Welke p2p-software doet nog zijn werk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Jarenlang gebruik ik tevreden bearshare... Tot ik er enkel nog maar brol mee kan downloaden... De allernieuwste versie geeft zelfs compleet andere resultaten dan waar ik naar zoek...

Limewire eens geprobeerd, maar dat lijkt al met dezelfde problemen te kampen...
Je zoekt muziek en je krijgt allemaal mp3tjes van een bepaalde zelfde grootte, voldoende om het niet te vertrouwen. Om nog te zwijgen van de mp3tjes waarvan de bestandsindeling niet klopt...

Welk p2p-programma doet nog wel zijn werk? Heb je zelden dit soort situaties en is betrouwbaar/veilig?

De p2p-clienten sluiten je aan op netwerken, zij bepalen niet wat op die netwerken wordt aangeboden. Goede zoektermen maken de resultaten "betrouwbaarder" maar het aangeboden worden van "virusbestanden" is nooit uit te sluiten.

Laatst bewerkt:
ik gebruik al een paar jaren Ares, niet zo bekend maar ik heb er nooit problemen mee (gehad).
ook nooit spyware enz.
de gemiddelde down speed is 100 kb/s ong. wat ik snel genoeg vind om een liedje mee te downloaden.

vroeger gebruikte ik emule was er tevreden over,maar soms traag
bitorent wasal een verbetering
nu is alleen op usenet voilledige bandbreedte voor download :D

eMule doet zijn werk ook goed inderdaad.
Gebruikers kunnen per bestand aangeven of het bestand goed of slecht is. Dat vind ik een heel groot voordeel. Ook kun je met eMule vrij veel software vinden wat meer gedateerd of zeldzaam is.

Voor de snelle download vind ik uTorrent ideaal. Voor nieuwere bestanden heb je dan een hele snelle download, en in combinatie met forums waar men de links aanbieden in combinatie met commentaar, heel doeltreffend.

Het probleem is dat de meeste bestanden tegenwoordig iets anders zijn dan de titel 'beweerd' om downloaders te ontmoedigen.

Aan ares kon ik kop noch staart krijgen

Emule zag er goed uit, maar ik vond er helaas weinig mee:(

effe poort open zetten
firewall blokeerd toegang :confused:

Hoi,

Utorrent, in combinatie met ned. torrentsites! (registratie is wel vereist)
Werkt perfect. Je leest eerst de info en comentaar voor je iets wil downloaden. Alleen voor losse muziek nummers is limewire of frostwire of emule weer beter voor.

Gr,
Chico.:thumb:

Ik heb de poorten opengezet hoor, bij de configuratie van het programma al.

Ik ga binnenkort die frostwire eens proberen, limewire heb ik zelfde problemen mee als ik beschreef in eerste post.

Hoi,

Mag ik vragen waarom emule niet bij je werkte? Heb er ook een hele tijd mee gewerkt en vond het niet onverdienstelijk!
Fostwire is bijna hetzelfde als limewire en werkt ook verder prima!

Gr.Chico:)

Helaas vindt ik bijna niets meer met de p2psoftware die ik de laatste tijd heb uitgetest.

emule dus ook niet.

Vroeger vond ik met bearshare de meest onbekende downloads die ik kon verzinnen.
Maar met de nieuwste versie en andere programma's vindt ik gewoon niets meer...

Morpheus vindt ook wel veel!
Enige nadeel van morpheus is veel banners ed.
Maar als je hier niets van aan trekt en er niet op klikt is het ook wel een fijne!

Gr,
Chico.;)

Zolang het spywarevrij is? (morpheus zelf)

Ik geloof van wel! Heb het zelf in het begin een hele tijd gebruikt en nog nooit problemen gehad als je maar goed oplet wat je download! Maar dat is bij limewire ed ook. Had je van limewire wel de pro versie dan? Deze kun je gratis van: www.blurp.nl downloaden en is sneller dan de gewone versie!;)

Met limewire vond ik alleen maar bestanden die corrupt waren zeg maar.

Met Morpheus heb ik een iets betere ervaring, geen corrupte of valse bestanden of iets dergelijks

Eigenlijk helemaal geen bestanden gevonden:confused:

Nouja, of ik moest zoeken op een superbekende groep, maar als ik zocht naar de liedjes die ik nog niet had kreeg ik er niets uit

Ik ben ook een echte fan van Bearshare en ik gebruik het nog altijd :D
Natuurlijk is de Nieuwste versie van bearshare dikke sh*t maar ik gebruik bearshare lite :http://free-downloads.nl/download/BearShare-Lite.html
dit werkt nog perfect en ik vind er echt bijna nog alles op :D(vergeet wel niet dat je het niet mag accepteren om te upgraden naar een nieuwe versie als er achter gevraagd wordt ;) )
Behalve zo'n paar nederlandse liedjes ofzo als je dat zoekt... als je voor marco borsato bent ofzo want dat vond ik niet wanneer mijn ma ook eens achter een liedje vroeg.
Voor mijn films gebruik Ik µtorrent met de torrent sites omdat je op al die verschillende sites wel zal vinden wat je zoekt al vind ik het nogal onhandig om muziek mee te downloaden behalve als je een volledig album wilt hebben :cool:

vroeger gebruikte ik emule was er tevreden over,maar soms traag
bitorent wasal een verbetering
nu is alleen op usenet voilledige bandbreedte voor download :D

Rapidshare.com heeft waarschijnlijk betere snelheid. Alleen je kan er moeilijk mee vinden.
Limewire en alles vindt ik maar niks, als ik eerlijk mag zijn. Nu er een grote controle op bestanden downloaden is, kan je het maar beter laten om het nog te doen. Dat geldt voor alle p2p bestanden. Een groot aantal programma's doen hun werk en zoeken in principe van 1 dezelfde p2p netwerk, maar dan met andere zoekresultaten, omdat het ene programma de andere niet is natuurlijk.

Ik zou aanraden om via een chinese proxy te downloaden om niet geget te worden, moet je wel natuurlijk een goede proxy hebben, proxy switcher pro heeft genoeg zoekresultaten met goed werkende proxies.

Wat jij wilt is veel zoekresultaten, maar je moet nu zekers opletten op wat je download. Je let metname al op de grootte en de namen. Maar je kan nooit verder zien dan wanneer je het gedownload hebt. Eventueel kan je je virusscanner aan zo'n programma sluiten. Zodat alles wat je download, gelijk gescand wordt.

megaupload
easy-share
rapidshare

Dit zijn private servers, alleen nog een zoekwebsite opzoeken en je aanmelden voor zo'n server. Download je optimaal met zekers maximale bandbreedte. Nadeel is dat je betaald... Net als usenet...

Ik denk dat ik het wel op bearshare en limewire hou. Helaas dan maar met valse of geen hits...

volgens mij gebruiken bearshare en limeware nochthans hetzelfde netwerk :confused:
dan vind je toch niets anders met de verschillende clients?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan