Hoe wit te printen op groen papier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

SmartieB

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Hallo,

even een lastig probleempje:
Ik wil een logo uitprinten op groen papier met een witte achtergrond, dus als het ware een logo met een wit vlak eromheen en de rest is groen (papierkleur).

Hoe moet je dit regelen? :o

Groeten, Smartie.

Ik snap niet helemaal waarom dat lastig is? Je maakt het logo en print het uit op groen papier. Wat maakt het lastig?

Ik snap niet helemaal waarom dat lastig is?
Je maakt het logo
en print het uit op groen papier.
Wat maakt het lastig?

Volgens mij het wit.............
Waar kun je witte inkt kopen?
(Wel inkt wat in de printer kan natuurlijk)

:cool:

Volgens mij het wit.............
Waar kun je witte inkt kopen?
(Wel inkt wat in de printer kan natuurlijk)

De bijlage is gemaakt met witte inkt. :cool:

De truuk is dus wit papier in de printer te doen, vervolgens te kiezen voor een groentint als pagina(papier)kleur (kost wat inkt, maar dan héb je ook wat), daarna een tekstvak maken (wordt automatisch door Word wit gehouden) en vervolgens het logo weer in dat tekstvak te plaatsen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Haha:D

Maar met de printers die je standaard tot je beschikking hebt gaan uit van het wit in het papier om wit te "mengen" met andere kleuren. Roze maak je door wit met rood te mengen. Een printer gooit wat minder rood op het witte papier zodat het roze lijkt.

Dus nee het kan niet.

Even voor de kleine wetenschap. Met sommige kleuren zijn we te foppen. Bijvoorbeeld een foto geprint op lichtgrijs of lichtbeige papier bevat in werkelijkheid dus geen wit. Wij "zien" echter wel wit. Dit doen we dagelijks. Wit om 12 's-middags heeft een andere "kleur" wit dan hetzelfde wit om 6 uur 's-avonds. En toch wij zien echt wit. Wij hebben dus als mens een behoorlijk "oplossend" vermogen. Zou je dit doen met een digitale camera met zelfde instellingen, dan zie je de grote verschillen.

Maar dit oplossend vermogen houdt ergens op. Hoe donkerder het grijs of beige hoe minder ons "oplossend" vermogen. Kleuren als rood, blauw en groen zijn al helemaal lastig.

Waarom?
In het echt worden in het schemerdonker worden deze drie kleuren praktisch het zelfde gewaardeerd. Een blauwe bal, kan in je gedachten wel eens worden gezien als een groene. Alleen kleurwetenschap over het object maakt dat je corrigeert naar de juiste kleur. Gras is groen, dus hoe donker het ook is, je "ziet" groen.
Zonder object wetenschap kunnen we die kleuren dus niet "oplossen".

Dus nee het kan niet.
Ehh, ik maakte niet echt een geintje met hetgeen ik schreef vanaf "De truuk............"
Ik heb dus fysiek hier een groene pagina met een logo dat van een witte achtergrond is voorzien (exact zoals de bijlage laat zien)

Laatst bewerkt:
Jaja maar je begint met wit papier, je print het groen. Dus nee er is geen witte inkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan