Blokkade in router

Status
Niet open voor verdere reacties.

oppafashionnl

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

sinds kort ben ik overgestapt op de internet provider Tiscali. Nu heb ik van hun een router gekregen, en deze vervolgens op een router van linksys aangesloten.
Het internet doet het, maar ik ben er achter gekomen vai het programma Azureus dat de poorten geblokkeerd worden. Nu heb ik in mijn router van linksys de desgewenst poorten opgezet (zoals 6881 voor azureus) en heb ik de firewal in mijn Tiscali router volledig uitgeschakeld, maar nog steeds geeft hij de melding van gefirewalld.

Wat moet ik nu doen?

Bvd

Heel simpel: Je moet 2x portforwarding doen ipv. 1x:
1. In de router van Tiscali naar het ip-adres van de WAN poort van de Linksys
2. In de Linksys naar het ip-adres van je pc.

Tijs.

Allereest, dank je wel voor het snelle reageren.

Ik snap de gedachte, maar ik weet niet precies hoe ik die moet uitvoeren.

Waar kan ik het WAN adres van de linksys router vinden?
Waar moet ik een poort open zetten in mijn Tiscali router? Het is een Zyxel router.

Allereest, dank je wel voor het snelle reageren.

Ik snap de gedachte, maar ik weet niet precies hoe ik die moet uitvoeren.

Waar kan ik het WAN adres van de linksys router vinden?
Waar moet ik een poort open zetten in mijn Tiscali router? Het is een Zyxel router.

Normaal levert Zyxel ip-adressen uit in de 192.168.1.x reeks, vanaf 192.168.1.33. Goede kans dus dat je in de Zyxel moet forwarden naar 192.168.1.33, wat dan het ip-adres van de WAN poort van de Linksys zou moeten zijn.
Voor portforwarden in de Zyxel kijken bij: Advanced Setup -> NAT -> bolletje zetten bij Sua Only -> Settings

Succes,

Tijs.

Ey perfect zeg, het is gelukt.

Vele credits voor jou. Ik kon dat 'forward' tabblad maar niet vinden.

Ik duw elke dag enkele Zyxels geconfigureerd de deur uit, dus ik ken ze aardig ;)

Fijn dat het allemaal geholpen heeft.

Graag nog even klikken op Vraag is opgelost in vakje Status van de vraag (Rechtsonder aan de pagina).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan