ik heb telfort 20mb maar ik kan het niet aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

maestro1991

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Hallo iedereen

Ik heb hulp nodig:shocked:

ik heb een lasdop

draden:
1xrood
1xblauw
1xoranje
1xwit

en een paar roodkopere draden

wat moet ik doen?

alvast bedankt groetjes Tim

Hoi,

Je zou voor de eerste aaansluiting rood en blauw moeten loskoppelen met deze naar je splitter gaan en vandaar uit weer terug naar je eerste aansluiting en met de andere uitgang naar je modem toe.

Modag

En die witte draad o.a. naar BB mag je weglaten.
Tegenwoordig is telefonie maar 2 draads.

Hoi,

Je zou voor de eerste aaansluiting rood en blauw moeten loskoppelen met deze naar je splitter gaan en vandaar uit weer terug naar je eerste aansluiting en met de andere uitgang naar je modem toe.

Modag

ik heb niet zo'n splitter als die jullie bedoelen ik heb een kleine kastje met aan de ene kant
een poort (r11) en de andere kant een gaatje ik denk dat daar de draad doorheen moet
vanuit de lasdop.

ik zal trouwens verder zoeken voor een soortgelijke foto

PS ik heb alleen internet zonder telefonie

en ja dit is mijn eerste aansluiting
nooit eerder een vaste telefoon abbonement gehad

Alvast bedankt iedereen:thumb:

Hier zijn de foto's
waar moet ik die draden instoppen

Bijlagen

• DSC0001.jpg
    DSC0001.jpg
    95,5 KB · Weergaven: 380
  • DSC00002.JPG
    DSC00002.JPG
    57,3 KB · Weergaven: 140
  • DSC00004.JPG
    DSC00004.JPG
    99,7 KB · Weergaven: 145
  • DSC00005.JPG
    DSC00005.JPG
    96 KB · Weergaven: 151
  • DSC00006.JPG
    DSC00006.JPG
    98,4 KB · Weergaven: 151
Zo te zien[foto 5] heb jij een z.g. ISRA 2 variant aansluiting.... pak daar de rode en de blauwe draad en sluit die aan op de rode en groene draad van het doosje van foto 1.. [rood op rood, groen op blauw]. Sluit daarna op het gaatje van foto 2 het modem aan dat je gekregen hebt [met het kabeltje dat bij het modem zit]

Pfff...:(

Nee hij doet het niet
alweer brand de power led alleen
is er misschien iets mis met de modem:eek:

Twee dingen kun je nog proberen...
Wissel rood en blauw om... [om even te proberen
Sluit oranje [op rood van het doosje] en wit [op groen van het doosje] aan i.p.v. rood en blauw... misschien hebben de mannen van Telford het signaal op de "tweede lijn" gezet....

Werken beide trucs niet, zet dan rood weer op rood en blauw weer op groen [van het doosje]

Bij het pakket zat een brief met de ingangsdatum...... ??? Is het al geactiveerd?

Twee dingen kun je nog proberen...
Wissel rood en blauw om... [om even te proberen
Sluit oranje [op rood van het doosje] en wit [op groen van het doosje] aan i.p.v. rood en blauw... misschien hebben de mannen van Telford het signaal op de "tweede lijn" gezet....

Werken beide trucs niet, zet dan rood weer op rood en blauw weer op groen [van het doosje]

Bij het pakket zat een brief met de ingangsdatum...... ??? Is het al geactiveerd?

ze zeiden 7 maart 2008
en op 6 maart 2008 half 2 smiddags krijg ik bericht dat ie geactiveerd is

"Gefeliciteerd! Uw Telfort internet 20 Mb-abonnement is geactiveerd. Vanaf nu kunt u profiteren van alle voordelen die horen bij uw Telfort internet-abonnement. Zo heeft u onbeperkt toegang tot sneller internet voor een lage, vaste prijs per maand. Bovendien blijft u tijdens het internetten gewoon telefonisch bereikbaar."

Dit stond in mijn e-mail

ik ga nou de draden wisselen kijken of dat de probleem is

PS de draden horen tog stroom te geven of niet soms

De draden horen een beetje stroom te geven [laagspanning]... alleen als je ze vast hebt op het moment dat iemand je belt kun je een leuke tinteling voelen [bij jou niet van toepassing want je hebt geen "echte" telefoon aansluiting]

Dank je
Hij werkt het was inderdaad oranje [op rood van het doosje] en wit [op groen van het doosje]
Ik ben superblij

Groetjes iedereen en super veel bedankt voor iedereen de me heeft geholpen

Doeidoei:thumb:

telfort adsl was voorheen speedlinq adsl.
hen leveren over oranje en wit. alles wat over het bbned netwerk geleverd wordt gaat over wit-oranje (denk ook aan tele2 nieuw) en alles over babyxl en kpn netwerk over de rode en blauwe lijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan