Oeps... VISTA 'probeerperiode 30dgn' is over... Help mijn e-mails/bestanden...

Status
Niet open voor verdere reacties.

mennodh

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik terug gekomen na 15 dagen durende vakantie. Nu had ik vlak voor de vakantie VISTA er op gezet, om eens uit te proberen met SP1 engels. Nog steeds zo slecht...mag ik concluderen. Nu heb ik niet goed opgelet op die trail periode en kom ik windows niet meer in, alle belangrijke e-mails en bestanden van mijn bedrijf zijn nu niet meer te krijgen... dus een enorm probleem.

Bestaat er op de een of andere manier de mogelijkheid om vista weer voor 30dagen te reactiveren alszijnde testversie, zodat ik mijn bestanden eraf kan halen en dan XP weer terug kan plaatsen...?

Als iemand mij kan helpen en het mag niet via het forum (wegens legaliteit), dan kun je mij e-mailen
of anders op dit forum PBé. (PB).

Enorm bedankt voor de oplossing....

Laatst bewerkt:
Is dat geen legale Vista dan?

Dan mogen we je inderdaad niet helpen met het activeren.

Laatst bewerkt:
En als het wel legaal is dan kan je eens met Microsoft bellen!

Kan je ook niet booten vanaf de legale XP CD? en dan je spullen eraf halen?

Ron

Gedaan, met microsoft gebeld, geen oplossing terwijl ik wel de sleutel heb. Anders hoefde ik hier ook geen bericht te plaatsen als het wel gelukt was. Ik moest iets binnen windows in het register aanpassen, maar ik kom windows niet in. Het advies van de medewerker was, formatteren, maar dan moet ik allereerst aan mijn bestanden komen, daarna kan ik rustig formatteren.

Ik kom nergens anders meer dan in een of andere vage internet explorer zonder mogelijkheden. Ik kan verder ook niets meer gebruiken. Nu heb ik wel ontdekt, dat als je op ALT duwt, je mogelijkheden krijgt (standaard bestand balk). Het probleem is dat ik nu niet kan activeren door een fout, maar ik moet wel aan de bestanden komen. Ik weet via-via dat er een oplossing is om windows voor een tweede maal voor de test periode te activeren, vandaar
de legaliteit opmerking. Zo kan ik mijn bestanden even op dvd branden en XP installeren.

Laatst bewerkt:
Heeft niks met een kindercreche te maken. Zodra het om een illegale versie gaat zal dit topic gesloten worden.
Ik neem aan dat het hier dus om een legale versie gaat en daar moet MS jou mee helpen.
Zou wat zijn dat als jij iets te laat bent dat je dan gelijk je versie weg kan doen. Heb jij MS de afdeling die over activatie gaat gesproken?
Ik zal er wel eens een belletje aan wagen voor je.

Laatst bewerkt:
Ik werk zelf in de IT. Zo heb ik ook na het rondbellen met diverse vrienden in het vak, geen oplossing gevonden, ook bij microsoft niet. Ik heb deze middag 3 keer contact gehad met microsoft waar ik naar 2 verschillende afdelingen ben doorverwezen en hetzelfde advies heb gekregen omdat ik windows niet meer aan de praat krijg. Overigens is helpen en moeten helpen een rekbaar begrip, ook bij microsoft. Formatteren is de oplossing, wat het dus in dit geval voor mij niet is. Microsoft zegt, na formattering bent u geholpen.

Als je goed leest, omschrijf ik dat ik mijn versie niet hoef ' weg te gooien c.q. onbruikbaar is ', maar ik de pc gewoon moet formatteren en ze dan garanderen dat de sleutel weer werkt, ik zet er dan in ieder geval weer XP professional op. Omdat ik dus nu in mijn bestanden moet zijn, wordt dit onmogelijk gemaakt.

Dus het zou erg handig zijn, als de discussie waarom en hoe, wordt beperkt tot de oplossing waarop ik die versie
nogmaals geactiveerd krijg voor 30 dagen of iets dergelijks, zodat ik uit dat vage i-net scherm komt zonder i-net verbinding, mijn gegevens kan back-uppen en ik kan formatteren. Tevens toch bedankt voor je inspanning.

Laatst bewerkt:
020 500 1500 gebeld voor je en de vraag daar neer gelegd!

Als men te laat is met activeren kan jij gewoon MS bellen en deze helpen je dan verder!

Heel raar dat het bij jou niet lukt dan???

Heb jij hetzelfde nummer gebruikt?

Formatteren is zeker geen optie.

Laatst bewerkt:
Het is geen illegale, schrijft de TS'er, het is een "TRIAL" , een "probeerversie" dus ....

En het is volkomen legaal mogelijk [door Microsoft toegestaan, als een zogenaamde "period of grace" of coulance periode] om deze periode te verlengen tot maximum 120 dagen....

Dit gaat als volgt:Ga naar Internet Explorer, and type C:\ in de address bar.
Tik nu C:\Windows\System32\ en zoek de cmd.exe executable. Rechter muisklik en kies dan "Administrator".

Tik het volgende commando in: slmgr -rearm
En het systeem vertelt dat je nogmaals 30 dagen hebt....
Start de computer opnieuw op en redt de bestanden.....
Deze procedure kun je maximaal 3x uitvoeren...

Ter overtuiging van twijfelaars aan de legaliteit: Microsoft heeft deze "rearm" routine zelf ingebouwd [inclusief "teller" ] voor dit doel....

Zie hier: http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/extend-windows-vista-trial-to-120-days/

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat het hier dus om een legale versie gaat en daar moet MS jou mee helpen.

Ik zal er wel eens een belletje aan wagen voor je.

Ik ging er dus vanuit dat het om LEGAAL ging en ik trek niks in dubio!
Ik heb zelfs voor je gebeld en in tegenstelling tot jou ervaring werd ik wel geholpen.Echter kwam ik niet verder omdat ik jou sleutel niet had.
Verder vertelde men mij niks over een trial versie.
Jij voelt je een beetje te snel aangevallen dunkt mij.

Laatst bewerkt:
@mennod,
in dit topic zie ik veel aanpassingen en kan daarom niet beoordelen of men wel aardig en netjes naar elkaar reageerd.
1 antwoord heb ik verborgen...om de reden dat we elkaar hier respecteren en in waarde laten.
zie de huisregels.En kijk dan bij omgangsnormen
als je problemen hebt met een moderator van dit forum dan kun je een klacht indienen bij klachten@helpmij.nl

Tja...
Is het "bedankje" [waaruit eventuele toekomstige bezoekers zouden kunnen afleiden dat de gegeven oplossing werkt] ook weg...

[Ik herinner me trouwens nog immer een "uitbrander" welke ik van een niet nader te noemen moderator kreeg vanwege mijn opstelling als "moderator wannabe" ........... had hier misschien ook op z'n plaats geweest......]

Naar mijn beste weten heeft Microsoft nooit een Trail van Vista verspreid of uitgegeven.
Wel zijn er illegale versies te vinden op internet en dit zijn dan wel de zogenaamde 30 dagen proefversies.

Dan moet ik hierbij ook opmerken dat de TP starter als zo hij vermeld als IT er niet erg bijdehand is om een PC met gevoelige bedrijfsinformatie te voorzien van een probeerversie van de besturing.
Microsoft zal graag willen helpen om deze trial om te zetten naar een legitieme versie.
Dat kost je wel geld, maar dat is niet erg, iedereen moet betalen voor z'n besturingssysteem.

Een andere mogelijkheid is om een nieuwe harddisk te kopen en daar dan een legitieme besturing ( XP ) op te zetten. Daarna zet je de HD waar nu de probeerversie van Vista op staat met alle gevoelige bestanden als tweede HD in je PC.
Dan beschik je in iedergeval over alle data die hier op staat.

[Ik herinner me trouwens nog immer een "uitbrander" welke ik van een niet nader te noemen moderator kreeg vanwege mijn opstelling als "moderator wannabe" ........... had hier misschien ook op z'n plaats geweest......]

Ik ben niet van de uitbranders...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan