• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro vervangen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthijsboom

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Sub macro3()
'
' macro3 Macro
'

'
Columns("D:D").Select
Selection.Replace What:="VERT", Replacement:="'=vert", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByColumns, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False
End Sub
------------------------------------------------------------------------------------------------
Weet iemand hoe ik deze macro kan laten werken? De macro kan de tekst niet in een formule veranderen.

Weet iemand hiervoor de oplossing?

Als je wilt, dat hij althans het begin van een formule maakt, dan even dat enkele aanhalingsteken verwijderen. Dus "'=vert" wordt "=vert" maar hij zal wel #NAAM geven.

Mvg

Piet

Als je wilt, dat hij althans het begin van een formule maakt, dan even dat enkele aanhalingsteken verwijderen. Dus "'=vert" wordt "=vert" maar hij zal wel #NAAM geven.

Mvg

Piet

Bedankt Piet, maar dat doet hij niet. Hij wil niet in een formule veranderen, en ook een formule niet veranderen in een waarde. Dan geeft hij gewoon geen uitkomst. Als ik de handmatig vervangen wil, dan kan dat wel. Nog een voorbeeld:

Sub macro5()
'
' macro5 Macro
' De macro is opgenomen op 5-3-2008 door nl120084.
'

'
ActiveWindow.SmallScroll Down:=12
Selection.Replace What:="#N/B", Replacement:="0", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _

#N/B heb ik vertaald naar harde waarde echter, hij denkt nog steeds dat het een error is.

Ik weet niet precies wat jij wilt maar een voorbeeldje zou welkom zijn.
Want van wat ik nu zie, kan ik alleen maar zeggen: Gaat niet lukken.
Maar dat kan ook door gebrek aan gegevens komen.

Mvg

Piet

Sub macro5()
'
' macro5 Macro
' De macro is opgenomen op 5-3-2008 door nl120084.
'

'
ActiveWindow.SmallScroll Down:=12
Selection.Replace What:="#N/B", Replacement:="0", LookAt:=xlPart, _
SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _

#N/B heb ik vertaald naar harde waarde echter, hij denkt nog steeds dat het een error is.

Ik ben er eindelijk achter hoe dit opgelost kan worden, ik had namelijk hetzelfde probleem. Je moet #N/A in de formule zetten, omdat Visual Basic engelstalig is en #N/B niet herkent, ook al staat het wel zo in je spreadsheet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan