Pc start niet meer op????

Status
Niet open voor verdere reacties.

CyclingFan

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Nadat ik gisteren mijn pc had afgesloten, en ik hem opnieuw wilde starten deed hij heel vreemd.
Ik start hem op, en dan zie ik COMPAQ, vervolgens krijg ik een zwart scherm met tekst en daaronder de opties om de pc op te starten: Windows Normaal Starten, Windows Prompt, Veilige Modus, Met Netwerkmogelijkheden en Meest recente Gegevens.
Ik heb ze geprobeerd, maar bij allemaal krijg ik dat Windows Zandlopertje ( laden ) en dan gaat hij weer opnieuw.
Ik kom dus niet verder dan het Windows laadscherm.

Wie o Wie kan me helpe??

Lijkt een harde schijfprobleem. Stop de CD met windows er eens in start vanaf de CD.

Ron

kan een HDD probleem zijn.... maar het lijkt me aannemelijker dat windows niet goed afgesloten is geweest, en wil hij nu proberen dat probleem te omzeilen. Vreemd dat ie geen van alle opties pakt.

Probeer dit eerst eens: klinkt misschien vreemd, maar.... trek de stekker er eens uit. Laat je systeem even een paar minuten zonder stroom staan, stop de stekker er weer in en probeer het nog eens. Op die manier komt alles echt even zonder stroom, en "sterft" eventuele data die resistent in het geheugen is achtergebleven ook weg.

kan een HDD probleem zijn.... maar het lijkt me aannemelijker dat windows niet goed afgesloten is geweest, en wil hij nu proberen dat probleem te omzeilen. Vreemd dat ie geen van alle opties pakt.

Probeer dit eerst eens: klinkt misschien vreemd, maar.... trek de stekker er eens uit. Laat je systeem even een paar minuten zonder stroom staan, stop de stekker er weer in en probeer het nog eens. Op die manier komt alles echt even zonder stroom, en "sterft" eventuele data die resistent in het geheugen is achtergebleven ook weg.

Heb ik geprobeerd en hij doet het nog steeds niet.
Het kan inderdaad zijn dat windows niet goed afgesloten is, hij liep vast en was traag dus trok ik de stekker eruit.

Hoi,

Kun je niet een cd lenen van iemand, zodat je een herstel kunt doen?
Of een chkdsk /r uitvoeren?

Gr,
Chico79.

Ik heb even nagekeken wat het is, maar ook daarvoor heb je die cd nodig.
Die heb ikdus niet, en niemand die ik ken heeft hem??:s

Wie heeft er nog iemand andere suggesties?

Grtjs.

Laatst bewerkt:
kijk even op de site van compaq, daar kan je een herstel-cd bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan