Fan bios uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remeria

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
Hallo

Ik heb een Dell pc opplex 240 deze cpu fan was defect, dat gaf hij ook aan een als ik de kast open deed deed hij ook niks.
Nu heb ik een zaldman Systeem cooler gehaald en die er in geplaatst, deze op de connetor aan gesloten van de oude dell koeller.
Nu geeft hij nog steeds aan in de bios dat hij de FAN niet vind maar als ik de kast open maak dan werkt hij wel.
Kan ik deze melding ook uit zetten.
Trouwens onder Everest_Ultimate vind hij geeb sencor van dfe cpu fan

:confused:

Het stekkertje van de cpu-fan wel op de connector van de cpu-fan gedaan en niet op die van een gewone fan?

Een CPU koeler die niet werkt en dan een systeem koeler plaatsen??

Daar zal je processor niet veel koeler van worden!

Ik heb bij de winkel gevraag wat er bij kon en zeiden datb deze wel moest werken hij zit op de cpu fan aansluiting en en is een systeem

wat wou je dat plaatsen als doe cpu cooller niet los leverbaar is mrmusic

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze snap ik niet hlemaal????

De cpu fan alleen is inderdaad niet los verkrijgbaar. Je zult een nieuw koelblok incl. fan moeten aanschaffen. Dat zal je probleem waarschijnlijk ook verhelpen.

het is een DELL pc met een losse koel blok het is zo dat de koelblok wel op de cpu zit mar de cooler zit aan de achter kant van app. en deze is los van de moederboord

het is een DELL pc met een losse koel blok het is zo dat de koelblok wel op de cpu zit mar de cooler zit aan de achter kant van app. en deze is los van de moederboord

welke Socket heb je ik heb socket 478 ik kan voor mij Cpu egt bijna honderd verschillende CPU koelers kopen en dat is voor bijna elke socket, maar als ik het goed begrijp is je CPU kooeler kapot en heb je er een systeem fan ingezet nou dat zal net als MRMUSIC zegt lekker helpen

Hoi kijk das een probleem de cooler zit vast aan de proccesor krijg ik niet van af en wil hem nniet slopen door met een schoevendraaier hem er af tewippen voor beschadigen va prosseor

Daar zijn wel wat oplossingen voor.

1) Laat de pc eerst even goed warm draaien en verwijder dan de koeler van de processor. Door de warmte wordt de koelpaste weer zachter

2) Of verwarm alles voorzichtig met een fohn voor hetzelfde resultaat

3) Neem een dun maar sterk nylondraadje (b.v. vissnoer) een "snij" daarmee de boel los

4) Probeer bij dat alles voorzichtig de koeler van de porcessor te draaien en niet te trekken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan