Orange en wireless.

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Mijn zoon heeft ADSL extra van Orange. Hij wil alles draadloos en volgens Orange Forum is aansluiten van een Accespoint de makkelijkste methode. Je begrijpt het al het werkt dus in het geheel niet. Mijn vraag is nu hoe sluit je de boel aan, kort gezegd

Dus Livebox, Linksys accespoint, USB adapters in de betreffende computers. Win XP

Het Accespoint is aangesloten op de Livebox, dus geen draadcontact met welke computer dan ook. Vraag 1. Op welke computer moet je de software installeren voor het accespoint??
Deze computer zal ook draadloos moeten ontvangen via de USB adapter waarvoor ook software voor moet worden geïnstalleerd. Kan dat allebei op dezelfde computer?? Het zal toch niet zo zijn dat een van de computers alsnog draadverbonden moet zijn met de livebox cq accespoint. Nu werkt het niet ... wie weet hoe het wel moet????

Had makkelijker geweest om een kaart te bestellen voor draadloos internet via de lifebox.
je zult eerst een computer met draad moeten aansluiten op de accespoint en op die comp de software te installeren en de accespoint configureren.
Als dat gedaan is kun je via de usb dongle de web sleutel en de software die daarbij hoort verbinding maken.

Had makkelijker geweest om een kaart te bestellen voor draadloos internet via de lifebox.
je zult eerst een computer met draad moeten aansluiten op de accespoint en op die comp de software te installeren en de accespoint configureren.
Als dat gedaan is kun je via de usb dongle de web sleutel en de software die daarbij hoort verbinding maken.

Ja wel makkelijker maar de kwaliteit is niet goed, naar horen zeggen en je kan hem niet kopen maar huren, wordt een beetje prijzig op den duur. Een WAP schijnt gewoon net zo makkelijk beter en goedkoper te zijn alleen moet je even weten hoe.

PFFF.. wap aansluiten met draad los van livebox?? Kun je idiotproof, dus begrijpbaar voor mij en misschien wel voor vele anderen. stapsgewijs beschrijven wat precies de handelinen zijn die verricht moeten worden??? Als je het eenmaal weet zal het makkelijk zijn maar je moet het eerst wel weten. (CRUYFF)

Laatst bewerkt:
je wab fungeert als router dus die is aangesloten op je lifebox, ja,,
Nu moet je een pc met een utp draad aansluiten aan je wap om die wap te configureren.
Hoe je die wap moet configureren voor draadloos zal wel in het handleiding boekje staan. (ik heb geen linksys dus durf je niet te vertellen hoe )
meestal kom je via http://192.168.1.0 of http://192.168.1.1/ bij de instellingen.

je wab fungeert als router dus die is aangesloten op je lifebox, ja,,
Nu moet je een pc met een utp draad aansluiten aan je wap om die wap te configureren.
Hoe je die wap moet configureren voor draadloos zal wel in het handleiding boekje staan. (ik heb geen linksys dus durf je niet te vertellen hoe )
meestal kom je via http://192.168.1.0 of http://192.168.1.1/ bij de instellingen.

Snapput weer, bedankt zal laten weten of het is gelukt. Gaat gewoon via de cd.

OK Een computer (Waarmee WAP is geconfigureerd) is gelukt. met twee anderen problemen.>>>> Een laptop, vindt wel het WAP maar dan krijg ik Snelheid 54 Mbps Signaalsterkte goed, Status: netwerk adres verkrijgen, hetzelfde probleem met een andere computer. Dus ze zijn oeverloos een netwerkadres aan het zoeken maar vinden niets.
Dus het netwerk adres verkrijgen is het probleem!! Als ik met die laptop inlog op een uit de buurt geplukt netwerkje dan krijg ik zonder enig probleem internet verbinding. Wat moet er dan nog geconfigureerd worden (ondanks het feit dat er gesproken wordt van easy connection)???

xp of vista?
Heb je wel een web sleutel in moeten voeren!? de netwerken die je uit de buurt pakt zijn duidelijk niet beveiligd en vragen dus ook niet om een websleutel, als ze ook nog gedeeld heb kun je waarschijnlijk ook nog in hun bestanden kijken.
Schakel de bewuste draadloze netwerk eens uit en dan weer in,,,

xp of vista?
Heb je wel een web sleutel in moeten voeren!? de netwerken die je uit de buurt pakt zijn duidelijk niet beveiligd en vragen dus ook niet om een websleutel, als ze ook nog gedeeld heb kun je waarschijnlijk ook nog in hun bestanden kijken.
Schakel de bewuste draadloze netwerk eens uit en dan weer in,,,

Ik heb xp-pro. Wat die buurtnetwerkjes betreft, die zullen inderdaad niet zijn beveiligd want dan staat er geen slotje voor. Bij mij dus wel, want dat ging automatisch bij de installatie ( keuze mogelijkheid).
Maar beperkend tot mijn huidige probleem: Het WAP is geïnstalleerd, conform de aanbeveling en eerlijkheidshalve toch ook volgens de gebruiksaanwijzing. ( hoe lui kan een mens zijn heh). En de computer , die met draad gebruikt is om het WAP aan te sluiten, die wordt gevonden en daar kan ik op internetten. Maar die twee andere, een laptop en een desktop, die worden wel gevonden ( snelheid 54, signaalsterkte goed), maar zoals gezegd: Die blijven naar een IP adres zoeken en dat wordt niet gevonden!! (Status: netwerkstatus verkrijgen, na klikken op herstellen: IP adres vernieuwen en dat lukt dus kennelijk niet) Moet er ergens nog wat ingesteld worden om dit wel te laten lukken???

We zijn er bijna!!

Als je naar je configuratie scherm gaat en dan naar netwerkverbindingen zie je je draadloze netwerkverbinding.
Klik daarop met je rechtermuis en kies voor beschikbare draadloze netwerken weergeven.
Dan krijg je de hele lijst van netwerken die binnen bereik zijn met als het goed is die van jezelf, als je die eerst aanklikt en dan op verbinding maken klikt krijg je als het goed is eerst een scherm waar je web sleutel moet invoeren, hierna zal hij verbinding (moeten) maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan