• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Al aanwezig in kolom? --> verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morsyd

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2007
Hallo, 2e vraagje van de dag, hopelijk even makkelijk op te lossen als de vorige keer
Stel, ik heb 2 kolommen, Artiest & Titel
Artiest en Titel worden ingegeven via Inputboxen en worden onderaan men 2 kolommen bijgevoegd.
Dan sorteer ik via 2 niveau's, eerst op artiest, dan op titel
maar wat ik nu graag zou bereiken, is dat als er meerdere liedjes van 1 artiest in de 1e kolom staan, dit enkel bij het eerste alfabetisch gesorteerde liedje van deze groep zichtbaar is,
en dat alle andere vermeldingen naar deze artiest verborgen, gewist, of wit worden ofzo
zodat het niet meer zichtbaar is
en een duidelijk onderscheiding tussen de artiesten mogelijk is
mogelijk om te helpen??
merci!

Ik zou eens wat experimenteren met voorwaardelijke opmaak, om de dubbelen zo in het wit te zetten. Gebruik bij VO: Formule is.

Wigi

probleem is dat hij dan alles dat dubbel of meer bepaald in het wit zet...
bv, ik heb 3 liedjes van Pearl Jam, dan staat er 3x Pearl Jam in het wit, en ik had graag gehad dat de Pearl Jam naast het alfabetisch 1e liedje te zien is, en de andere 2 niet...
snapje?
heb al wat zitten zoeken, en je zou het kunnen bekijken door van een cel alles erboven te bekijken en als het erboven voorkomt, dan moet het in het wit.
Als de 1e x Pearl Jam dan bekeken wordt, is er geen Pearl Jam meer erboven te zien, dus blijft die in het zwart staan
maar de vraag is of er daar een formule voor te vinden is é...:rolleyes:

Een AANTAL.ALS formule met een bereik dat begint als vast, maar de laatste rij is variabel.

Bvb. het bereik

$A$2:$A3

voor cel A4 en dan kopiëren naar beneden. Dan verschuift de 3 mee naar 4, 5, enz.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan