• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Parkeerlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deepeasy

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Beste Excel Guru's,

Er is mij gevraagd om een roulatie lijst te maken voor het parkeren hier bij ons op het werk.
Nu is het de bedoeling om alle medewerkers in een lijst op te nemen en dat die gelijkmatig worden verdeeld over parkeergarage, parkeerdek en buitenterrein.
Is dit via excel te realiseren?
Alvast bedankt voor alle moeite!

Dat moet wel mogelijk zijn, als je hier eens post wat je al hebt dan kunnen we wat meer!

Ron

Beste Excel Guru's,

Er is mij gevraagd om een roulatie lijst te maken voor het parkeren hier bij ons op het werk.
Nu is het de bedoeling om alle medewerkers in een lijst op te nemen en dat die gelijkmatig worden verdeeld over parkeergarage, parkeerdek en buitenterrein.
Is dit via excel te realiseren?
Alvast bedankt voor alle moeite!

Dat is zeker mogelijk. Even een gewetensvraag: Je kunt wel een mooie schema maken in Excel maar wie zegt dat men zich er aan zal houden?!

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat is zeker mogelijk. Even een gewetensvraag: Je kunt wel een mooie schema maken in Excel maar wie zegt dat men zich er aan zal houden?!

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dit systeem word aan onze pasje gekoppeld,
dus bijv. Mevr. A kan dan met haar pasje alleen op het terrein waar zij word ingedeeld

Daarnaast weet ik zelf helemaal niets van Excel ben al veel op internet wezen rondzoeken maar kan helaas niets vinden hierover.

Dus je wilt het parkeersysteem waar met pasjes gewerkt wordt aan een willekeurig spreadsheet hangen en je weet niets van Excel :shocked:
Ik vind het dapper om dat te proberen. Er schieten me dan toch een aantal dingen te binnen:

- heeft het pasjes systeem een excel interface
- heb je backups van het pasjes systeem zodat je snel terugkan als blijkt dat niemand het terrein meer op kan
- dit moet je wel heel goed gaan testen om file vorming voor of achter de slagboom te voorkomen!

Nogmaals, ik vind het dapper. Ik denk dat je eerst uit moet zoeken hoe van Excel naar het passysteem gaat en of en hoe dit werkt. Daarna kan je aan de Excel applicatie voor het verdelen van de ruimte gaan denken.

Over hoeveel medewerkers praten we eigenlijk?

Ron

Dit pasjes systeem gaat buiten excel om,
Het excel sheet is alleen om een eerlijke roulatie te maken tussen de medewerkers en de bepaalde parkeer terreinen.

Ik zal even opvragen hoeveel parkeerplekken zijn per parkeerterrein.

Er zijn
55 parkeerplaatsen op het buitenterrein
25 parkeerplaatsen op het parkeerdek
125 parkeerplaatsen in de garage

Jij hebt wel een slimme baas... vragen om een applicatie op poten te zetten in Excel aan niemand die er niets van afweet... :eek: Van een uitdaging gesproken :D

Hoeveel wagens moeten er een plaats krijgen per dag?

Jij hebt wel een slimme baas... vragen om een applicatie op poten te zetten in Excel aan niemand die er niets van afweet... :eek: Van een uitdaging gesproken :D

Hoeveel wagens moeten er een plaats krijgen per dag?

Tja zeker een uitdaging :)
Ben blij dat iedereen hier zeer behulpzaam is.
Maareh de parkeerplekken hierboven moeten gevuld worden.

En hoe zou je dit zelf doen, niet in Excel, maar gewoon op een blad papier?

M.a.w. welk systeem gebruik je om wagens toe te wijzen aan een parking?

Dit wordt nu inderdaad met de hand gedaan,
maar dit is heel veel werk om elke dag die parkeerplaatsten toe te kennen.
Vandaar dat we dit willen automatiseren.
En we willen dat er dus gerouleerd wordt,
dus persoon 1 staat bijv maandag in de garage, dinsdag op het parkeerdek en woensdag op het parkeerterrein.

Hóe precies wordt dat dan bepaald?
Dat is het hele probleem juist,
echt super gaat dat nog niet en daardoor is er veel gezeur over oneerlijkheid.
Daarom wil ik het dus eerlijk laten rouleren maar geen idee of dat uberhaubt in excel mogelijk is.

Zonder plan hoe je dit gaat aanpakken, zal er niets uit Excel komen. Mag je nog de beste en chiqueste formules hebben.

Denk dus maar eens eerst na over hoe de plaatsen verdeeld moeten worden, en dan pas over het in Excel zetten. Niet omgekeerd ;)

Wigi

Zoals ik al eerder aangaf wil ik dus dat de medewerkers om de dag van parkeerlocatie wisselen.
ik dacht aan een formule waarmee de locaties per dag opschuiven.

Zijn er personen met een bijzondere status (directeur e.d.) die altijd in de parkeer garage mogen staan?

En wat van mensen die partime werken?? Je kan dan niet zomaar willekeurig om de dag wisselen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan